Problémy klávesnice Swiftkey trvají, vývojáři se konečně vyjádřili
- Články
- Karel Kilián
- 1.8.2016
- 11
V pátek jsme vás informovali o problémech klávesnice Swiftkey, která nejprve při synchronizaci stahovala úplně cizí slovníky, často i v cizích jazycích. Od minulého úterý, tedy již téměř celý týden, se při pokusu o synchronizaci objevuje chybová hláška “Nelze synchronizovat. Zkuste to prosím za chvíli.” Neoficiálně se předpokládalo, že autoři synchronizaci raději úplně vypnuli, aby předešli dalším potížím. Synchronizační služba tedy byla (a v pondělí ráno stále je) mimo provoz.
Dosavadní průběh aféry Swiftkey
Potíže začaly koncem týdne mezi 18. a 24. červencem, kdy se některým uživatelům klávesnice SwiftKey začaly zobrazovat jim zcela neznámé návrhy slov. SwiftKey totiž ukládá do cloudu údaje o psaní a naučená slova, ale servery začaly tato data doručovat do nesprávných účtů. V některých případech tak byly během psaní navrhovány úplně cizí e-mailové adresy či telefonní čísla. Jeden z uživatelů například publikoval snímky obrazovek, kde mu klávesnice napovídá v cizím jazyce a nabízí úplně cizí e-mailovou adresu.
Ačkoli redaktoři serveru Android Police několikrát žádali autory klávesnice Swiftkey o vyjádření, odpovědi se nedočkali. Na oficiálním blogu se však v pátek večer objevila informace, potvrzující souvislost mezi mícháním uživatelských účtů a zastavením služby. Nový příspěvek na oficiálním blogu tedy v první řadě ukazuje, že výpadek synchronizace je záměrný. Autoři také tvrdí, že chyba synchronizace se dotkla pouze malého počtu uživatelů. Přesto padlo rozhodnutí vypnout synchronizaci všem, dokud nebude problém opraven. Kromě toho byla provedena aktualizace synchronizační aplikace, která odstraní e-mailové adresy ze slovníku predikcí.
Oficiální vyjádření vývojářů klávesnice Swiftkey
“V minulém týdnu několik našich zákazníků při používání mobilního telefonu zaznamenalo nečekané predikce s jim neznámými slovy a pojmy, v některých vzácných případech dokonce i s e-maily. Pracujeme rychle na vyřešení této nepříjemnosti.
I když to nepředstavuje problém zabezpečení pro naše zákazníky, vypnuli jsme cloudovou synchronizační službu a aktualizovali naši aplikaci, aby odstranila e-mailové adresy ze slovníků predikcí. Během této doby nebude možné zálohovat jazykový model SwiftKey.
Naprostá většina uživatelů není tímto problémem ovlivněna. Máte-li jakýkoli důvod se domnívat, že se vám zobrazují cizí predikce, obraťte se na reviews@swiftkey.com.
Bereme soukromí a bezpečnost uživatelů velmi vážně a jsme odhodláni udržet světové standardy pro naši komunitu.
I nadále budeme informovat o situaci na našem blogu.
SwiftKey Team”
Jedna z nejlepších, přesto nyní tak úplně nefunguje
Problémy v tomto segmentu nejsou ničím novým. Ve světě virtuálních klávesnic se s nimi například loni potýkal Samsung, který musel řešit zabezpečení (a jeho nedostatek) ve své klávesnici. Odhaduje se, že bezpečnostní chyba se tehdy týkala více než 600 milionů zařízení. Jak se cloudové technologie stále více integrují do našich životů, jsou otázky bezpečnosti stále důležitější.
Je tedy hezké, že autoři klávesnice SwiftKey podnikli kroky k řešení úniku slovníků, negativem však je, že k vysvětlení situace se dostali až poté, co nefungující synchronizace vyvolala značný rozruch na Internetu. V tomto směru má marketingové a PR oddělení hodně co napravovat.
Klávesnice Swiftkey je v Obchodě Play nabízena zdarma a dosud si ji stáhlo více než padesát milionů uživatelů. Její průměrné hodnocení je 4,5 z 5,0 možných.
Zdroje: androidpolice.com, blog.swiftkey.com, androidcentral.com, androidauthority.com.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (11)
Přidat komentář