Komentář: Proč radši používám Google Play Music než Spotify?
- Články
- David Trlica
- 14.12.2022
- 37
Google Play Music jsem si zvolil před několika lety jako svou hlavní streamovací službu pro hudbu hlavně z důvodu, že jako jediná nabízí možnost nahrát si do knihovny vlastní hudbu. A i když je konkurence na trhu se streamovanou hudbou obrovská, neměl jsem důvod přecházet ke konkurenci Spotify. Jenže před několika týdny jsem narazil a díky politice společnosti Google jsem byl nucen přejít na konkurenci. A až v té době jsem zjistil, že Google Play Music je v mnoha směrech před konkurencí.
Google Play Music má jeden problém – Limit na 10 zařízení
Z těžko nepochopitelného důvodu má Google Play Music omezení na to, že můžete mít jeden účet pouze na 10 zařízeních a tím, že jednou za rok si jich několik můžete smazat z autorizace. Podobné omezení u konkurence nenajdeme. Normálnímu uživatelovi pravděpodobně nevadí, protože nestřídá tolik zařízení za rok, aby se dostal na limit deseti zařízení. Jenže pokud recenzujete telefony, dostanete se na tento limit poměrně brzy. Dlouhou dobu jsem to osobně nebral jako velký problém, protože na osobním telefonu jsme měl přístup k Google Play Music a na recenzovaných modelech jsem zkoušel konkurenci.
Vše se ale změnilo s příchodem betaverze Androidu 9 Pie, jakmile jsem aktivoval betaverzi, zmizela i autorizace na Google Play Music a rázem jsem tak měl vyčerpaných všech deset přenosných zařízení, na kterých jsem mohl mít aplikaci s osobním účtem. Ve výsledku jsem tak mohl službu používat pouze na PC. Samozřejmě mohl jsem si založit nový Google účet, jenže dříve či později by došlo opět na limit. Navíc bych musel nahrávat všechny písničky znovu na účet, a to nemluvím o vlastních playlistech, doporučeních apod. Zkrátka to nebylo řešení a díky interní politice jsem byl doslova nucen začít hledat ideální konkurenční službu k přehrávání. Zvolil jsem Spotify, které mi ale velmi rychle ukázalo, že klady Google Play Music nejsou pouze v možnosti nahrávat si vlastní hudbu.
Co přesně mi vadí na Spotify?
Nebudu zde rozebírat věci jako je počet dostupných písniček, kvalitu písniček apod. Místo toho se zaměřím na normální používání a fungování mobilní aplikace či PC verze. Jako první zde máme offline režim, což je funkce, kterou vzhledem ke stavu mobilního internetu v Česku, vidím jako jednu z nejdůležitějších. Zatímco z Google Play Music jsem byl zvyknutý na jednoduché potáhnutí prstu do strany a zvolení offline režimu. U Spotify z obrazovky přehrávání hudby musíte udělat celkem čtyři kroky k tomu, abyste si aktivovali režim offline.
To je hodně otravné, obzvlášť pokud si offline režim aktivujete několikrát denně. A to ani nezmiňuji to, že během zhruba tří týdenního používání Spotify se mi kompletně dvakrát vymazala offline hudba z telefonu. A když už jsme u toho offline režimu, tak aplikace má problém rozeznat, kdy je zpět zapnutý online režim. Když chcete vyhledat písničku, tak vám aplikace napíše, že jste offline a vyhledávání není možné.
Druhý problém je v tom, že mi během přehrávání pravidelně mizí ovládání hudby z notifikační lišty. To se bohužel děje výhradně se Spotify. S jiným přehrávačem jsem se s podobným problémem nesetkal. Jde o obzvlášť otravnou chybu, která se vyskytovala jak na Androidu 8 Oreo, tak i na novém Androidu 9 Pie. Na další problémy jsem narazil při používání s Chromecastem, kdy častokrát aplikace píše, že se hudba přehrává přes Chromecast, i když už je dávno vypnutý a přehrává se lokálně. Podobná chyba se občas stává je u i samotného přehrávání, kdy se na displeji zobrazuje písnička, která hrála před několika minutami. Mezitím se pustila nová, jenže tuto změnu v uživatelském rozhraní nevidíte. A aby toho nebylo málo, tak čas od času se jen tak z ničeho nic pozastaví písnička.
Spotify aplikace je plná chyb a opravy jsou v nedohlednu
Počet chyb a bugů, na které jsem během krátké chvíle narazil, je obrovský. Nejhorší na tom ale je, že to není problém jen u mě, podobné problémy hlásí lidé u Android aplikace dlouhé týdny až měsíce. Reakce ze strany Spotify je minimální a o nějakých opravách se nedá ani mluvit. To je hodně smutné vzhledem k tomu, že jde o stabilní verzi k aplikaci, která je na trhu několik let a uživatelé si ji navíc předplácí a každý měsíc platí. Ve výsledku jsem tak na Spotify nevydržel ani jedno předplatné. Přešel jsem zkoušet štěstí s Apple Music. Netrvalo to ale dlouho, protože podpora společnosti Google ukázala, jak se ukázkově starat o uživatele.
Zrušení limitu na účtu a návrat k Hudbě Google Play
Protože mě zajímalo, z jakého důvodu má Hudba Google Play limit na maximálně deset zařízení. Kontaktoval jsem podporu společnosti Google, což je mimochodem jedna z dalších výhod oproti Spotify. Zatímco u Spotify můžete využít v problémech Twitter nebo klasický formulář s emailem. Google nabízí instantní podporu přes chat nebo případně telefon. A opravdu je téměř instantní, během chvilky jsem se dostal k chatu s podporou. Bohužel odpověď na to, proč má Google zavedený limit na 10 zařízení jsem se nedočkal. Potvrzeno mi však bylo to, že limit deseti zařízení je i v YouTube Music, který bude nahrazovat Hudbu Google Play v brzké budoucnosti.
Zpočátku tedy komunikace s Googlem nevypadala příliš dobře. Poté, co jsem popsal problém s limitem zařízení, tak trochu jsem očekával to, že mi podpora nabídne jednorázové “unikátní” vymazání tohoto seznamu zařízení. Což je něco, co normálně podpora nabídne uživatelům, alespoň podle informací z redditu a fóra Googlu. To se ale nestalo. Místo toho odepsali, že přímo podpora Google Play Music s tím nic nemůže dělat, ale že se spojí s vývojářským týmem a něco zkusí vymyslet. Následně přicházely každý týden informační emaily o tom, že stále řeší, jak můj “problém” vyřešit.
Jakmile přišel třetí podobně znějící email, tak už jsem nedoufal ani v to jednorázové vymazání limitu. Po měsíci ale přišel email, který si můžete přečíst výše. Ve zkratce je v něm řečeno, že limit zařízení byl pro účet zrušen. A v tomto okamžiku jsem si uvědomil hlavní kladnou věc hudby Google Play. Svých zákazníků (předplatitelů) si váží. V rámci možností udělají první poslední. To se bohužel o Spotify říct nedá.
Proč radši používám Google Play Music než Spotify?
Spotify se může chlubit lepším a modernějším designem, má i mnohem lepší sociální prvky a doporučování písniček je také o úroveň lepší. Vše se ale vytrácí zbytečnými chybami, které nedokážou opravit i za několik měsíců od objevení. Na druhé straně je zde Google Play Music se starším designem, který ale funguje, aplikace má minimum chyb a v případě objevení bugu je oprava rychlá. Z osobní zkušenosti můžu napsat, že si i více váží svých předplatitelů na rozdíl od Spotify, kde se stovky uživatelů dlouhé měsíce dožadují alespoň základních oprav. Z tohoto pohledu je pro mě vítězem Hudba Google Play.
Jaké jsou vaše zkušenosti s Google Play Music? Máte podobné problémy s Android aplikací Spotify?
Už od dětství ho bavily telefony, na půdě byste určitě našli mnoho a mnoho časopisů o telefonech. První setkání se smartphony proběhlo právě u Androidu.… více o autorovi
Komentáře (37)
Přidat komentář