TOPlist

Zabíjí AI kreativitu, nebo ne? Welcome to Latent Land boří mýty o umělé inteligenci

Sdílejte:
Zuzana Přibylová
Zuzana Přibylová
5.12.2023 17:00
Ikona komentáře 0
welcome to latent land
Reklama

  • Za reklamním spotem stojí mediální agentura StoryMe
  • Projekt Welcome to Latent Land má znázorňovat neomezenost možností tvorby pomocí AI
  • Zkoumá potenciál různých generických modelů
Jestli patříte mezi tu skupinu, která umělé inteligenci stále nedůvěřuje nebo jste si dokonce jistí, že jednou zabije kreativní myšlení v lidech, StoryMe přicházejí s projektem, který by mohl změnit váš názor. Projekt „Welcome to Latent Land“ je krátký film, který se zaměřuje na představivost v kombinaci s vyprávěním příběhů, filmovou tvorbu, animaci a hlavně umělou inteligenci. Projekt zkoumá potenciál různých modelů ve vztahu k lidské kreativitě a představivosti. Využívá inspirativní citát Alberta Einsteina: „Jsem natolik umělcem, abych mohl volně čerpat ze své představivosti. Představivost je důležitější než znalosti. Znalosti jsou omezené. Představivost obklopuje svět. StoryMe je společnost věnující se produkci videí a následné marketingové propagaci. Byla založena mladými Belgičany, kteří chtějí transformovat nápady na videa do kinematografických zážitků, kombinovat kreativitu, technologie a chytrá data. Kromě toho, se věnuje tématu tzv. latentního prostoru v kontextu strojového učení, kde se vybrané modely AI učí přinášet data na základě pozorování okolního světa. Můžete si to představit jako obrovskou neviditelnou knihovnu, kde jsou všechny informace uloženy ve formě matematických kódů. Ve videu bylo využito hned několik různých AI modelů, jako například Video-2-video, text-2-video, NERFs nebo Stable Diffusion AnimateDiff. Znázorňuje příběh slečny Lucy, které dochází nápady a objeví se ve světě plného nápadů a inspirace, je využito mnoho vizuálních prvků a přechodů z různých dimenzí a světů. Myšlenka celého krátkého filmu nese poselství „Pojďme rozšířit realitu.“ Ačkoliv se jedná pouze o reklamu na mediální agenturu, snaží se nám ukázat, jak budou vypadat reklamy budoucnosti a má být ukazatelem, že už nyní dokáže umělá inteligence velmi dobré výsledky. Tento projekt mění způsob, jakým se může produkovat obsah a má hluboký vliv na tvůrce obsahu, umělce i třeba designéry. StoryMe se primárně zaměřuje na to, aby společnosti byly ,“Video First“, což znamená, že prioritně využívají video jako klíčový komunikační a marketingový nástroj.

Co ve vás video od StoryMe vyvolává?

Zdroj: vimeo, StoryMe

O autorovi

Zuzana Přibylová

Od dětství ji fascinovaly nejnovější technologie, počítače a veškeré druhy herních konzolí. S PlayStationem 1 a později Xboxem 360 začala její vášeň pro herní svět,… Více o autorovi

Zuzana Přibylová
Sdílejte: