Prohlížeč Chrome nabídne rychlejší načítání, plynulejší běh a menší spotřebu
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 31.1.2017
- 4
Webový prohlížeč Chrome hodlá být ještě rychlejší než dosud. Vývojářský tým kolem této klíčové aplikace oznámil provedení celé řady optimalizací, jejichž společným cílem je zrychlení vykreslování. Vedlejším důsledkem pak má být větší plynulost, vyšší rychlost zobrazení a snížení energetické náročnosti. Myšlenka byla taková, že než pracovat na hrubé síle prohlížeče, bude lepší využít chytřejší způsob vykreslování stránek. Chrome tak nebude provádět zbytečné úkony a mělo by efektivněji využívat hardware zařízení.
Google optimalizuje, prohlížeč Chrome bude rychleji vykreslovat
Vývojáři na oficiálním blogu vysvětlují, že prohlížeč Chrome má 16 milisekund na vykreslení obsahu při snímkovací frekvenci 60 fps. Během toho musí zpracovat různé skripty, kaskádové styly, rozvržení stránky a vypočítat parametry jednotlivých obrazových bodů. Pokud to všechno aplikace zvládne do 16 milisekund, nabídne uživateli odpovídající komfort a pocit plynulosti. Nový způsob vykreslování spočívá primárně v tom, že body obrazu, jejichž poloha se nezměnila, znovu nepočítá, ale prostě “zkopíruje” z předchozího snímku. Odpadnou tím tisíce zbytečných kroků, které musí provést hardware zařízení. Podle interních testů zkracuje tato konkrétní změna dobu zobrazení snímku až o 35 %.
Další prvek ve snaze o optimalizaci se zaměřuje na to, jakým způsobem prohlížeč Chrome určuje část obrazu, která má být opětovně vykreslena, kde bere ohled na to, co se změnilo. Zde jde v podstatě o rozdělení dlaždic na jednotlivé obrazové body. Aplikace tedy zkopíruje celý předchozí snímek a následně do něj promítne zjištěné změny. Nemusí tak znovu překreslovat celý obraz. Pokud například budete číst článek, jehož součástí je animovaný GIF, bude Chrome průběžně překreslovat jen oblast, kde se odehrává animace. Stejně tak bude zpracovávat blikající kurzor, kdy budou překreslovány jen změněné body. Touto cestou lze dosáhnout zvýšení výkonu až o 40 %. Vzhledem k tomu, že prohlížeč Chrome vyžaduje méně hardwarových prostředků, je výsledným efektem také snížení spotřeby energie. Lepší představu o této optimalizaci si můžete udělat z následující animace.
Poslední oblastí, na kterou se vývojáři zaměřili, je způsob využívání hardwaru. Dosavadní verze Chrome byly poměrně náročné na grafický procesor. To by se mělo v následujících verzích znatelně změnit. Vyšší výkon by měl být patrný například při animacích a posouvání webových stránek obsahujících HTML5 a SVG elementy.
Google uzavírá svůj příspěvek na blogu slibem, že další výkonnostní optimalizace budou následovat, aby se nabídl “rychlejší web a vstřícnější Chrome všem uživatelům.”
Zdroje: androidheadlines.com, 9to5google.com, blog.chromium.org.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (4)
Přidat komentář