Nový vzhled Obchodu Play přichází i s novými funkcemi
- Články
- Daniel Macho
- 13.2.2017
- 8
Obchod play prochází grafickými změnami prakticky bez přestání. Někdy se jedná o drobné dílčí úpravy, jindy jde o větší grafický update, někdy se změní hlavní barva aplikace, jindy zas jen rozmístění tlačítek. Co když se ale vzezření promění poměrně hodně znatelně a zároveň přibudou nové funkce? Právě to se stalo nyní. Obchod Play dostal nový vzhled a zároveň v něm přibyla nějaká ta funkce, která by mohla uživateli usnadnit žití. Pojďme se tedy podívat, co nového se v Obchodě Play událo.
- Google testuje inovaci sekce Moje aplikace a hry v Obchodě Play
- Obchod Google Play přichází s novým vzhledem výsledků vyhledávání
Nový vzhled v první řadě
Když jsme dnes otevřeli Obchod Play za účelem instalace aplikace pro úpravu fotek, trochu jsme byli překvapeni, jak razantně se Obchod Play změnil. Na kartě jednotlivých aplikací vás na první pohled bije do očí tlačítko Instalovat, které se roztáhlo po téměř celé šířce aplikace. Po nainstalování se tlačítko zmenší na poloviční velikost, změní se jeho popis na Otevřít a vedle něj se objeví tradiční tlačítko Odinstalovat.
Pro další změny ani nemusíme scrollovat. Přímo pod tlačítkem pro instalaci můžeme vidět, zda aplikace obsahuje nějaké mikrotransakce a o dalších pár pixelů níže pak vidíme zjednodušené hodnocení aplikace a počet stažení.
Jako další v pořadí odshora dolů jsou na řadě screenshoty či ukázky aplikace. V předchozím vzhledu aplikace jsme viděli jeden náhledový obrázek (či video) v samém záhlaví aplikace. Nový vzhled dal ale náhledovému obrázku sbohem. Aby tedy uživatel viděl požadovanou aplikaci či hru ihned po rozkliknutí ze seznamu vyhledávání, byly ukázkové obrázky a screenshoty přesunuty trochu více nahoru. Co ale šlo naopak níže je samotný popis aplikace. Dříve jsme ho mohli vidět mezi tlačítkem pro instalaci a náhledovými obrázky, nyní je až pod obrázky.
Pod popisem aplikace následuje detailní přehled hodnocení a uživatelské recenze. Zatímco dříve byly všechny jednotlivé položky na jednolitém bílém pozadí, nový vzhled je odděluje do jednotlivých boxů, které jsou nám všem známé z kontroverzního designového jazyka Material Design. Jednoduše se tak na první pohled oddělují informace, které spolu vzájemně nesouvisí.
Pod recenzemi najdete ještě malý box s dvěma tlačítky – Seznam přání a Sdílet. Poté již následují jednotlivé sekce s dalšími aplikacemi. Konkrétně sekce Více od autora, Podobné aplikace a Také by vás mohlo zajímat. Na samém konci karty s aplikací již naleznete jen sekci Další informace. Ta ukrývá spoustu užitečných informací, jako například velikost aplikace, její verzi, datum aktualizace, kontakt na vývojáře či rozsah cen mikrotransakcí.
Nový vzhled jen na kartách aplikací? Jinde máme nové funkce
Úvodní obrazovka na pohled nijak nezměnila. Alespoň jsme tedy žádnou výraznou změnu nepostřehli. Všimli jsme si ale zároveň, že v Obchodě Play přibylo několik nových funkcí. První z novinek se objeví, pokud vyhledáte aplikaci jejím přesným názvem. Zatímco aplikace tzv. předních vývojářů otevřou svou kartu ihned po vyhledání (jak tomu vlastně bylo i dosud), aplikace řadových vývojářů se po vyhledání přesného názvu zobrazí v samostatném boxu. V něm nechybí tlačítko pro okamžitou instalaci a tlačítko Další informace, které otevře celou kartu aplikace. Pod tímto boxem pak najdete položky Podobné aplikace a Také by vás mohlo zajímat. Pokud Obchod Play obsahuje více stejnojmenných aplikací, vybrána je pravděpodobně ta s nejlepším poměrem hodnocení/počet stažení. Což ovšem nemusí vést k aplikaci, kterou hledáte, stejně jako se stalo v našem testovacím případě hledání aplikace magazínu Reflex (na screenshotu níže vpravo).
Jednou z dalších novinek je přehled aktivních předplatných od Googlu. Jejich přehled najdete po vytažení levého menu a rozkliknutí položky Moje aplikace a hry. Nalevo od položek Nainstalováno, Vše a případně i Beta, naleznete nově položku Odběry. A právě pod ní své předplácené služby naleznete v jednoduchém seznamu. Abychom byli upřímní, nejsme si zcela jistí, zda tato funkce patří k updatu, který ovlivnil i vzhled Obchodu Play nebo zda již byla v Obchodě Play o něco dříve. Sekci Moje aplikace a hry jsme totiž na tomto konkrétní smartphonu přibližně týden nenavštívili. Čím si ale jistí jsme je, že se stále jedná o novinku, poněvadž déle než zmíněný týden ji určitě v Obchodě Play nemáme.
Další funkce nám řekne více o slevách
Mnoho z vás, našich čtenářů, pravidelně využívá slev v Obchodě Play. I nám se ale občas stane, že v době vydání článku jsou již některé aplikace a hry opět za původní cenu. Další funkce, která se v Obchodě Play objevila, pomůže všem uživatelům právě se slevami. Nejenže uvidíte, že aplikace je zlevněná, ale uvidíme také jaká byla její původní cena a také jak dlouho ještě sleva potrvá. My ve Světě Androida tak například budeme vědět, že nemá cenu zmiňovat aplikace, jejichž sleva končí za pár hodin. Vy budete naopak vědět, kolik máte času na její koupi ve výrazné slevě. Bohužel tato nová funkce se zatím zobrazuje pouze u her LEGO ® Batman: Beyond Gotham a LEGO Batman: DC Super Heroes. Jinde jsme ji jednoduše nenašli. Je tedy pravděpodobné, že studio Warner Bros dostalo od Googlu novinku k vyzkoušení. Doufejme tedy, že se brzy rozšíří i k menším vydavatelům.
Odkud update pochází?
V sobotu ráno jsme na redakčním LG Nexus 5X s Androidem 7.1.1 zaznamenali aktualizaci aplikace Google Play Services (Služby Google Play), které povýšily na verzi 10.2.98. Domníváme se ale, že aktualizace Služeb Google Play zapůsobila jen jako spouštěč updatu Obchodu Play. Ještě toho rána jsme totiž viděli Obchod Play v původní podobě. Až o pár hodin později jsme zaznamenali změnu v UI. Je tedy pravděpodobné, že update Obchodu Play je spouštěn ze serveru, ale vyčkává na správnou verzi Služeb Google Play.
Dejte nám v komentářích vědět, jakou verzi Služeb Google Play máte vy a zda její update měl vliv na nový vzhled Obchodu Play a jeho nové funkce. A také, zda se vám nový vzhled líbí nebo ne.
Komentáře (8)
Přidat komentář