“Tísňové tlačítko” a GPS jako povinnost u každého telefonu? V Indii skutečností
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 28.4.2016
- 5
V polovině března jsme vám představili aplikaci Záchranka, která pomůže přivolat zdravotnickou záchrannou pomoc stiskem jediného tlačítka. V Indii dotáhli tuto ideu ještě o kousek dál: od 1. ledna příštího roku budou muset mít všechny zde prodávané telefony takzvané “tísňové tlačítko.”
“Tísňové tlačítko” jako povinná výbava
Jedním z důvodů tohoto opatření je násilí na ženách, které je v této zemi velice vážným problémem – v průměru zde každou hodinu dojde ke čtyřem znásilněním. Ve snaze o zlepšení bezpečnosti žen nařídila indická vláda výrobcům mobilů (tlačítkových i chytrých), aby poskytli uživatelům rychlejší cestu k tísňovému volání. Pro tyto účely musí být na zařízení dedikované tlačítko, které může alternovat dlouhý stisk tlačítka 5 či 9 na číselníku. Stisknutím dojde k automatickému vytočení záchranných služeb (indický telekomunikační úřad však blíže nespecifikoval, jaká záchranná složka bude kontaktována). Indie v současné době nemá jednotné číslo pro tísňová volání – to má být představeno v nejbližších měsících.
Další krok bude následovat v roce 2018, od kterého budou muset všechny telefony zvládat lokalizací založenou na technologii GPS. Důvodem tohoto opatření je snaha o rychlejší nalezení oběti násilí. Tento požadavek se dotkne především výrobců nejlevnějších zařízení, která v základu čipem GPS nedisponují, nicméně v Indii tvoří 90 % prodejů smartphony, u kterých je samozřejmostí. Indie je z hlediska prodejů smartphonů jedním z nejrychleji rostoucích trhů – aktuálně vlastní mobilní telefon asi miliarda obyvatel.
Oba požadavky přitom platí pro všechny výrobce, kteří prodávají své produkty na území Indie, včetně Samsungu nebo Applu, kteří pro tyto účely budou muset patřičným způsobem upravit software svých telefonů.
Nápad to jistě není špatný, navíc tento způsob přivolání pomoci snadněji naučíte i dítě nebo staršího člověka. Uvidíme, jak se toto opatření ujme a jestli přední výrobci časem nenabídnou “tísňové tlačítko” i v dalších regionech.
Co na tuto myšlenku říkáte? Ocenili byste, kdyby telefony zvládaly rychlejší a jednodušší vytáčení tísňové linky?
Zdroje: androidauthority.com, bloomberg.com.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (5)
Přidat komentář