Obchod Play a jeho problémy. Víme jak je vyřešit
- Návody
- Karel Kilián
- 5.7.2017
- 16
Obchod Play je pro většinu uživatelů součástí, bez které si neumí představit život. Aby také ne – najdete v něm prakticky všechny aplikace a hry, které si můžete často zdarma stáhnout a nainstalovat. Kromě toho se také stará o automatické aktualizace všech programů. Proto bývají případné problémy s Obchodem Play vnímány uživateli jako zásadní a často je řeší v internetových diskuzních fórech. Připravili jsme pro vás přehled postupů, díky kterým byste měli být schopni přimět zlobivý repozitář opět k poslušnosti.
Tomuto tématu jsme se věnovali například v roce 2014 ve článku Obchod Play: Seznam nejčastějších chybových kódů a jejich řešení, letos jsme pak přinesli možné řešení jedné z potíží v návodu Máte problém s Google Play službami? Zkontrolujte stav v Play Services Info.
Vyčistěte cache aplikace Obchod Play
Cache si vytvářejí jednotlivé aplikace a v některých případech mohou tímto způsobem zabrat poměrně značné množství úložiště. Když nějaký program přestane fungovat, je vyčištění cache jedním ze způsobů, jak ho můžete opravit.
V případě Obchodu Play je postup vyčištění cache následující:
- Otevřete systémové nastavení.
- Vstupte do sekce Aplikace.
- Přejděte na záložku Vše.
- Vyhledejte a otevřete položku Obchod Google Play.
- Klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť.
Vymažte data Obchodu Play
Odstranění dat aplikace Obchod Google Play je ve srovnání s promazáním cache trošku drsnějším postupem, který uvede program do původního stavu, v jakém byl před prvním spuštěním. Postup je velice podobný předchozímu:
- Otevřete systémové nastavení.
- Vstupte do sekce Aplikace.
- Přejděte na záložku Vše.
- Vyhledejte a otevřete položku Obchod Google Play.
- Klepněte na tlačítko Mazání dat.
- Potvrďte svou volbu stiskem OK.
Odstraňte aktualizace Obchodu Play
V některých případech může za nefunkčnost aktualizace, která je buď nekompatibilní s daným zařízením, nebo se zcela nepodařila. Pokud se problémy objevily po updatu, může být řešením návrat ke starší verzi aplikace.
- Otevřete systémové nastavení.
- Vstupte do sekce Aplikace.
- Přejděte na záložku Vše.
- Vyhledejte a otevřete položku Obchod Google Play.
- Klepněte na tlačítko Odinstalovat aktualizace.
- Potvrďte svou volbu stiskem OK.
- Potvrďte, že chcete aplikaci nahradit původní verzí.
Počítejte ale s tím, že Obchod Play se aktualizuje automaticky bez zásahu uživatele, takže s velkou pravděpodobností dříve či později dojde k jeho opětovné aktualizaci na nejnovější verzi. Pak můžete doufat, že update tentokrát proběhne bez potíží, případně že bude k dispozici novější verze s opravenou chybou.
Vymažte data a cache Služeb Google Play
Služby Google Play jsou jednou z klíčových komponent aplikace Obchod Play. Jedná se proces, běžící na pozadí, který se stará o zajištění aktualizací, včetně instalace nových verzí klientské aplikace, stahování, instalaci a další nezbytnosti. Proto se případný problém se Službami projeví často i potížemi při stahování a instalaci aplikací. Je tedy pravděpodobné, že pokud nepomohl ani jeden z dosud nabídnutých kroků, bude příčina problémů právě zde. Jako další tedy doporučujeme vymazat data a cache Služeb Google Play.
- Otevřete systémové nastavení.
- Vstupte do sekce Aplikace.
- Přejděte na záložku Vše.
- Vyhledejte a otevřete položku Služby Google Play.
- Klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť.
- Pokud ani toto opatření nezabere, můžete zkusit klepnout na tlačítko Správa paměti a následně zvolit Vymazat všechna data. Počítejte ale s tím, že tento krok bude mít poměrně zásadní následky v podobě nutnosti nastavit znovu účet Google.
Nainstalujte si poslední verzi Služeb Google Play
Pokud žádné z výše uvedených řešení nepřivedlo vašeho Androida k rozumu, můžete zkusit nainstalovat nejnovější verzi Služeb Google Play, která by měla zajistit vyšší stabilitu. Nejsnadnější metodou, jak dosáhnout aktualizace Služeb Google Play, je odebrání a opětovné přidání účtu Google.
- Otevřete systémové nastavení.
- Vstupte do sekce Účty.
- Vyberte položku Google.
- Zvolte požadovaný účet.
- Z kontextové nabídky vyberte možnost Odebrat účet.
- Potvrďte své rozhodnutí tlačítkem Odebrat účet.
Účet pak můžete přidat následovně:
- Otevřete systémové nastavení.
- Vstupte do sekce Účty.
- Klepněte na tlačítko Přidat účet.
- Vyberte Google.
- Projděte procesem přihlášení, během kterého zadáte své uživatelské jméno, heslo a přijmete licenční podmínky.
Řešíte či jste řešili problémy s Obchodem Play?
Věříme, že výše uvedené postupy nakonec přimějí váš Obchod Play k fungování. Je zřejmé, že příčin problémů může být celá řada, nicméně v naprosté většině případů se potíže těmito metodami podaří odstranit.
Budeme rádi, když nám v diskuzi pod článkem dáte vědět, jaké problémy s Obchodem Play máte nebo jste měli, a který postup nakonec pomohl s jejich vyřešením.
Zdroj: android.sc.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (16)
Přidat komentář