Kolik byste zaplatili za výjimečný mobil? (Hlasovačka)
- Články
- Karel Kilián
- 28.10.2017
- 24
Máme tu tradiční Víkendovou hlasovačku a diskuzi, jejíž otázka tentokrát bude možná trochu polemická. Odpověď totiž závisí na tom, co si představíte pod pojmem výjimečný mobil. A také na tom, kolik by ta výjimečnost stála.
Obsah článku
- Luxusní materiály i jiné prvky výjimečnosti
- Anketní otázka pro tento týden
- Hlasovačka z minulého týdne
Výjimečný mobil může být třeba takový, který nabídne nadprůměrnou výdrž. Životaschopnost na jedno nabití je dnes jednou z nejkritizovanějších vlastností současných telefonů. A mezi zákazníky se najde nemálo těch, kteří jsou ochotni snést o něco “tlustší” telefon a třeba i vyšší cenu za delší výdrž. Fenoménem je v tomto směru například Oukitel K10000 s 10000mAh baterií.
Často jsou jako výjimečné prezentovány nejrůznější speciální edice. Ty levnější se obvykle liší barvou – namátkově můžeme vzpomenout například na růžové HTC One M9 či Google Nexus 5 v červené. Podstatně “vyšší ligou” jsou běžné modely, které nějakým způsobem vylepšují klenotnické společnosti. Z průměrného telefonu tak udělají luxusně působící produkt, jaký je v některých kruzích prostě nezbytností. Vzpomenout můžeme například na Samsung Galaxy S4 od Goldgenie ze zlata a platiny či HTC One ze stejné dílny. Zlatého či platinového provedení se dočkal taky Samsung Galaxy S8 – tentokrát za proměnou stojí značka Truly Exquisite.
Luxusní materiály i jiné prvky výjimečnosti
Samostatnou kapitolou jsou takzvané “luxusní telefony” pro movitou klientelu. Zde dlouhé roky dominovala značka Vertu, nabízející zařízení vlastní výroby z ušlechtilých materiálů. Bohužel ale tento segment nemá tak širokou zákaznickou základnu, takže v roce 2015 koupili Vertu Číňané, aby pouhé dva roky poté skončila v bankrotu. Luxusní telefony sice ještě tak úplně nevymřely, čehož je důkazem například Lamborghini Alpha-One. Nicméně ukazuje se, že smetánka dá přednost spíše telefonu s nakousnutým jablkem, které je snadno rozpoznatelné a i laik pozná, že nejde o laciné zařízení.
Zatím jsme probrali výjimečnost z hlediska nejkritičtějšího nedostatku a vizuální stránky. Čím ještě může být telefon výjimečný, aby o něj zákazníci stáli? Například v roce 2015 patřil k výjimečným Samsung Galaxy S6 Edge, a to zejména díky svému zakřivenému sklu. Postupem času ale tento designový prvek převzali i další výrobci a výjimečný mobil dnes zahnuté sklo rozhodně nedělá. K roku 2016 pak patří mezi výjimečné telefony takřka nesporně BlackBerry Priv – po dlouhé době (a patrně také na dlouho) jediný chytrý telefon s hardwarovou klávesnicí. Paradoxně však tento přístup po mnoha letech “matlání” po displejích nijak vysoký zájem ze strany zákazníků nepřivedl.
Je nesporné, že současné chytré telefony se vzájemně velice podobají. Některé kousky od sebe poznáte jen podle loga nad obrazovkou. Většině uživatelů to patrně nevadí, nicméně jistě se najdou tací, kteří dokážou ocenit telefon, který je v nějakém směru výjimečný. A tím se dostáváme k anketní otázce pro toto kolo.
Kolik byste zaplatili za výjimečný mobil?
V tomto kole Víkendové hlasovačka a diskuze se vás tedy ptáme: kolik byste zaplatili za výjimečný mobil? To, čím by váš vysněný telefon měl být výjimečný, je zcela na vašich představách a požadavcích.
[gravityform id=”164″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]
Budeme rádi, když v diskuzi pod článkem rozeberete konkrétní parametry, které by výjimečný mobil měl dle vašeho mínění splňovat. Můžete se také zamyslet nad tím, který telefon z letošního roku byste označili za nejvíce výjimečný.
Hlasovačka z minulého týdne
Před týdnem jsme se věnovali poměrně širokému tématu: který výrobce nabízí nejlepší podporu? Hlasující měli možnost vyplnit název/jméno výrobce a dát známku jako ve škole. Aby byly výsledky alespoň trochu objektivní, zařadili jsme do nich jen ty výrobce, kteří získali pět a více hlasů.
- Nokia – 1,17
- Google – 1,31
- Apple – 1,50
- Sony – 1,50
- OnePlus – 1,56
- Xiaomi – 2,16
- Huawei – 2,47
- LG – 2,50
- Samsung – 2,51
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (24)
Přidat komentář