Předplatné musí jít zrušit na jedno kliknutí, platí nově v USA. Dočkáme se i v Evropě? Hlavní stránka Zprávičky Sdílejte: Libor Foltýnek Publikováno: 20.10.2024 14:00 4 komentáře 4 Reklama Předplatné služby jde často zřídit velmi snadno, o to těžší je pak jeho zrušení V USA schválila Federální obchodní kolise pravidlo pro zrušení předplatného Cílem je zamezit obstrukcím a nenutit lidi platit za něco, co nechtějí Federální obchodní komise (FTC) v USA oznámila schválení pravidla Click-to-Cancel (zrušit kliknutím). Jedná se o to, aby uživatelé měli možnost zrušit předplatné služby jednoduše. Pravidlo je reakcí na obstrukce, které některé společnosti aplikují, pokud se uživatel rozhodne zrušit předplatné. Ustanovení vejde v platnost do 180 dnů od jeho zveřejnění ve Federálním rejstříku. Hlavními body nové úpravy jsou povinnosti pro prodejce: nemohou zkreslovat důležité informace, musí jasně informovat o podmínkách před získáním platebních údajů a musí získat informovaný souhlas spotřebitele s automatickými platbami. Navíc musí poskytnout jednoduchý způsob, jak tuto službu snadno a rychle zrušit. Tato změna je reakcí na časté stížnosti spotřebitelů, že je obtížné se z opakujících se služeb odhlásit nebo zrušit předplatné, což vede k tomu, že lidé platí za něco, co již nechtějí. Pokud jste někdy zkoušeli zrušit jakékoliv předplatné, mohli jste narazit na dlouhý a komplikovaný proces, kdy se střídají kladné a záporné odpovědi. Jednou jsem sám musel několikrát projít procesem odhlášení nejmenované streamovací služby, kdy to vypadalo, že už jsem odhlášený, ale přitom bylo třeba ještě někde něco potvrdit. TFC Negative Option Změna také řeší praktiku známou jako „Negative option“. Jde o situaci, kdy je spotřebiteli automaticky účtována určitá služba nebo produkt na opakující se bázi (např. předplatné), dokud spotřebitel aktivně nezruší své členství nebo předplatné. V praxi to může znamenat, že spotřebitel například souhlasí s bezplatnou zkušební verzí, ale po jejím skončení se mu začne automaticky účtovat bez dalšího upozornění, dokud sám nezruší odběr. Nezbývá, než doufat, že něco podobného přijme i Evropská unie. Podobných praktik je totiž plný i Obchod Play, kde aplikace nabízí týdenní zkušební doby a následnou vysokou roční platbou. Spoléhají na to, že uživatel zapomene předplatné zrušit. Narazili jste na předplatné, které se komplikovaně rušilo? Zdroj: FTC O autorovi Libor Foltýnek Libor Foltýnek je redaktor s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti technologií a fotografie. Jeho práce je charakterizována důkladným výzkumem, poutavým vyprávěním a praktickými radami, které zpřístupňují… Více o autorovi Sdílejte: 4 komentáře Vložit komentář předplatné služby usa Mohlo by vás zajímat Google nabízí nové předplatné. Za úplný pakatel poskytne více úložiště Adam Kurfürst 11.9.2024 Elon Musk se toho nebojí. Navýšil cenu předplatného za X až o 365 % Jana Skálová 27.12.2024 Routery TP-Link údajně přispívají k hackerským útokům. V USA jim hrozí zákaz Jana Skálová 25.12.2024