TOPlist

Vyzkoušeli jsme plnohodnotné Android Auto. Jaké jsou naše dojmy?

android-auto-nahledovy-wp

Google v roce 2014 představil novou softwarovou platformu pro automobily. Teprve v posledním roce se ale dočkáváme postupného nasazování do vozů, které je možné pořídit i u nás. A vzhledem k tomu, že nové auto si většina z nás nepořídí jen kvůli novému palubnímu počítači, mnozí zájemci o vyzkoušení zatím neměli tu čest se s ní seznámit. Vzali jsme tedy otěže do vlastních rukou a vyzkoušeli jsme plnohodnotné Android Auto za vás.

Plnohodnotné Android Auto už je k dostání

Abychom mohli plnohodnotné Android Auto vyzkoušet, potřebovali jsme dvě věci. Aplikaci Android Auto, která není v českém Obchodě Play dostupná a vůz, který bude kompatibilní. První z bodů jsme obešli, díky možnosti instalace z balíčku APK. Pak už zbývalo jen sehnat kompatibilní vůz. Tím se stala Škoda Rapid se službou SmartLink, která je k dispozici pouze za příplatek.

plnohodnotné android auto

Co plnohodnotné Android Auto nabízí a jak funguje?

Abychom Android Auto ve voze vůbec mohli spustit, je třeba připojit smartphone k vozu pomocí MicroUSB kabelu. Palubní počítač poté nabídne dialogové okno, které umožní spuštění platformy.

Plnohodnotné android auto

Samotná platforma pak vypadá celkem jednoduše a přehledně. Na úvodní stránce naleznete přehled důležitých informací. Vidíte zde tedy aktuální počasí, poslední uskutečněné hovory, nadcházející schůzky z kalendáře, navigaci na uložená místa nebo widget aktuálně probíhající navigace. Celému systému pak vévodí spodní černá lišta, která nám umožňuje přepínání mezi jednotlivými obrazovkami a aplikacemi.

Funkce a aplikace

Úplně vlevo nalezneme tlačítko navigace, která otevře přizpůsobené Mapy Google. Nejedná se ale o duplicitní aplikaci té, kterou máte v telefonu, nýbrž jednu a tu samou, jen se zobrazuje na jiném displeji a v malinko jiném rozložení. Na rozdíl od zobrazení na telefonu ale postrádá funkce, které by v autě postrádaly význam. Naopak však nechybí ty, které se nám mohou hodit. Kdykoli během jízdy tak můžete snadno najít blízké čerpací stanice či třeba kavárny. Tyto a další funkce, jako třeba poslední hledaná místa, naleznete klasicky v “hamburger” menu. Jelikož je aplikace Mapy Google kompletně v češtině, budeme jí rozumět i v autě, včetně hlasových povelů. Samozřejmostí je pak vyhledávání hlasem.

Jako druhou položku ve spodní liště nalezneme aplikaci pro hovory. Ta nám na své úvodní stránce ukáže výpis posledních hovorů a oblíbené kontakty. Samozřejmě nechybí možnost zadat telefonní číslo ručně. Tuto možnost pak naleznete opět v “hamburger” menu.

Dalším tlačítkem na liště je kolečko, které jak již znáte z telefonů s Androidem 5.0 a vyšším, značí domovskou obrazovku. Tu jsme si již ale popsali výše, takže se přesuneme na další ikonku.

Plnohodnotné android auto

Tou je ikona pro hudbu. Naštěstí zde máme na výběr ze služeb, které využíváme. Většina z vás má v telefonu předinstalovanou aplikaci Hudba Play, která se zde tedy automaticky zobrazí. Pokud ale používáte jinou, například Spotify nebo Deezer, máte ji zde k dispozici taktéž. Po prvním stisknutí tlačítka pro hudbu uvidíte dialogové okno, ve kterém si můžete mezi aplikacemi vybrat, která se má spustit. Námi testované Spotify je na první pohled velice podobné tomu z telefonu. Jediné, co se zde trošku změnilo, je rozložení ovládacích prvků. Jelikož ale vývojáři Spotify provádí v posledních dnech různé pokusy s uživatelským prostředím, může třeba již zítra vypadat jinak i v Android Auto.

Něco nám tu nefunguje

Posledním tlačítkem na spodní liště je tzv. servisní tlačítko, které má zobrazit přesnější informace o voze. V našem případě tato možnost nefungovala, protože Škoda staví Android Auto vysloveně nad svůj vlastní uzavřený operační systém. Ve víru slibů se ale vznáší poznámka, že by se to mělo změnit a do budoucna bychom se měli dočkat například informací o stavu vozidla, množství paliva v nádrži nebo třeba o tlaku v pneumatikách.

Jaké jsou tedy naše dojmy?

Plnohodnotné Android Auto je fajn “fíčura”, ale po čase nejspíš omrzí. Pokud se ptáte proč, odpověď je jednoduchá. Aplikací, které s Android Auto spolupracují, je pomálu. Například v případě navigace jsme odkázáni jen na Mapy Google. Ne, že by snad byly špatné, naopak, v současnosti nabízejí snad vše, co by pořádná navigace měla umět. Dobře ale víme, že jak mezi námi redaktory, taky mezi vámi čtenáři, je spousta fanoušků navigace Waze, která má své jisté výhody. Ta zatím na seznamu podporovaných aplikací není. A podobné je to i s jinými aplikacemi. Pokud jako přehrávač lokálně uložené hudby nepoužíváte Hudbu Play, budete jen velmi těžko hledat aplikaci přehrávače, která bude s Android Auto spolupracovat.

Android Auto – jak udělat vaše auto chytřejší (recenze)

Android Auto - jak udělat vaše auto chytřejší (recenze)

Další kapitolou je samotná aplikace. Ta by ve své poslední verzi měla spustit plnohodnotné Android Auto ve voze a zároveň by vám měla nechat přístupné rozhraní telefonu samotného. Bohužel, v době testování ještě nebyla tato poslední verze vydaná a my tak testovali verzi předchozí. Ta telefon stále blokovala obrazovkou s nápisem Android Auto a do rozhraní telefonu nás nechala vstoupit jen díky multitaskingu. Navíc aplikace není dostupná v českém Obchodě Play, což s sebou nese také skutečnost, že aplikace není počeštěná (to a všechny ostatní informace platí i v nejnovější verzi). Samotná platforma Android Auto je tedy v angličtině, česky se s vámi budou bavit jen spolupracující aplikace, které češtinou disponují na telefonu (jako například Mapy Google nebo Spotify).

Na druhou stranu, nutno podotknout, že díky Android Auto můžete ve voze používat navigaci, telefonovat, poslouchat oblíbenou hudbu. A to vše bez nutnosti instalace držáku, bez potřeby AUX kabelu či bez ztráty procenta baterie, protože telefon se díky připojenému kabelu neustále dobíjí. Svůj potenciál tedy rozhodně má. Budeme tedy doufat, že ho vývojáři aplikací i výrobci vozů v budoucnu využijí naplno.

Disponuje váš vůz podporou Android Auto? Používáte (používali byste) ho? Jaké máte výtky?

Daniel Macho
O Autorovi - Daniel Macho

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (13)