Skype pro Android: Jak vyřešit otravné problémy (návod)
- Návody
- Johanna Kovaczicz
- 3.10.2015
- 21
Skype je služba, která od počátku své existence změnila celý náhled na možnosti telefonování. I když mu konkurence roste závratnou rychlostí, pořád se drží na špičce v internetovém volání a komunikaci – ať už jde o jakoukoli platformu. Své uživatele však čas od času potrápí pěkně otravnými bugy. Pokud i vás sužuje špatná kvalita hovorů, nemůžete se přihlásit či aplikaci vůbec stáhnout, přečtěte si seznam častých chyb spolu s tipy, jak je odstranit.
Celková špatná kvalita hovoru a videa
Jestli máte pocit, že kvalita hovorů je vždy horší nebo tišší, když Skype přijmete jako normální hovor a telefonujete se smartphonem u ucha, pak máte pravdu. Je to celkem nečekaně problém proximity senzoru, který ztmavuje obrazovku i při normálních hovorech. Automatické vypnutí obrazovky ale nefunguje, pokud vyjedete ze Skype aplikace, což paradoxně způsobuje problémy s kvalitou hovoru. Řešení? Nedělejte na telefonu při volání nic jiného a vůbec nejlépe – používejte Skype pouze se sluchátky.
Je asi jasné, že čím lepší a stabilnější Wi-Fi připojení, tím lepší hovor bude. Proč tomu ale trochu nepomoct? Skype doporučuje pozavírat všechny aplikace, které v danou chvíli nepotřebujete. Nenechte běžet na pozadí datové žrouty jako třeba Facebook, Instagram nebo nepoužívaný prohlížeč.
Aplikace nejde nainstalovat, ačkoli místo v telefonu mám
Tento problém může nastat i u dalších aplikací. Android po sobě sám ne vždy uklízí, proto zůstatkové soubory mohou způsobovat paseku. Zkuste vyčistit cache, restartovat telefon a Skype znovu instalovat. Pokud stále trpíte na nemožnost aplikaci nainstalovat, budete se muset uchýlit k factory resetu.
Skype aplikace neustále padá
Jako první zavítejte do nastavení aplikace Skype a vypněte automatické přijímání hovorů. Pokud jste tak učinili nebo jste funkci nikdy nepoužili a problém stále přetrvává, zkuste vymazat všechna data aplikace spolu s cache v nastavení telefonu a Skype odinstalujte. Zařízení restartujte a stáhněte aplikaci znovu. Problém stále trvá? Chyba bude na straně Skypu s kompatibilitou vašeho telefonu. Nezbývá, než čekat na opravu bugu.
Nemůžu používat víc než jeden Skype účet
Jakmile se jednou do Skype přihlásíte, aplikace si nastaví automatické přihlašování – nemáte tak možnost se znovu dostat k přihlašovací tabulce. Používáte více Skype účtů a rádi byste mezi nimi měli možnost přepínat? Stačí vypnout v nastavení možnost Uložit moje heslo. Nyní se vám po každém spuštění aplikace zobrazí tabulka pro log in.
Nechodí mi žádné notifikace
Většinou stačí zapátrat v nastavení a notifikace znovu zapnout. Možná jste je vypnuli omylem. Podívejte se i do samotných informací o aplikaci a ujistěte se, že máte u Skype povoleno přijímání notifikací. Notifikace také nemusí fungovat, pokud nemáte Skype aktualizovaný na poslední verzi.
Nemůžu se přihlásit
S největší pravděpodobností používáte starší verzi aplikace. Pokud to není tento případ, Skype odinstalujte a po restartu nainstalujte znovu.
Pokud jste si založili účet na počítači nebo iOS prostřednictvím svého Facebooku, nejspíš vás při přihlašování v Android aplikaci zaskočí fakt, že zde se žádné tlačítko pro přihlášení skrze Facebook nenachází. Z Androidu se skutečně skrze Facebook vytvořený Skype nedostanete. Řešením je na počítači odpojit použitý Facebook účet, vytvořit si nový účet za pomocí klasického Skype jména nebo Microsoft účtu, a teprve potom ho s Facebookem propojit. Neztratíte tak žádné kontakty z předešlého účtu, budete mít však k dispozici přihlašovací údaje nezávislé na sociální síti.
Nemůžu si přizpůsobit vyzváněcí tón
Že Skype tuto možnost nenabízí? Omyl. S poslední verzí aplikace lze měnit vyzváněcí tóny pro jednotlivé kontakty. Stačí najet do konverzace osoby, které chcete přidělit unikátní vyzváněcí tón, a kliknout na tři tečky v pravém horním rohu. Vybrat si budete moci ze všech vyzváněcích tónů nacházejících se ve vašem telefonu.
Máte se Skypem jiný problém? Napište nám ho do komentářů.
Komentáře (21)
Přidat komentář