Sony má nejvyšší průměrný zisk za prodaný kus
- Články
- Karel Kilián
- 16.3.2016
- 27
Společnost Sony Mobile prošla od podzimu 2014, kdy utrpěla značné ztráty ve středním segmentu svého portfolia, poměrně citelnou transformací. Strategie firmy se změnila směrem k menšímu počtu modelů s cílem generovat větší zisk. Výsledek v podobě poklesu počtu prodaných zařízení na sebe nenechal dlouho čekat – předpověď říká, že Sony v prvním čtvrtletí tohoto roku prodá jen 3,5 milionů chytrých telefonů, což je nejnižší číslo od léta roku 2011.
Průměrná cena za kus
Každá mince má ale dvě strany – v tomto případě je to zaměření na klientelu, která ochotně připlatí za prémiové modely. Pochopitelně je tato skupina zákazníků menší než například segment zařízení s cenovkou do 5 000 korun. Zařazení Sony do nejvyšší cenové hladiny potvrzuje i ukazatel průměrné prodejní ceny (ASP; average selling prices), kde je mezi zařízeními s Androidem japonský výrobce jednoznačně a s velkým náskokem první. Průměrná cena telefonu Sony ve čtvrtém čtvrtletí 2015 byla 422 dolarů (asi 10 275 Kč), tedy o 78 % vyšší než průměrná cena zařízení značky HTC, jež se s cenovkou 237 dolarů (5 770 Kč) umístila na druhém místě. Až třetí jsou jihokorejští rivalové Samsung (225 dolarů, tj. 5 478 Kč) a LG (210 dolarů, tj. 5 113 Kč), které Sony překonává o téměř 100 %. Lídrem v tomto hodnocení je však jednoznačně Apple s průměrnou cenovkou 691 dolarů (16 825 Kč).
Zisk na prodaný kus
Vysoké průměrné ceny se také promítají do dalšího ukazatele – zisku na jednotku (či na kus). Zatímco Apple vydělává na jednom prodaném zařízení průměrně 184 dolarů, mezi zařízeními s Androidem vede opět Sony se ziskem 26 dolarů z prodaného kusu. Tentokrát však nejsou rozdíly tak velké: Samsung je pozadu jen o 13 % se ziskem ve výši 23 dolarů za prodaný kus.
Sony jde za svým cílem
S ohledem na to, že podobný vývoj bylo možné zaznamenat již v loňském roce, to začíná vypadat, že strategie firmy Sony přinesla své ovoce. Přinejmenším při pohledu na průměrný zisk z prodaného kusu je evidentní, že cíl v podobě zaměření na ziskovost mobilní divize byl naplněn.
Došlo ale k poklesu celkové produkce, což může být situace, která nejvyššímu managementu možná ještě přidělá nějaké vrásky na čele. Čistě logicky je určitý minimální objem výroby nezbytný k pokrytí fixních nákladů firmy. Bude tedy zajímavé sledovat, zda nová modelová řada Xperia X a případné další produkty, které má Sony jistě rukávu pro druhé pololetí, bude stačit k dalšímu zlepšení ekonomických výsledků společnosti.
Zdroj: Xperia Blog. Za tip na aktualitu děkujeme čtenáři Jaroslavu Behiňovi.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (27)
Přidat komentář