Naštěstí (zatím) ne u nás. Klienti japonského operátora KDDI se dočkali nemilého překvapení. Předinstalovaný bloatware, konkrétně alternativa k Android Marketu, jim začala posílat inzerci formou upozornění v notifikační liště. Kompletní, i se zvukovým, grafickým i diodově rozblikaným doprovodem. Klienti byli sice upozorněni na změnu obchodních podmínek ve vyskakujícím okně, problém byl v tom, že na okénku bylo pouze tlačítko “Přijmout”. Pokud tedy uživatel udělal to, co většina lidí, že odskroloval text a kliknul na OK, brzy se dočkal první vlaštovky. Dodatečně zrušit komerční notifikace již nejde. Jediná cesta, jak z toho ven byla, kliknout v onom prvotním okně na link, který vás přesměroval k možnosti notifikace nepřijmout.
Z toho plyne jasné ponaučení. Jak pro nás, pro klienty, tak i pro zadavatele a provozovatele podobně zhovadilé inzerce.
Tato zprávička byla zaslána čtenářem portálu SvetAndroida.cz pomocí formuláře Napište vlastní zprávičku o Androidu. Děkujeme!
Komentáře (12)
Přidat komentář