YouTube prý ignoruje preference uživatelů ohledně doporučení Hlavní stránka Zprávičky TV, Audio, Video Audio a video Sdílejte: Marek Houser Publikováno: 21.9.2022 14:00 Žádné komentáře 0 Reklama Jedním z nejefektivnějších nástrojů, kterými streamovací služby či sociální sítě udržují své uživatele neustále ve stavu zvědavosti a ochoty konzumovat další videa, fotky či jiné příspěvky, je automatické doporučení obsahu. Svůj vlastní algoritmus má v tomto ohledu samozřejmě také YouTube. A podobně jako ostatní služby i největší videoportál světa nabízí uživatelům možnost označit nezajímavý doporučený obsah tak, aby ho bylo méně. Jenže jak nedávný výzkum ukazuje, toto filtrování YouTube velkou měrou úplně ignoruje. YouTube Google LLC Instalovat (Free) Google Play Jelikož se analytici z Mozilla Foundation domnívali, že v této oblasti YouTube své údajné třídění doporučení dle preferencí uživatelů skutečně dost fláká, rozhodli se udělat masivní test. Vlastní nástroj RegretsReporter nechali označit asi 500 milionů videí tlačítky jako „Nezajímá mě“ nebo „Nedoporučovat kanál“ a současně nechali některé videa neoznačená pro další porovnání. Výsledky jsou hodně překvapivé. Zatímco tlačítko „Nedoporučovat kanál“ snížilo objem daného obsahu o 43 %, ostatní volby se dočkaly změny méně než z třetiny. Odstranění z historie sledování utlumilo obsah o 29 %, tlačítko „dislike“ o 12 % a volba „Nezajímá mě“ dokonce jen o 11 %. Tak se zdá, že stejnou volbu YouTube aplikuje na zpětnou vazbu od uživatelů. Jak často takto označujete videa? Zdroj: 9to5 O autorovi Marek Houser Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… Více o autorovi Sdílejte: Žádné komentáře Vložit komentář videa video YouTube Mohlo by vás zajímat Xiaomi Xming Q5 Neo: Kompaktní projektor s otočným kloubem překvapí cenou i výbavou Jakub Kárník 12.11.2024 ChatGPT umí analyzovat videa v reálném čase! Vezměte mobil a můžete začít experimentovat Jana Skálová 17.12.2024 Konečně! Google zatočí s clickbaitovými videi na YouTube, bude víc tlačit na kvalitu Jana Skálová 28.12.2024