Čtenáři doporučují: kalendáře a aplikace na organizaci času
- Recenze
- Karel Kilián
- 2.2.2017
- 16
Používáte pro organizaci času nějakou aplikaci? Pojďte se podívat na nabídku sedmi programů, jež pro tyto účely používají čtenáři SvětAndroida.cz! Nakouknout můžete i v případě, že svůj čas zatím elektronicky neplánujete – možná vás některé kalendáře nebo nástroje pro organizaci času natolik přesvědčí, že změníte své zavedené postupy. Většina popisovaných programů je k dispozici zdarma a ani jeden nemá v Obchodě Play horší známku než 4,0.
Jak funguje cyklus SvětAndroida doporučuje/Čtenáři doporučují?
- První týden vyhlašujeme v redakci téma následujícího kola cyklu SvětAndroida doporučuje. Redaktoři mají sedm dnů na to, aby nominovali své oblíbené programy.
- Druhý týden zpracováváme článek SvětAndroida doporučuje, sestavený na základě redaktorských nominací.
- Poté, co článek vyjde, třetí týden sbíráme skrze formulář nominace od čtenářů. Uvědomujeme si totiž, že ani při sebevětší snaze většinou redakčními silami nepokryjeme celé spektrum programů.
- Čtvrtý týden zpracováváme článek Čtenáři doporučují, sestavený na základě čtenářských nominací.
- V okamžiku, kdy vychází článek Čtenáři doporučují, se celý koloběh rozbíhá znovu.
Pořadí ve článku
Pořadí ve článcích z cyklů SvětAndroida doporučuje a Čtenáři doporučují je určeno podle následujícího klíče:
- Podle počtu nominací; více nominací = lépe,
- v případě shody podle hodnocení aplikace v Obchodě Google Play (v případě, že má aplikace placenou a neplacenou/zkušební verzi, počítá se hodnocení té, která je zdarma nebo levnější); vyšší hodnocení = lépe,
- v případě shody podle počtu hodnocení v Obchodě Google Play; více hodnocení = lépe,
- v případě shody podle počtu pětihvězdičkových hodnocení; více hodnocení = lépe.
- Během týdne jsme obdrželi čtyři nominace čtyř různých aplikací.
Nejlepší kalendáře a aplikace na organizaci času dle týmu SvětAndroida.cz
Redaktoři našeho portálu doporučili před dvěma týdny tyto kalendáře a aplikace na organizaci času:
Čtenáři během týden trvajících nominací doporučili dalších sedm aplikací pro organizaci času. Na jedné se shodli tři, zbývajících sedm bylo ve stylu “one man show”.
aCalendar – Android Calendar
Jednoznačným favoritem čtenářských nominací se stala aplikace aCalendar – Android Calendar, která jako jediná získala tři hlasy. Prvním nominujícím je vladik, který napsal: “Nejlepší kalendář. Dokonce jsem následně rád zaplatil i za nadbytečné funkce plné verze. ” Pro aCalendar hlasovala také čtenářka, která se podepsala jako Jitulevrt. Zde jsou její argumenty ve prospěch této aplikace: “Prošla jsem jich několik i placených. Tento se mi nejvíce líbil, používám ho na mobilu i tabletu.”
Nejvíce se na obhajobu tohoto programu rozepsal věrný čtenář Vít Šesták, kterého z diskuzí pod články můžete znát pod přezdívkou v6ak: “Zkoušel jsem různé kalendáře, ale aCalendar mi nejlépe vyhovuje rozhraním:
- Nemá příliš zbytečného balastu.
- Při zobrazení jednoho dne dovede zobrazit asi nejvíce informací. Jednak díky minimu balastu a jednak díky jednomu šikovnému triku: Typicky totiž v kalendáři nemáme obsazených 24 hodin denně, ale někdy taky spíme. Tento čas bývá většinou v kalendáři prázdno, aCalendar ho nezobrazuje. Kdyby se tam náhodou přece jen něco objevilo, aCalendar to zobrazí na začátku nebo konci dne s malou šipkou. Tento „čas spánku“ je možné nastavit. Možná to zní při popisu trošku zvláštně, nejlepší to bude asi vyzkoušet ☺. Jednou jsem ale porovnával Google Calendar na 7″ tabletu a aCalendar+ na 3″ telefonu. Přestože Google Calendar měl mnohem větší plochu, aCalendar+ toho zvládl zobrazit více.
- Měsíční pohled posouvá skutečně po měsíci, ne po týdnu. Opět zde aCalendar dostane na obrazovku dost informací – často díky tomu nemusím přepnout na konkrétní den, protože měsíční pohled toho ukazuje dost.
- Přesouvání události pomocí drag&drop. Free verze má pár menších omezení, ale taky je dobře použitelná.”
Proč zkusit aCalendar?
Autoři jako hlavní vlastnosti a funkce jmenují:
- Intuitivní aplikace s plynulými přechody mezi denním, týdenním a měsíčním pohledem.
- Agenda a widget, roční přehled.
- Hybridní zobrazení měsíce a agendy ve widgetu.
- 48 barev na každý kalendář.
- Správa Kalendáře Google.
- Barvy podle akce (pokud je podporováno kalendářem události).
- Flexibilní opakování událostí.
- Narozeniny vašich kontaktů.
- Celoobrazovkové widgety pro všechny hlavní pohledy, plus plovoucí týdenní kalendář.
- Využívá nativní synchronizace kalendáře.
- Zobrazení měsíčních fází.
- Sdílení událostí přes QR nebo NFC
Když si za osmdesát korun pořídíte placenou verzi, dostanete navíc:
- Státní svátky a školní prázdniny ve vybraných zemích.
- Podporu barevných motivů.
- Kancelářské funkce (pozvánky účastníkům, propojení kontaktů, soukromé profily a další).
- Podporu úkolů (Google Tasks nebo úkoly z CalDAV/OpenTasks).
- Odstranění reklamy.
aCalendar si dosud stáhlo více než pět milionů uživatelů a jeho průměrná známka je 4,4. Jen 4 MB velkou aplikaci můžete instalovat na zařízení s Androidem 4.0.3 a vyšším.
Month: Widget Kalendáře
Dostáváme se k šesti aplikacím, které dostaly po jednom hlase. O jejich pořadí tak rozhodovala známka a počet hodnotících uživatelů. Nejlépe v tomto pohledu dopadl Month: Widget Kalendáře, za jehož nominací stojí SeppWinkler: “Tento widget odporúčam ako doplnok ku kalendáru od Google, ktorý má widgety dosť škaredé. Widget má bohaté nastavenia, mám ho na domácej obrazovke, kde mi stále zobrazuje prehľad mesiaca. Po kliknutí na konkrétny deň sa zobrazí v pop-up okne jeho veľmi pekný a prehľadný náhľad. Po kliknutí na názov mesiaca sa zase zobrazí malý ročný kalendárik, ktorý je veľmi užitočný – nemusím so sebou nosiť papierové reklamné kalendáriky :) V mesiacoch, rokoch aj dňoch sa dá pekne rolovať. Widget má tiež veľmi pekné motívy a na GP je vysoko hodnotený veľkým počtom používateľov – 4,5 je odraz dosť veľkej spokojnosti :)”
Čím zaujme Month: Widget?
Month obsahuje hned několik moderních a užitečných widgetů, které si můžete umístit na domovskou obrazovku svého Androidu. Z hlavních funkcí jmenujme:
- Více než 70 grafických témat.
- Bezproblémová integrace do domovské obrazovky s libovolným rozlišením.
- Synchronizace s Kalendářem Google.
- Zobrazení události v kalendáři.
- Zobrazení narozenin vašich kontaktů.
- Podpora lunárního kalendáře.
- Widget pro rychlé zobrazení agendy a seznamu úkolů.
- Možnost výběru zobrazovaných kalendářů.
- Rychlé, moderní a intuitivní uživatelské rozhraní s Material Designem.
Aplikace má na svém kontě více než milion stažení a průměrnou známku 4,5. 10 MB velký balík lze použít na telefonech a tabletech s Androidem 4.0 a novějším.
Ke spokojeným uživatelům patří například Miriam Andělová, která k pěti hvězdičkám přidala komentář: “Pěkný, funkční, přehledný. Dělá co má a dělá to v hezkém prostředí, které se i ve free verzi dá stylizovat do několika témat, přičemž se většina z nich dá ještě ladit třeba podle toho, jestli máte světlé nebo tmavé pozadí. Synchronizace je funkční, widget na 5.0″ vypadá dobře.”
https://youtu.be/77QbXfjmGVQ
TickTick – Seznam úkolů
Od kalendářů se přesuneme k “úkolníčkům”. Zde se nejvýše skví aplikace TickTick – Seznam úkolů, doporučovaná Petrem: “V průběhu studia jsem vyzkoušel bez nadsázky desítky různých GTD. Nakonec jsem se ustálil u aplikace TickTick, u které jsem vydržel už 2 roky. Nabízí plně škálované prostředí pro evidenci a správu všech povinností, klienty pro snad všechny platformy i snadnou kooperaci v týmu. Využitelná struktura: složky > listy > úkoly > podúkoly K úkolům můžete přidat, nadpis, popis nebo seznam podúkolů (s podporou tagů), prioritu (4 úrovně), čas a datum, připomenutí (s jakkoliv komplexním opakování), progress v procentech, přílohy… Prostě vše na co si vzpomenete. UI je velmi přívětivé, i upravitelné, pokud vám něco nevyhovuje. K dispozici je spousta pohledů a filtrování pro vaše úkoly. Příjemným doplňkem jsou pak gesta pro rychlé akce (splnění, změnu termínu, priority a přesun do listu) nebo možnost integrace událostí z kalendáře. Za mě velmi povedená služba.”
Jak pomůže při organizaci času TickTick?
Autoři v Obchodě Play prezentují tuto TickTick jako aplikaci pro úkoly, která vám pomůže s organizací práce a umožňuje synchronizaci přes cloud. S TickTick můžete jednoduše organizovat váš život. Jako klíčové vlastnosti pak jmenují:
- Synchronizace úkolů na všech vašich zařízeních.
- Widget pro rychlý přístup k úkolům.
- Opakující se úkoly.
- Úkoly se zaškrtávacími (kontrolními) seznamy.
- Sdílení seznamů úkolů umožňující spolupráci s dalšími lidmi.
- Přidání úkolu pomocí e-mailu.
- Přílohy v úkolech.
- Integrace s aplikací kalendáře.
- Třídění úkolů pomocí štítků.
TickTick je zdarma, ale můžete si zakoupit rozšíření ve formě PRO účtu pro plný přístup k prémiovým funkcím. Po více než 500 000 instalacích má tento program známku 4,5. Instalační balíček velký 9 MB můžete použít na Androidu 4.0.3 a vyšším.
Vlastnosti tohoto úkolníčku zmínil ve svém hodnocení Jaroslav Pajskr: “Má to aplikaci pro Chrome, vlastní jednoduché web rozhraní, synchronizace všude kam si vzpomenete a třeba rozdělení úkolů na podúkoly s checklistem.”
Todoist: To-Do List, Task List
Pomyslná bramborová medaile patří dalšímu programu na správu úkolů, kterým je Todoist: To-Do List, Task List. Doporučuje ho Kolda.o: “Dle mého není vhodnější aplikace pro správu úkolů a celkovou organizaci času. Za zásadní bych jmenoval. – je pro všechny platformy – úkoly se dají zadávat mnoha způsoby. Mobil, hodinky, email včetně automatického přidání tagu a termínů – úkoly je možné vizualizovat v libovolném kalendáři – chytrý plánovač, který umí doporučit vhodné datum pro konkrétní úkol – kdyby byl zájem, dalo by se dlouze pokračovat.”
V čem vyniká Todoist?
V Obchodě Play se dočtete, že Todoist je krásně jednoduchý seznam úkolů a správce úloh postavený na tempu moderního života. Využijete ho jak pro soukromé, tak i pracovní a týmové úkoly. Jako hlavní klady jsou pak zmíněny:
- Schopnost spravovat úkoly odkudkoliv – a to i v režimu offline.
- Plánování, díky kterému vám nikdy neuteče žádný termín.
- Jednoduchá, ale výkonné organizace úloh.
- Bezproblémová spolupráce.
- Vizualizace vaší produktivity.
- Možnost použití v napojení na další aplikace (např. Disk Google, Newton by Cloud Magic, Toggl, IFTTT a Zapier).
Aplikace je k dispozici zdarma, nicméně můžete si pořídit i prémiové členství s řadou funkcí navíc. Po více než deseti milionech instalací má Todoist známku 4,4. 9 MB velký program lze instalovat na zařízení s Androidem 4.1 a vyšším.
Pět hvězdiček dal tomuto programu David Lucák, který do komentáře napsal: “Jiný přístup k řízení úkolů, ale o to větší kanón na vrabce. Pokud si zvyknete na jeho filozofii tak napříč všemi platformami nic dokonalejšího neexistuje.”
What’s New: Android Material Design
DigiCal Kalendář
Vracíme se ke kalendářům a představíme vám DigiCal Kalendář. Martin, který ho nominoval, napsal: “DigiCal používám už 3 roky, protože výchozí kalendář v Androidu 4.1 byl děsivý. Nejvíce mi vyhovuje to, že i ve verzi zdarma nabízí tmavé téma, spoustu možností nastavení widgetů a měsíční pohled s vodorovným posuvem a odděleným seznamem událostí ve zvolený den. Tou dobou byl jediný, kdo to nabízel. Jediná nevýhoda byla reklamní banner ve spodní části. Naštěstí jsou poměrně časté slevy na in-app upgrade na plnou verzi.”
Vyzkoušíte DigiCal?
Autoři v Obchodě Play jmenují jako nejzásadnější následující funkce, možnosti a schopnosti:
- Synchronizace s Kalendářem Google, Outlookem a Exchange serverem.
- Sedm výkonných a stylových náhledů kalendáře.
- Šest nádherných a snadno přizpůsobitelných kalendářních widgetů.
- Prémiový kalendář svátků, sportu, televize, financí a životního stylu.
- Globální předpověď počasí.
- Tmavý motiv Material Design.
- 42 barev pro pestré rozlišení vašich událostí.
- Integrované hledání polohy.
- Oznámení s odložením, mapami a navigací.
- Lokální kalendář pro extra soukromí, nevyžaduje synchronizaci.
- Kombinovaný výběr data a času pro rychlejší plánování.
- Správa pozvánek a odpověď organizátorovi a hostům.
- Plánování schůzek v místní i jiné časové zóně.
Pokud si za 95 korun pořídíte placenou verzi, dostanete navíc:
- Dva extra widgety: widget měsíce a měsíční kalendářní widget.
- Roční náhled s tepelnou mapou, ukazující volné a obsazené období.
- Nové možnosti přizpůsobení pro widgety a zobrazení kalendáře.
- Sedm motivů widgetů.
- 12 barevných motivů.
- Možnost přizpůsobení odložení.
- Žádné reklamy.
Aplikace DigiCal Kalendář se může chlubit více než pěti miliony stažení a průměrnou známkou 4,4. Instalační balíček je velký 9 MB.
Spokojeným uživatelem je v tomto případě Luboš Loubal, který k pětihvězdičkovému hodnocení napsal: “Podle mne nejlepší kalendář, kromě toho co umí většina kalendářů, tento má dobře nastavitelný widget – používám agendu 5×4, kde jde hlavně nastavit zobrazení prázdných dnů, takže mám rychlý přehled o práci a volnu, (u konkurence jsem nikde tuto možnost u agendy nenašel), dobře komunikuje s Googlem, jediné co mi chybí je položka úkoly (task), ale na to používám jinou aplikaci.”
Calendar Widget: Month+Agenda
Blížíme se do finále a jako předposlední tu máme Calendar Widget: Month+Agenda, který vaší pozornosti doporučuje BigF: “Asi najprehladnejsi widget pre kalendar aky som videl. Jednoduchy, prehladny, ucelny.”
Jedná se o jednoduchý kalendářový widget, zobrazující současně měsíční pohled a dnešní agendu. Díky tomu budete mít dobrý přehled o plánovaných akcích přímo z domovské obrazovky.
Proč nainstalovat Calendar Widget?
Podívejme se nyní na funkce, které jsou podle autorů hodné zmínky:
- Synchronizace s Kalendářem Google.
- Zobrazuje značky pro data s událostmi.
- Ukazuje program na aktuální den.
- Zobrazuje čísla týdnů (volitelně).
- Po klepnutí otevře výchozí kalendářovou aplikaci.
- Krásný a čistý design.
- Vypadá podobně jako widget kalendáře z HTC Sense.
Verze zdarma je zkušební, ovšem bez časového omezení. Po sedmi dnech sice vyzve k zakoupení licenčního klíče, ale uživatel může i nadále pokračovat v používání varianty zdarma. Necelý 1 MB velký balíček si zatím stáhlo přes pět milionů uživatelů. Průměrná známka 4,2 svědčí o jejich převažující spokojenosti. Calendar Widget: Month+Agenda lze instalovat na telefony a tablety s Androidem 2.2 a novějším.
Samsung Focus
Poslední, ale jistě zdaleka ne nejhorší aplikací je Samsung Focus. V tomto hodnocení je jediným programem se známkou horší než 4,0. Ivan Halvoň je však přesvědčen o jeho kvalitách: “Združuje maily, kalendár úlohy, poznámky, a možnosť vytvoriť a naplánovať úlohu vychádzajúceho z mailu.”
V tomto případě se jedná o komplexní aplikaci pro zvýšení produktivity, která slouží ke správě pošty, kalendáře, úkolů, poznámek a kontaktů na jednom místě.
Jak v organizaci času může pomoci Samsung Focus?
Jako zásadní vlastnosti jsou jmenovány:
- Podpora push notifikací z Exchange ActiveSync.
- Možnost přidat události a úkoly z e-mailů.
- Podpora protokolů EAS, IMAP/POP3.
- Podpora více účtů.
- Snadné pořádání konferenčních hovorů.
- Synchronizace událostí (Exchange 2010, S Plánovač, Kalendář Google).
- Synchronizace kontaktů (Exchange 2010, kontakty zařízení).
- Zobrazení a sledování souvisejících položek.
- Globální seznam adres (GAL).
- Vyhledávání v e-mailech, událostech, poznámkách, úkolech a kontaktech.
- Synchronizace poznámek (Exchange 2010 a vyšší, s výjimkou S Memo).
- Synchronizace úkolů (opakující se úkoly, připomenutí a kategorie).
Podporované servery:
- Exchange Server 2003 SP2/SP3 a vyšší.
- Google, Naver (IMAP / POP3).
- Office 365.
- Hotmail.
- Outlook.com.
- Ostatní servery, které podporují Exchange ActiveSync: IBM Notes Traveler, Groupwise, Kerio, Zimbra, Horde, IceWarp, MDaemon, atd.
Samsung Focus si zatím nainstalovalo jen něco přes 50 tisíc uživatelů a jeho známka je 3,9. Instalační balíček vám bude fungovat pouze na telefonech a tabletech značky Samsung s Androidem 6.0.1 a vyšším.
Samsung Focus Ver1.0
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (16)
Přidat komentář