YouTube skončí s půlminutovými nepřeskočitelnými reklamami Hlavní stránka Zprávičky Sdílejte: Karel Kilián Publikováno: 20.2.2017 12:00 (Aktualizováno: 20.2.2017 14:25) 9 komentářů 9 Reklama Máme pro vás dvě zprávy – jednu dobrou a druhou špatnou. Pokud chcete první tu dobrou, pokračujte ve čtení. V opačném případě přeskočte na další odstavec a pak se vraťte :). Nuže: podle zprávy serveru Campaign YouTube skončí s půlminutovými nepřeskočitelnými reklamami, které Google zpravidla zařazoval před sledované video. Vyhledávací gigant v oficiálním prohlášení vysvětlil, že jeho cílem je poskytnout uživatelům lepší reklamní zážitek. „Jako součást tohoto plánu jsme se rozhodli, že od roku 2018 přestaneme podporovat 30sekundové nepřeskočitelné reklamy a zaměříme se na formáty, které dobře fungují z pohledu uživatelů i inzerentů.“ Vypuštění nepopulárního reklamního formátu je jistě dobrou zprávou, ale jak říká přísloví: nic se nejí tak horké, jak se to uvaří. Dostáváme se k té horší části zprávy. Místo 30sekundových reklam bude YouTube častěji zařazovat nepřeskočitelné šestisekundové reklamní spoty, které Google představil v dubnu loňského roku. Portál se také nemíní vzdát 20sekundových reklam, a to přesto, že „si YouTube uvědomuje, že spotřebitelé nemají rádi nepřeskočitelné reklamy,“ jak poznamenal Andrew Peake, generální ředitel kreativní agentury VCCP. YouTube skončí s půlminutovými nepřeskočitelnými reklamami Proč YouTube skončí s půlminutovými reklamami? Důvodem ke změně je rostoucí vliv Facebooku v oblasti online videa. Zatímco dosud byl YouTube jakýmsi centrálním místem pro streamovaný videoobsah, stále častěji nahrávají uživatelé svá videa na Facebook, který je v podstatě konkurenční platformou. „Vnímám to jako signál, že YouTube je velmi znepokojen Facebookem,“ řekl Callum McCahon, ředitel pro strategii z Born Social. „Víme, že video je jednou z hlavních součástí plánu Facebooku. Jejich nabídka videí je stále atraktivnější pro různé značky a YouTube panikaří.“ I když se tento krok nebude líbit inzerentům, dle McCahona je to cena, kterou bude YouTube ochoten zaplatit, aby nepřišel o své diváky. Phil Smith, generální ředitel sdružení reklamních agentur ISBA, tento tah uvítal: „Reklamní průmysl potřebuje zlepšit uživatelskou zkušenost s online reklamou a toto je jeden krok správným směrem. Je provedený na základě reakcí spotřebitelů a oznámený v dostatečném předstihu, aby dal inzerentům a agenturám čas přizpůsobit své plány.“ Co si myslíte o záměru vypustit půlminutová reklamní videa? Zdroje: androidauthority.com, 9to5google.com, campaignlive.co.uk. O autorovi Karel Kilián Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi Sdílejte: 9 komentářů Vložit komentář Google reklama YouTube Mohlo by vás zajímat Android Auto dostává první letošní aktualizaci. Co je nového? Adam Kurfürst 10.1. Google Quick Share přináší pro všechny skvělou funkci, kterou už Samsung umí dávno Libor Foltýnek 8.1. Fotky Google mají novou utajenou funkci. Už jste ji objevili? Jana Skálová 24.12.2024