Lenovo a Xiaomi již nejsou mezi TOP 5 výrobci telefonů, kdo je nahradil?
- Články
- Vašek Švec
- 15.11.2016
- 7
IDC, zabývající se především marketingovými průzkumy, zveřejnilo první letošní čtvrtletní zprávu, ve které mimo jiné stojí, že se letos zatím prodalo celkem 334,9 milionů smartphonů, což je jen nepatrně více než za stejné období v uplynulém roce. Mnohem zajímavější je však pohled na pořadí jednotlivých výrobců. Zatímco u první trojky největších výrobců smartphonů jsme se změny pořadí nedočkali, na dalších příčkách je však situace mnohem zajímavější – pětku největších výrobců smartphonů totiž opouští Lenovo a Xiaomi.
A kdo tyto dva známé čínské výrobce nahradil? Další duo Číňanů. Na čtvrtém místě se v žebříčku umístilo Oppo, které bude většině našich čtenářů asi dobře známé. Přečíst jste si u nás mohli například recenzi stylového telefonu OPPO R7. Společnost, která se také proslavila založením startupu OnePlus, zaznamenala meziroční růst 153,2 % a na celkovém množství prodaných smartphonů se podílela 5,5 %. Celkem Oppo prodalo 18,5 milionů chytrých telefonů.
Druhým nováčkem v TOP 5 je pak společnost Vivo, ta sice není v našich končinách příliš známá, ale v minulosti jsme o jejich zajímavých produktech psali již několikrát. Stejně jako v případě společnosti Oppo se ani zde rozhodně nejedná o nového nízkonákladového výrobce, ale o firmu, která má s výrobou kvalitní elektroniky již zkušenosti. Vivo se díky 123,8% meziročnímu nárůstu, který vyústil v celkem 14,3 milionů prodaných smartphonů, umístilo na celkovém pátém místě mezi výrobci chytrých telefonů. Oproti značce OPPO, která má alespoň oficiální evropský e-shop, náš kontinent Vivo zcela ignoruje, což je možná trochu škoda.
Důvodem těchto změn v žebříčku největších výrobců mobilních telefonů je poněkud překvapivě zvýšení zájmu o telefony z vyšší-střední třídy, a to zejména v Číně. Zatímco Xiaomi a Lenovu se nejvíce daří v nižší až nižší-střední třídě smartphonů s cenou mezi 100 až 200 $, OPPO a Vivo nižší kategorie prakticky ignorují a soustředí se zejména na telefony od střední třídy nahoru. Jak se zdá, tato dlouhodobá strategie přináší své plody.
Koupili byste si telefon značky Oppo nebo Vivo?
Vaška prakticky od dětství zajímaly nové technologie, ať už se jednalo o telefony, počítače či třeba auta. V době, kdy většina jeho kapesného padla na… více o autorovi
Komentáře (7)
Přidat komentář