Obchod Play hlásí “Nemáte žádná zařízení”? Nejste sami! Jak to řešit?
- Články
- Karel Kilián
- 16.11.2015
- 9
V Česku jsme relativně zvyklí na to, že na našem území nejsou dostupné všechny položky, které nabízí oficiální repozitář Obchod Play. Některé aplikace není možné instalovat z logických důvodů (například se jedná o regionální službu), u jiných můžeme o důvodu, proč je autoři pro ČR nezpřístupnili, často pouze spekulovat. Část nabízených programů pak je dostupná jen pro vybraná zařízení případně pro konkrétního operátora. Podstatně méně obvyklá je ovšem hláška “Nemáte žádná zařízení” s červeným vykřičníkem, na kterou také v Obchodě Play můžete narazit.
Někteří uživatelé přitom hlásí, že ačkoli jsou přihlášeni ke svému účtu Google, se kterým mají spojeno více kompatibilních telefonů a tabletů, zobrazuje se jim chyba “Nemáte žádná zařízení” u každé aplikace v Obchodě Play. Narazilo na ni i několik redaktorů serveru Android Police, kteří se problémem začali hlouběji zabývat ve článku If The Play Store Is Saying “You Don’t Have Any Devices” For All Apps, You Are Not Alone.
Situaci zdokumentovali v níže zobrazené animaci, ve které se při prvních pokusech o instalaci aplikace Android Auto ve webové aplikaci Obchod Play zobrazuje chybová hláška o neexistujících zařízeních. Po několikerém obnovení stránky se však seznam podporovaných tabletů a telefonů nakonec přeci jen zobrazí.
Chyba “Nemáte žádná zařízení” instalaci nebrání
Ve skutečnosti zobrazení chybové hlášky nijak neovlivňuje možnost instalace aplikací – pokud totiž klepnete na zelené tlačítko Nainstalovat, nabídne se v dialogu pro instalaci seznam kompatibilních zařízení. V podstatě jde tedy jen o tuto chybovou hlášku, která však ničemu nebrání. Je to jen viditelná nepříjemnost, kvůli které uživatelé mohou předpokládat, že aplikace není k dispozici pro jejich zemi nebo hardware. Hlášení “Nemáte žádná zařízení” také může překvapit uživatele, jež mají s účtem spojené desítky telefonů a tabletů, u kterých lze předpokládat, že alespoň některé zařízení musí s danou aplikací pracovat.
Redaktor Android Police Artem Russakovskii rozjel na sociální síti Google+ anketu, ve které se ptá, zda se uživatelé setkali s tímto chybovým hlášením. Ze 1258 hlasů (údaj k pondělí 16. listopadu ráno) 47 % hlasujících uvedlo, že se s tímto problémem nesetkalo. 28 % na chybovou hlášku “Nemáte žádná zařízení” narazilo jen výjimečně a 26 % respondentů ji vidělo “pokaždé.”
Android Police zakončuje článek konstatováním, že v tuto chvíli se mohou dotčení poplácat po zádech s tím, že s daným problémem nejsou sami. Redaktoři oslovili Google se žádostí o vyjádření, odpovědi se však zatím nedočkali. Postiženým uživatelům tak doporučují nedbat na chybové hlášení a klepnout na zelené tlačítko Nainstalovat.
Dle diskuze pod článkem je vcelku osvědčeným řešením tohoto problému otevření aplikace Obchod Play na telefonu či tabletu. Problém možná také tkví ve dvoufázovém ověřování účtu Google, nicméně v tomto případě se jedná jen o domněnku.
Co na to naši čtenáři?
Jak jsou na tom naši čtenáři? Setkali jste se v poslední době s chybovou hláškou “Nemáte žádná zařízení”? Podělte se o své zkušenosti v diskuzi pod tímto článkem!
Zdroj: Android Police.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (9)
Přidat komentář