Sony Mobile hlásí ve druhém čtvrtletí roku 2016 pokles prodejů
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 5.11.2016
- 5
Společnost Sony Mobile hlásí na základě účetní uzávěrky za druhé čtvrtletí roku 2016 pokles prodejů a tržeb. Vyplývá to z finanční zprávy, uveřejněné na oficiálních stránkách. Zatímco původní plány mířily na metu 20 milionů prodaných smartphonů, počátkem roku byl předpoklad snížen na 19 milionů. V současnosti je už předpokládaný prodej na 17 milionech chytrých telefonů, což se samozřejmě negativně promítne do hospodářského výsledku za letošní rok.
Naštěstí zisk zůstává na dobré úrovni – Sony Mobile vykazuje sice relativně malý, ale stálý příjem. Navzdory poklesu prodeje Sony tvrdí, že je na tom lépe, než se očekávalo. Důvodem k optimismu je nárůst průměrné ceny prodaného zboží. Japonský výrobce postupně vyklidil nejnižší segment trhu mobilních telefonů a v poslední době se orientuje na střední a vyšší třidu. V současné době tak většinu prodejů společnosti generují takzvané “prémiové” modely.
Sony Mobile přes pokles prodejů hlásí zisk
Z pohledu na výsledky za druhé čtvrtletí roku 2016 je zřejmé, že tržby klesly o 34 %. Hlavním důvodem poklesu bylo snížení průměrné ceny ve středním cenovém segmentu a snaha udržet zisk i za cenu zvýšení cen vlajkových modelů. Dle Sony však skončila uzávěrka ziskem v celkové výši 37 milionů amerických dolarů. Tohoto výsledku bylo mimo jiné dosaženo snížením nákladů a vyváženou škálu produktů.
Ne právě optimistické hospodářské výsledky se však netýkají jen trhu s mobilními zařízeními. Mateřská společnost Sony vykázala 86% meziroční pokles čistého zisku, což do určité míry vysvětluje rostoucí japonská měna, restrukturalizace firmy a dopady zemětřesení. Prodeje celé společnosti přitom zaznamenaly pokles o 10,8 %. Sony nyní za fiskální rok 2016 očekává čistý zisk ve výši 60 miliard japonských jenů (asi 14 miliard korun), což znamená pokles o 59,4 % oproti předchozímu roku. Předpokládaný provozní zisk by měl dosáhnout výše 270 miliard japonských jenů, což je ve srovnání s loňským rokem pokles o 8,2 %.
Zdroje: pixel-story.ru, sony.net, japantimes.co.jp, cnbc.com.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (5)
Přidat komentář