TOPlist

Pozor. Na Facebooku řádí nový druh podvodníků

Facebook podvod (2)

Sociální síť dnes využívají miliony uživatelů po celém světě a přiznejme si, že na Facebooku je i většina z nás, a to mnohdy přímo z prostředí mobilních telefonů. Sociální síť už ale dávno není jen nevinným nástrojem pro zábavu, ale může se stát i nebezpečným únikem osobních informací a obsahu. Facebook, nejpopulárnější sociální síť na světě, se stala rájem pro podvodníky. V současné době zde řádí nový trik, kterým si podvodníci na Facebooku dopomáhají k popularitě svých příspěvků. Cílí především na uživatele Facebooku v Česku, na Slovensku a v Polsku.

Cílem podvodu je získat vaši přízeň určité stránky či příspěvku bez vašeho vědomí. Celý trik spočívá v nalákání pozornosti na “neodolatelný” příspěvek (nejčastěji fotografie či videa spoře oděných dívek, nepravdivé skandály apod.) a následném skrytí tlačítek “Doporučit/To se mi líbí” a “Odeslat”. Tato tlačítka jsou totiž na podvodné stránce průhledná a skrývají se například pod ikonkou křížku, kterou se snažíte ukončit otravnou reklamu. Facebook vyžaduje po kliknutí na “Líbí” rovněž komentář a kliknutí na “Odeslat”. Parametry okna jsou ovšem nastaveny tak, že i toto tlačítko se nachází pod ikonkou křížku pro zavření a je velmi pravděpodobné, že netrpěliví uživatelé, kteří chtějí co nejdříve vidět podvodné video či obrázky, kliknou na křížek znovu a video sdílí na svůj profil. Rada je tedy v tomto případě jednoduchá – podezřelé příspěvky raději vůbec neotvírejte, případně po vyskočení reklamy kartu prohlížeče ihned zavřete. Vyhnete se tak nepříjemnému šíření těchto podvodných příspěvků a lákání vašich přátel.

Takto může vypadat podvodný příspěvek na Facebooku

podvod na facebooku

„Obdobné zvyšovače popularity nejsou na Facebooku novinkou, ale tato specifická varianta se objevila teprve nedávno. Vzniklo několik slovenských, českých a hlavně polských falešných profilů, odkud se tato atraktivní podvodná videa šíří po Facebooku. Cílem těchto aktivit je popularizace stránek, zobrazování placené reklamy na cílových internetových stránkách, případně reklama přímo v příspěvcích,“ vysvětluje analytik společnosti ESET Ľubomír Trebula, který se podílel na rozkrytí těchto praktik.

zdroj: tisková zpráva ESET

Jan Dolejš
O Autorovi - Jan Dolejš

Uchvácen mobilními technologiemi a veškerým dějstvím v oblasti IT. Google Android se stal mojí srdcovou záležitostí a nehodlám se jej jen tak vzdát. S oblibou… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (22)