Xiaomi SU7 se odhalilo už v prosinci minulého roku
Nyní se můžeme poprvé mrknout na interiér
Osloví sportovními sedačkami, obřím HUD i volantem
Plnotučné představení elektromobiluXiaomi SU7 na autosalonu v Pekingu se nezadržitelně blíží a společně s ním i rostoucí zvědavost veřejnosti na to, jak bude první vůz nesoucí logo Xiaomi vypadat naživo. Představení v prosinci loňského roku přitáhlo jistě pozornost nejen zelených nadšenců, ale také ostatních smrtelníků. Až dosud však jeden aspekt zůstával (z velké části) zahalen tajemstvím – interiér. Ten nám nyní čínská firma oficiálně ukázala a vypadá nádherně.
Jedním z nejvýraznějších prvků, které na první pohled zaujmou, je multifunkční volant s plochým dnem, vybavený tlačítky a posuvníky na obou stranách. Mimochodem mi svým tvarem hodně připomíná ten z trojkové Octavie RS, pokud bude minimálně stejně pohodlný, rozhodně si budoucí majitelé nebudou stěžovat.
Středová obrazovka, která se táhne horizontálně přes šířku palubní desky, připomíná design známý z vozů Tesla, zatímco celkové uspořádání a středová konzole naznačuje, že se Xiaomi nechalo inspirovat u dalších tuzemských značek jako Nio a XPeng.
Opomenout nelze ani sedačky, které zase připomínají skořápky z novějších „emkových“ bavoráků, snad budou o něco pohodlnější a měkčí, jelikož ryze sportovní sedadla nejsou pro každodenní jízdu zrovna ideální. I tak do nich ale docela slušně zapadnete, takže posed bude pravděpodobně velmi nízký. Osobně ho mám rád, ale dobře vím, že zdaleka nevoní každému.
Pojďme zpět skočit k řidičovi, jemuž může po dobu jízdy asistovat masivní 56palcový head-up displej zobrazující všechny důležité informace od navigace přes dojezd až po aktuální rychlost. S displeji to nekončí ani na zadní straně, každý z pasažérů bude mít vlastní (zatím blíže nespecifikovaný) panel, na němž bude moci konzumovat obsah, samozřejmostí je i vnitřní LED osvětlení. Bylo by velkým překvapením, kdyby ho zrovna Xiaomi vynechalo, když se k jeho použití odhodlala většina tradičních německých značek.
Xiaomi SU7 bude dle posledních spekulací začínat na ceně 300 000 RMB, tedy nějakých 985 000 korunách bez daně.
Jakub je znám svou nekonečnou zvědavostí a vášní pro nejnovější technologie. Jeho láska k mobilním telefonům začala s iPhonem 3G, ale dnes se spoléhá na…
Více o autorovi