TOPlist

TaxiAgent: objednejte si taxi za 24 sekund!

taxiagent_ico

Potřebujete odvézt z místa A na místo B, ale nemáte k dispozici auto a hromadná doprava buď nejezdí vůbec, nebo jezdí v intervalech, během kterých byste na zastávce “vystáli důlek”? Asi už z titulku článku tušíte, že vám doporučíme přepravu vozem taxislužby. Jenže “jen tak si mávnout na taxík” na ulici lze považovat za poměrně riskantní krok – samozřejmě můžete mít štěstí, ale zejména v Praze se takové rozhodnutí může neblaze podepsat na obsahu vaší peněženky. Pražští taxíkáři se za dobu své existence stali legendou, která se zapsala do mnoha zahraničních průvodců s varovným vykřičníkem. Další možností je objednání taxislužby přes dispečink. Číslo buď musíte mít uložené v telefonu (“už jsem to plánoval dlouho”), nebo si ho najdete na Internetu. Určitě je to lepší cesta, než “chytat taxíka na ulici”, nicméně taxislužba řízená dispečinkem je obvykle dražší, protože má vyšší provozní náklady než jednotlivec. Co byste řekli na aplikaci, která vám na základě zadané cesty nabídne taxíkáře ochotné vás svézt, včetně předpokládané ceny? Pokud pokyvujete hlavou s tím, že byste takový program využili, pojďme se podívat na aplikaci TaxiAgent, která se na tento segment specializuje.

Zatím především pro Prahu

Hned v úvodu si upřímně řekneme, že aplikaci TaxiAgent využijí především obyvatelé a návštěvníci našeho hlavního města. Podle popisku v Obchodě Play se sice již zapojilo několik taxíkářů z Frýdku-Místku a Kladna (další města prý budou přibývat), nicméně v době testu (pátek 3. května ve 13:00) po nich nebylo ani vidu, ani slechu, až později se na mapě objevil jeden ve Frýdku-Místku a druhý v Chrudimi. V pondělí 6. května v 7:41 bylo v Praze deset partnerských vozů, v ostatních městech ani jeden.

Jak na tom aktuálně je flotila vozů, zapojených do tohoto projektu, můžete zjistit na webové stránce pro online objednávku.

Dostupné partnerské vozy - pátek 3. května ve 13:00 Dostupné partnerské vozy – pátek 3. května ve 13:00

 

Dostupné partnerské vozy - pondělí 6. května v 7:41 Dostupné partnerské vozy – pondělí 6. května v 7:41

Odkud a kam pojedeme?

Aplikace je provedena ve slušivém černo-žlutém kabátku a po prvním spuštění uživatele formou “overlay vrstvy” seznámí se základními principy ovládání (tuto funkci můžete kdykoli zapnout i později tapnutím na tlačítko s otazníkem).

Logicky jako první vybíráte místo, odkud hodláte jet, což lze provést dvěma způsoby: výběrem z mapy (s možností zaměření aktuální pozice dle polohy telefonu), nebo zadáním adresy.

Nápověda poradí, jak aplikaci používat Nápověda poradí, jak aplikaci používat

Zadání místa nástupu Zadání místa nástupu

Po potvrzení následuje další obrazovka, kde vybíráte požadovanou službu. Odvoz vozu v tuto chvíli ještě nefunguje, tlačítko Rychlá volba vám vypíše nejbližší a nejlevnější taxíky v okolí a konečně po tapnutí na tlačítko Taxi následuje výběr požadovaného cíle cesty. Princip je stejný, jako při výběru místa nástupu – tedy z mapy, nebo zadáním adresy.

Nápověda k dalšímu kroku Nápověda k dalšímu kroku

Zadání cíle cesty Zadání cíle cesty

Kromě vykreslení nejpříhodnější trasy mezi startem a cílem se dozvíte odhadovanou dobu jízdy a vzdálenost. Odpovídá-li zadání vašim představám, můžete přejít na další krok.

Čím a s kým pojedeme?

V dalším kroku můžete ovlivnit celou řadu parametrů:

  • Odjezd (ihned/za 15/30/45/60 minut/později).
  • Zda požadujete vůz kuřácký či naopak nekuřácký.
  • Typ, třídu vozu, počet zavazadel a vybavení auta (klimatizace, denní tisk, 230V zásuvka, dětská sedačka, osvětlení zadní části vozu atp.).
  • Můžete filtrovat dle hodnocení dosavadních zákazníků.
  • Dále jsou zde požadavky na řidiče – lze hledat podle jazykové vybavenosti a pohlaví.
  • Lze také zvolit preferovaný způsob platby – hotově, nebo volbou typu platební karty.

Parametry požadovaného vozu Parametry požadovaného vozu

Požadavky na vybavení vozu Požadavky na vybavení vozu

Pokud bývá vaše sada požadavků na parametry taxíku stále stejná, lze ji nastavit jako výchozí, což je příjemné usnadnění, pokud aplikaci hodláte používat častěji.

Následuje výběr vozu. Na Ostravsku bychom za kilometrovou cestu po sídlišti Dubina zaplatili 180 korun, protože nejbližší (a vlastně jediné dostupné) vozidlo dlelo tou dobou přibližně 20 kilometrů daleko. Zde můžete kromě garantované ceny a odhadované doby dojezdu také zhlédnout profil taxíkáře – konkrétně zjistit jeho dostupnost, prohlédnout si fotografii vozu, případně i jeho řidiče, zkontrolovat vybavení auta a přečíst si hodnocení ostatních zákazníků.

Profil vozu a řidiče Profil vozu a řidiče

Profil vozu a řidiče Profil vozu a řidiče

Bohužel jsme v Ostravě poměrně často po zadání trasy naráželi na hlášku, že v okolí není žádné vhodné taxi s příslibem kontaktu na dispečink. Seznam dispečinků byl ovšem prázdný s konstatováním “Žádné taxislužby v okolí”.

V okolí není žádné vhodné taxi V okolí není žádné vhodné taxi

Žádné taxislužby v okolí Žádné taxislužby v okolí

V případě, že je k dispozici více než jeden vůz, určitě oceníte možnost řazení seznamu podle času dojezdu, ceny, hodnocení nebo certifikace.

Seznam dostupných vozů lze řadit Seznam dostupných vozů lze řadit

Vyzkoušeli jsme jedno z nejfrekventovanějších spojení mezi Letištěm Václava Havla a Václavským náměstím v Praze, což je vyhlášená trasa, na které si taxíkáři rádi “dělají rito”.

Start: Letiště Václava Havla Start: Letiště Václava Havla

Cíl: Václavské náměstí Cíl: Václavské náměstí

Nejrychlejší taxi jsem mohli mít dle aplikace do sedmi minut, za 13,1 kilometru dlouhou cestu bychom zaplatili od 318 Kč do 406 Kč, tedy od 23 do 31 korun za kilometr. Podle popisku aplikace v Obchodě Play se dají v Praze “chytit drožky” i s cenou od 9,90 Kč/km, ale taková nabídka se nám během testu neobjevila. Zklamáním byla opět sekce Dispečink, která po zadání uvedené trasy nenabídla ani jeden kontakt, ačkoli dle Obchodu Play je v databázi více než 200 dispečinků z celé ČR.

Seznam vozů k dispozici (Praha) Seznam vozů k dispozici (Praha)

Resumé

Začneme tím pozitivním: líbila se nám jednoduchost práce s aplikací, především pak výběr místa, včetně možnosti využití geolokace a zadání aktuální polohy. To oceníte především při návštěvách cizích měst, pokud si nejste zcela jisti adresou, na které se nalézáte. Budete-li vybírat zadáním z mapy, dělí vás od spuštění aplikace po objednání vozu tři nebo čtyři klepnutí.

Užitečné je také filtrování a řazení výsledků podle parametrů, nicméně v tuto chvíli budou tyto funkce aktuální především v Praze – na Ostravsku si příliš vybírat nemůžete.

Filozofie objednávání taxíků bez dispečinku s garancí kvality provozovatelem TaxiAgent skrze hodnocení uživateli nám připadá jako dobrý nápad, který by mohl přinést kvalitní služby za přiměřené ceny.

Jediným viditelným negativem je tak aktuálně relativně omezené rozšíření – jako připravený pro plnohodnotné použití vidíme tento projekt především v hlavním městě. V ostatních městech bude nyní záležet především na nabídce a dovednostech obchodních zástupců této služby, zda a v jaké míře se jim podaří zajistit pokrytí partnerskými vozy.

Klady:

  • Možnost výběru vozu a řidiče, profily automobilů.
  • Před cestou zákazník zná délku trasy a cenu dopravy.
  • Povedené uživatelské rozhraní aplikace, jednoduché plánování cesty a objednání.
  • Rychlost objednávky.
  • Reference ostatních zákazníků.

Zápory:

  • V současné době prakticky použitelné jen v Praze.
  • Většinou prázdný seznam dispečinků.

Dodejme, že aplikaci TaxiAgent si zatím stáhlo přes tisíc uživatelů a její dosavadní hodnocení v Obchodě Play je 3,9, přičemž nejčastějším důvodem k nízké známce je právě malé pokrytí. Na následujícím videu můžete vidět, jak krátký čas budete potřebovat k objednání vozu taxi.

https://www.youtube.com/watch?v=ho5owmPEX-g

9a7ac18e996755b0c1ffcac867fa6c3b?s=128&d=retro&r=G
The app was not found in the store. :-(
Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (11)