TOPlist

Google testuje v Obchodě Play rozhraní s oddělenými kategoriemi

Sdílejte:
Karel Kilián
Karel Kilián
24.2.2017 10:00 (24.2.2017 23:25)
Ikona komentáře 4
rozhrani s oddelenymi kategoriemi ico
Reklama

Google v poslední době často testuje na uživatelích různé změny rozhraní klientské aplikace svého repozitáře Obchod Play. Naposledy jsme v úterý zmiňovali tlačítko pro kontrolu aktualizací, ale vypadá to, že vyhledávací gigant zkouší i další změnu. Část uživatelů totiž narazila na rozhraní s oddělenými kategoriemi. Pod termínem „rozhraní s oddělenými kategoriemi“ se těžko představuje něco konkrétního, takže si to pojďme vysvětlit na konkrétní ukázce. Když na telefonu otevřete Obchod Play, tak (pokud nejste Googlem zařazeni do testovací skupiny) uvidíte v horní části dvě záložky: Aplikace a hry a Filmy, hudba a knihy. Rozdělení je jasné: v první sekci je to, co si můžete stáhnout a nainstalovat, ve druhé pak obsah ke konzumaci (zhlédnutí, přečtení či poslechu). Testovací verze rozděluje nabídku na jednotlivé položky, takže jsou zde oddělené sekce aplikací, her, filmů a televizních pořadů, hudby a knih (v podporovaných zemích ještě časopisy). Pointa je v tomto případě zřejmá: snahou je, aby se uživatel rychleji dostal do příslušné kategorie – nejlépe jedním klepnutím. Prakticky stejně je členěna i nabídka webové verze Obchodu Play, kde však nejsou hry odděleny od aplikací.

Rozhraní s oddělenými kategoriemi nezkouší Google poprvé

Něco podobného však nevidíme poprvé – v prosinci loňského roku se některým uživatelům zobrazovaly odděleně aplikace a hry. Zbývající položky však byly seskupeny pod společnou záložkou Zábava. V tomto směru tedy zašel vyhledávací gigant ještě o další krůček dál.
Tuto variantu testoval Google v prosinci

Tuto variantu testoval Google v prosinci

Z výše uvedeného je evidentní, že Google chystá poměrně zásadní změny ve vzhledu jedné ze svých nejdůležitějších aplikací. Postupně je testuje na uživatelích a vyhodnocuje jejich reakce. Právě z tohoto důvodu zatím patrně rozdělené sekce ve svém Obchodě Play neuvidíte – testování je totiž prováděno vždy jen na malém a omezeném vzorku uživatelů. V tuto chvíli tak ani není jisté, zda bude rozhraní s oddělenými kategoriemi implementováno všem. To závisí na tom, jak Google vyhodnotí zpětnou vazbu.
Připadá vám rozhraní s oddělenými kategoriemi praktičtější než dosavadní dvě sekce?
Zdroje: androidpolice.com, androidheadlines.com.

O autorovi

Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi

Karel Kilián
Sdílejte: