TOPlist

Nexus 7 a Nexus 5: fatální problémy po aktualizaci na Android 5.0 Lollipop

Sdílejte:
Karel Kilián
Karel Kilián
14.4.2015 (9.12.2022)
Ikona komentáře 107
nexus problemy ico

V nejrůznějších internetových fórech se stále častěji objevují příspěvky uživatelů, kteří provedli aktualizaci na Android 5.0 Lollipop a jejich telefon či tablet přestal zcela fungovat. Uvedené problémy se týkají zařízení Nexus 5 a Nexus 7. Patrně se nejedná o jednotnou chybu, protože uživatelé hlásí širokou škálu různých příznaků. Není zcela jasné, které aktualizace ovlivňují která zařízení, ale potíže se zdají být dosti rozšířené…

Nejčastěji hlášeným problémem je zamrznutí Nexusu 7 na obrazovce s logem Google, ze které se systém nedostane dál. Tyto potíže jsou přitom postupně hlášeny již od prosince. Části postižených se povedlo uvést tablet do režimu konzole pro obnovu („recovery“), nicméně někteří při pokusu o reset do továrního nastavení zůstali na hlášce „Erase Userdata“. Nejčastěji se tyto problémy týkají Nexusu 7 z roku 2013 s Wi-Fi konektivitou.

Nejčastěji jsou hlášeny problémy se zamrznutím Nexusu 7 na obrazovce s logem Google
Nejčastěji jsou hlášeny problémy se zamrznutím Nexusu 7 na obrazovce s logem Google

Jeden z uživatelů například popisuje situaci takto: „Mám stejný problém – můj Nexus 7 2013 s Wi-Fi konektivitou fungoval dobře. Myslím, že jsem zrovna poslouchal hudbu ze Spotify a tablet se najednou vypnul. Když jsem ho znovu zapnul, zůstal na obrazovce s logem Google a dál nepokračoval. Snažil jsem se provést reset a obnovení, nicméně pokaždé jsem skončil na logu Google. Teď se snažím nainstalovat tovární obraz systému, nicméně asi ani to nepomůže. Mám teď drahý digitální rámeček se dvěma obrazy: logem Google nebo Androidem připraveným k operaci.“

Vypadá to, že problém se dotýká i uživatelů, kteří neprovedli žádné zásadní změny či zásahy do systému, pouze prostě aktualizovali na Android 5.0 Lollipop. Podle všeho jsou nejčastěji tyto potíže hlášeny při updatu na Android 5.0.2. Další uživatel napsal: „Můj Nexus 7 2013 také zůstal na obrazovce s logem Google. Tablet není rootnutý a je v naprosto původním stavu. Četl jsem, že příčinou je aktualizace na Android 5.0, ale ještě jsem nenašel řešení. Když jsem volal do ASUSu, bylo mi řečeno, že zařízení je po záruce, a nemohou pro mne nic udělat.“

V mnoha případech nepomůže ani konzole pro obnovu
V mnoha případech nepomůže ani konzole pro obnovu

Z dalších příspěvků to vypadá, že se problémy objevují až několik dnů či týdnů po instalaci aktualizace. Jeden z uživatelů například tvrdí, že jeho Nexus 7 2013 zamrznul asi tři týdny po aktualizaci na Android 5.0.2, a při následném restartu uvízl na obrazovce s logem Google. Dá se z toho usuzovat, že některé verze Lollipopu pomalu způsobují problémy s hardwarem, které nemusí být opravitelné bez výměny (na mysl se, s ohledem na příznaky, vkrádá závada interní paměti). To potvrzuje jeden z uživatelů, který svůj Nexus odnesl do servisu: „Dal jsem svůj tablet do opravy, kde mi bylo sděleno, že v poslední době viděli tyto problémy na několika zařízeních Nexus. Jediným řešením je podle nich výměna celé logické desky v ceně asi 200 dolarů.“ Uvedená cena působí značně přemrštěně, vezmeme-li v úvahu fakt, že nový tablet stojí méně.

Další uživatel se podělil o svou zkušenost: „Asus Nexus 7 2013 32 GB asi 3 týdny po aktualizaci na 5.0.2: všiml jsem si, že se tablet zahřál více, než je obvyklé. K problému došlo během stahování aktualizací z Obchodu Play. Po zamrznutí jsem provedl reset (podržel jsem tlačítko pro zapnutí déle než deset sekund) a poté jsem zkusil tablet zapnout. Zůstal jsem přitom na černé obrazovce s logem Google. Udělal jsem pokus o „hard reset“ (napájení + tlačítko pro snížení hlasitosti), ale zde jsem se zasekl na mazání dat.“

Ačkoli to původně vypadalo, že se problémy týkají jen Nexusu 7, začali se ozývat i majitelé loňského Nexusu 5 s Androidem 5.0.1. Jednou z potíží je opakované restartování telefonu, jak popisuje jeden z postižených: „Můj Nexus 5 přestal pracovat. Po restartu se zacyklil a dokola se restartuje.“

Majitelé zařízení Nexus 7 a Nexus 5 se potýkají s fatálními problémy
Majitelé zařízení Nexus 7 a Nexus 5 se potýkají s fatálními problémy

Bohužel to vypadá, že ASUS, Motorola ani Google přinejmenším prozatím nabídnou uživatelům žádné rozumné řešení – ani jedna firma se oficiálně k situaci dosud nijak nevyjádřila. V rámci záruky těchto zařízení patrně vymění nebo opraví komponentu, ale mnoha majitelům Nexusu 7 2013 již záruční doba vypršela.

Aktualizace softwaru mají zlepšit různé aspekty, nicméně update na Android 5.0 Lollipop je v mnoha směrech poněkud sporný. I když představil vizuální inovace a novým design „Material“, čelí vedle toho časté kritice za odstranění některých funkcí, které by uživatelé rádi viděli zpátky. Ukázkovým příkladem může být odstranění „tichého režimu“, respektive jeho nahrazení režimem prioritním. Pokud jde o čísla, poslední statistiky uvádějí, že Android 5.x Lollipop je na zhruba 5 % zařízení.

Jaké máte zkušenosti s aktualizací na Android 5.x Lollipop na telefonu Nexus 5 a tabletu Nexus 7? Podělte se o ně v diskuzi pod tímto článkem!

Zdroje: 9to5Google, Android Headlines, Android Authority a Phone Arena.

O autorovi

Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi

Karel Kilián
Sdílejte:

Komentáře

Lešek:

Mám zřejmě společný problém s Vojtou. Tablet Google Nexus 7 jsem zakoupil v září 2014 . V lednu 2015 přestal fungovat, zamrzl u Loga Google. Proto jsem je poslal k reklamaci. Vrátil se mi zhruba po třech týdnech zpět. Fungoval do čevna 20015 a stejný problém se objevil znovu. Znovu jsem jej poslal k reklamaci. Opět se vrátil v továrním nastavení a fungoval do 7. listopadu 2015. Objevila se opět stejná závada. Telefonoval jsem proto do značkové prodejny Assus, kde mi bylo sděleno, že závada je způsobena tím, že jsem tablet zahltil. Na námitku, že jej používám jen pro internet bylo odpovězeno, že stačí kliknout někde vedle a už se to stane. Pak mi zaměstnanec poradil, že mám tablet uvést do továrníhorního nastavení sám. I když se mi to povede, jak dlouho asi bude v provozu, než se závada začne opakovat znovu? Jedná se o třetí stejný problém, vždy ve dvou předchozích zprávách o reklamaci bylo uvedeno že se jedná o mimozáruční úkon.
9.11.2015 16:01

vojta:

nexus 7, 2012, po upgrade na 5.1. tablet totalně zamrz následně běhá stále dokola restart a načítaní aktualizace.... hard reset nefunguje. Neví prosím někdo nějaké řešení?
13.6.2015 18:41

Míra:

Před měsícem se mi automaticky aktualizoval tablet Asus memopad na android 5 a začal jsem pociťovat potíže. Tablet zamrzá a některé apky padají. Před touto aktualizací bylo vše ok.
17.5.2015 15:34

Martin:

Tak právě teď mi tablet na této chybě zamrzl, zobrazí se pouze Google logo, a dál nic, tablet má v sobě 5.1. Naštěstí je ještě v záruce
2.5.2015 16:44

hua hula:

nexus 7 2012 též downgrade zpět na čtyřku. Lolipop nebrat.
29.4.2015 14:37

Patrick:

Tak já nevím,mám nexus7 2013 32gb wifi a od kitkatu všechny aktualizace bez problému.Aktuálně verze 5.1.Akorát jsem vždy provedl hard reset zařízení a šlape,jako hodinky,nemůžu si stežovat.
22.4.2015 16:00

Nery:

Před chvílí se mi aktualizoval Nexus7 (2013) na 5.1. První dojmy, řekl bych že je rychlejší a plynulejší. Že by konečně...???
21.4.2015 20:22

Stefan:

U mne Nexus 5 už aktualizován na "Verze systému Android 5.1", opsáno přímo z telefonu, nezaznamenal jsem jsem problémy. Po prvním přechodu na 5-ku byly problémy , ale pak další aktualizace OK, sice občas se stěžují , že mne blbě slyší, mám za to, že to nexus 5 dělal obecně a ne jen u mne, a jinak možná, to je jen pocit , baterie je hned vybitá, jako druhý telefon mám Meizu MX4 a ten vydrží i tři dny, ale neumí LTE v pásmu 800MHz, tak asi stále nehledá sítě, nexus loví 4G/LTE právě na těch 800 Mhz (mám O2), a pokrytí na Šumavě je náročné a mám nastaveno přednostně 4G....
21.4.2015 09:26

Maxim:

#Pds ne nevyrabí.. nexus 5 je od LG ;)
20.4.2015 15:17

Jirka:

Pravděpodobně po aktualizaci na 5.1, mi nexus 5 píše, že není vložena sim karta. Zkoušel jsem ji vyndat a zandat, pak se chytne a funguje, ale pak po nějaké době (minuty), píše, že sim není vložena. Myslel jsem si, že je to HW problém, tak jsem zkoušel sim podlepit, ale nic nepomáhá. Začínám si myslet, že to problém se sw, protože to pozoruju již několikátý den za sebou a pěkně mně to štve... Nemáte někdo nějakou radu? Jestli by pomohlo tovární nastavení nebo tak něco?? Díky
17.4.2015 10:28

Gwaihir:

Můj Nexus 7 2012 3G po OTA na 5.02 a následném továrním nastavení a wipe cache byl neskutečně pomalý. Žádné další aplikace jsem tam necpal. Teď na 5.1 teprve zkouším pár her přidat. Vypadá to líp, ale možná zkusím downgrade, ev. reklamaci.
16.4.2015 17:32

Jarpet:

Adam: 1.11.2013 jsem do rodiny koupil tři nexe pětky. 14 měsíců super, ale s příchodem lollipopu už to není ono. Na všech se udělalo tovární nastavení a nikdy nebyl a ani nebude root. Každý má jiné nároky, takže manželka nepoznala změnu jelikož s ním jen telefonuje. :-) Jsem rád, že Tobě funguje.
16.4.2015 11:34

mrtvá žížala:

to je nemile a verim ze v googlu si nelamou hlavu...minimalni % umrti je zjevne nutne zlo s kazdym updatem...
16.4.2015 11:30

Adam:

@Jarpet: Jenom placas. Jak vysvetlis ze na mem Nexu5 se mi zatim neprojevil zadny problem? Taky jsem lhar?
16.4.2015 10:20

Tomáš D:

Ahoj, tak asi dva dny zpět se mi začal projevovat problém s otáčením obrazu. Obraz nejde přetočit, buď je na ležato a nechce přeskočit na výšku nebo opačně. Mám Nexus 7 2013 Wifi (Android 5.0.2) . Aktualizace přišla už docela dávno, ale problémy se objevily až teď.
16.4.2015 07:24

Jirka:

Faktuz…Opravdu jsi mě pobavil.
15.4.2015 23:59

PCI:

Jarpet: Ty jsi tajtrlík a meleš kraviny
15.4.2015 22:47

Jarpet:

Faktuz... nemám slov :-)
15.4.2015 21:36

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT:

Jirka: Problémy s APP = problém v uživateli. Problém s probuzením = problém s aplikacemi po spuštění. Jarpet: Tvůj subjektivní pocit, definice čtvrtiny a články na webech odpovídajících titulkům z blesku, je mi ukradený. Smiř se s tím, že mít problémy s Nexusy není normální. Pokud s nimi někdo problémy má, není normální uživatel. A zdůrazňuji, že někdo není normální neznamená, že je de*entní. Jen je prostě jiný, problematice nerozumí a myslí si, že vše co do telefonu nacpe a jak se k telefonu bude chovat, bude vždy telefonem tolerováno. To je jak koupit si nový vůz, nedodržovat servisní intervaly a pak říct, že se to po 3 letech strašně se*e ... přitom řadíte bez spojky, lejete tam nejlevnější olej, vzduchový filtr podle sedláků z okolí měníte ne při 15 tis ale při 50 atp.
15.4.2015 20:46

Jarpet:

Faktuz : Přestaň tady ty lidi blbnout. Meleš nesmysly a jseš lhář. Jakýkoli nexus příchodem androidu 5 přišel o čtvrtinu všeho dobrého co měl na kitkatu. Jestli tvrdíš opak, tak jsi lhář. A ještě pro tvou informaci... na nexe se neposíla to nejlepší, Nexus a jeho komunita jsou víceméně testmeni, tak už vyndej tu ruku z nočníku a prober se!!!
15.4.2015 19:10

Jirka:

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT nesouhlasím, mám nexus 4 nikdy root ani jakákoliv úprava aktualizace OTA na 5.0.0 telefon perfektní pocitově rychlejší než kitkat bez mazání dat. Potom ovšem přes OTA přišla 5.0.1 a začlo peklo (restarty,pády apk, telefon občas nejde probudit jen tvrdý restart) pak jsem dal obnovit tovární nastavení a .... pořád nic :-( už se jen modlím aby 5.1 nebyla ještě horší.
15.4.2015 18:12

jujda:

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT musím Ti dát za pravdu, moje Nexusy nemají po oficiálních OTA aktualizacích jediný problém N5 s 5.1 N7 3G zatím s 5.0.1.
15.4.2015 18:07

pds:

#FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT ja mám Nexus 7 2012 , BEZ ROOTu a 5.0 bol otras ktorý neskutočne zalagoval systém. 5.1 je už o nečo lepšia ale stále to nieje ono. Tiež sa mi pár x stalo že sa reštartol. Tak pls netvrď že je to tým že sa v ňom rýpem...
15.4.2015 17:55

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT:

anonforever550: Tak tak ... normální člověk prostě a jednoduše NEMŮŽE mít problém s oficiální aktualizací přes OTA, zejména když jde o Nexusy, kde jsou nové verze vždy nejlépe vyladěny, otestovány, a až od nich se odvíjí aktualizace pro další zařízení. Osobně, řeč je o stovkách tabletů a androidů, nevím o žádném, který by měl po OTA aktualizaci JAKÝKOLIV problém. Problém mají jen jednodušší jedinci, kteří si instalují CleanMaster, dělají ROOT, tahají alternativní ROM (třeba ji měli jen jednou a teď se rozhodli dát zpět OFICIÁLNÍ ROM) atd. atd.
15.4.2015 17:32

anonforever550:

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT: Máš pravdu, nerootujte si a nerýpejte si do mobilů a tabletů (i mě to láká :D). Potom se vyskytnou problémy tablet/mobil začne blbnout kamera, začne se sekat a spoustu dalších problémů. Bylo by lepší kdyby byl nějaký graf kde by bylo zobrazeno kolik % je rootovaných a nerootovaných tabletů/mobilů/phabletů také.
15.4.2015 15:19

Andrej:

Včera som dostal ota na android 5.1 na nexus 7 2013 wifi a tablet je o dosť svižnejší.
15.4.2015 13:15

Gwaihir:

Prý je nejlepší aktualizaci nahrát rovnou od Googlu a udělat wipe (to se asi udělá samo během procesu) a wipe cache. Link: https://developers.google.com/android/nexus/images Já to zkusím, pokud to bude hrozné, ale přijde mi to zatím celkem fajn (N7 2012 3G 32GB).
15.4.2015 13:11

TipperinoFedorino:

Nexus 7 2013 wi-fi se mi párkrát samovolně vypínal, ale jinak nic. Bojím se. Plz respond.
15.4.2015 13:01

KUTlime:

Problémy nejsou jenom u Nexusů. Včera se mi můj Note 4 aktualizoval na Lízátko 5.0.1 a nejradši bych telefon prohodil oknem. Vývoj jde plnou parou, ale divným směrem. Zaplať za vývojáře a můj Note 1 s neoficiálním androidem 4.2.
15.4.2015 12:15

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT:

Když se podíváte na internetovou historií těch postižených jedinců, kteří mají s Nexus 5 či Nexus 7 problémy, pak se není čemu divit. K telefonu/tabletu se chovají jak kdyby do auta s naftovým motorem lili benzín a čekali že to pojede. Viz X D A ...
15.4.2015 12:04

autobus:

Tak právě jsem nainstaloval ten Android 5.1 na můj Nexus 7 2013 LTE 32 GB. Zatím šlape dobře.
15.4.2015 11:45

PG:

Mám nerootovaný nexus 5 s androidem 5.1 (aktualizovaný ručně, protože OTA mi stále nepřišla) kupovaný těsně před Vánoci a úplně bez problémů to není, tuhle se mi například restartoval, zrovna když jsem jako na potvoru potřeboval asi poprvé v životě volat tísňovou linku, naštěstí se restartuje celkem rychle a nešlo o vteřiny. Kdyby mě takhle vyšplouch v kritičtější situaci, asi bych to nevzal tak klidně. Dnes mi zase pro změnu už 2x spadl Google Play. Doufám, že to konečně doladí, nejspíš zkusím opět ruční aktualizaci na LMY47I (mám D).
15.4.2015 11:40

Mseby:

https://developers.google.com/android/nexus/images Dobrá zpráva, factory images jsou k dispozici i pro Nexus 7 2013, ota update doufám přijde co nejdřív.
15.4.2015 11:22

Mseby:

Nexus 7 2013 16 GB Wi-FI - zhoršení výdrže na baterii, občas (nekdy i několikrát po sobě) bezdůvodné zapnutí hlasového vyhl. Google, občas zamrznutí (nutnosti tablet restartovat), při náročnějším používání výrazný úbytek dostupné RAM paměti (párkrát se mi stalo, ze se mi všechno muselo restartovat kvůli nedostatku RAM paměti, lagy), asi všechno. Nejsem S Lolipopem moc spokojený, Android 4.4.4 mi fungoval o dost líp.
15.4.2015 11:08

El Carlos:

Já mám Nexus 7 (2013) 32GB LTE verzi. Momentálně ve verzi 5.0.1 a zatím funguje... Kolega má Nexus 5 16 GB a ten už je na verzi 5.1... taky bez problémů.
15.4.2015 11:03

autobus:

Koukám právě že už vydali 5.1.0 ! Jdu instalovat....
15.4.2015 10:56

autobus:

Nexus 7 2013 LTE s rootem, instalován factory image 5.0.2 v den kdy byl vydán, použíáno intenzivně každý den několik hodin. Naprosto perfektní, vše bez problému.
15.4.2015 10:50

DjKukuc:

Nexus 5 je práce LG,Motorola dělala Nexus 6
15.4.2015 10:35

pds:

#MAXIM Nexus 5 vyrábá Motorola a Nexus 7 ASUS
15.4.2015 10:11

Katt:

Nexus 5, a5.1 a jak se u nás říká napohodu, žádný problém.
15.4.2015 09:15

Undercoverbrother:

Legrační čtení :D u nás na firmě nemáme ani jeden Nexus.....takže upozorńuji , že NIKDO....zdurazňuji že NIKDO neměl jediný problém. Ale někde maj i 40x Nexusů 5 a víc než 20x Nexus 7 Wifi 2013.....a taky bez chyby. A pokud <strong>FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT</strong> žasne nad něčím co maj lidi v počítačích.....tak by to ostatní rovnou porazilo ( takže tam ani nezkoušejte koukat )..........protože ten člověk už toho musel v životě vidět teda :D :D
15.4.2015 08:43

rokyshit:

Po každém update je dobré udělat wipe factory reset.Odzkoušeno a mnohem lepší.
15.4.2015 08:34

rokyshit:

Nexus 6.Nexus 5 po update 5.1 vše se výrazně zrychlilo.
15.4.2015 08:31

Vlasy:

Mam nexus 5. Driv obcas padal. Po update na 5.1 je vse v poradku.
15.4.2015 08:20

baron:

LiborA podrž zapínací tlačítko 10s, vypne se pak jakekoliv elektronicke zařízeni
15.4.2015 07:44

Anteus:

Bohužel to vypadá, že ASUS, Motorola ani Google přinejmenším prozatím nabídnou uživatelům žádné rozumné řešení <strong>EDIT:</strong> Nexe 5 dělalo LG
15.4.2015 07:27

LiborA:

Jsem s 5.0.2 na Nexus 7 (2013) Wifi spokojen, ale už 3 x se mi stalo, že tablet totálně zamrzl a musel jsme počkat na vybytí baterie a následné nové nabytí, abych jej mohl používat
15.4.2015 07:09

Lakome:

Môj kamoš má Nexus 5 a ten sa mu po aktualizácii(na 5.0 lilipop)začal strašne prehrievať.
15.4.2015 07:07

onmraz:

Nexus 7 wifi 2013: přes OTA na 5.0 &gt; 5.0.2 &gt; 5.1 A musím zaklepat, krom snížení výkonu na 5.0 jsem nic jiného nezpozoroval.
15.4.2015 06:08

Meeonys:

já sem si dal nexusy 7(2012) a 5 hodil sem to na lilipop a dával sem to zpět na na android 4 na androidu 5 se nedali zařízení používat
15.4.2015 05:56

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT:

Legrační čtení. Jen u nás v práci (+ já sám) máme desítky Nexus 5 a Nexus 7 právě Wi-Fi 2013. Všechny byly aktualizovány pouze a jen přes OTA, postupně až na 5.0.2 (který je zde přes ota 2 a půl měsíce) a NIKDO, zdůraznuji, NIKDO, neměl u 5.0 , 5.0.1 či 5.0.2 problémy. Řeč je o více než 40x Nexus 5 a 20x Nexus 7 Wi-Fi 2013. Opravdu by mě zajímalo, co všechno mají lidi v tabletu za svinstva ... ostatně, stačí mi někdy nahlédnout, co mají lidé v PC a nestačím žasnout.
15.4.2015 00:11

mcmartincerny:

A taky jsem zaznamenal problém s kamerou, občas nereaguje
15.4.2015 00:09

Awenger:

jak jsem psal na G+ => OTA SUCKS, NRT Rulezzz, N5 Stock 5.1@FrancoKernel nic z vyse/níže popsaneho se neprojevuje!!!ChromaOS&Euphoria = Sporadicky Ano
15.4.2015 00:08

mcmartincerny:

Mám nexus 5, na androidu 5.0.1, před 2 týdny jsem měl období kdy se mi vypínal, úplně bez důvodu, takze můžu potvrdit. Zatím se bojím androidu 5.1, trošku mě dostalo že se k tomu google veřejně nevyjádřil
15.4.2015 00:07

standa:

Máme doma 2 nexe 7 2012 s wifi i 3G. Na obou je android 5.1 vše běží v pohodě.
14.4.2015 23:41

michal:

Mám stejné zkušenosti jako Shalim. Nexus 7 (2013) 5.0.2 jede v pořádku. Jediná chybka jsou ty dotyky. Když mám tablet cekej týden bez zásuvky, tak se to začne projevovat. Po restartu v pohodě. Snad 5.1 dorazí...
14.4.2015 23:35

dmark:

Tak tuto chybu mozem potvrdit - mesiac po aktualizacii moj nexus 2012 wifi po otvoreni webu zamrzol nasledne sa vypol a vymalovane :) nastastie bol este v zaruke :) - komplet vymena zakl. dosky
14.4.2015 23:02

Miroslav Čejka:

Na mém Nexusu 4 jsem nezaznamenal větší potíže. Snad jen dvakrát se samovolně restartoval. Jediné co je nepříjemné jsou stále se ukazující karty i po smazání. Tento problém tu byl již zmíněn.
14.4.2015 22:56

Prof.Xavi:

Je zvláštní, jak Google svými aktualizacemi své uživatele učí zvláštním postupům. Když to nefunguje, tak prostě musí každý se zařízením laborovat. Jsem čistý Applista a poslední dobou na Apple hážu špínu, jelikož se mi dost věcí nelíbí (namátkou kočkopsovité Yosemite, vzhled nového iOS ála GayStyle nebo stupidní Handoff), ale když si pak zase přečtu jak jsou na tom lidé s Androidem - jsem v podstatě rád. Je to škoda. Google na tom byl u KitKatu poměrně dobře a stabilita byla taky perfektní. Teď to ale zase pomalu háže do hnoje. Teď byl čistý Android takovým etalonem správného fungování, jenže teď je lepší sahnout asi po Androidu s nadstavbou další firmy - kód droidu alespoň projde dalším týmem programátorů a doladí to, co Google pokakal.
14.4.2015 22:48

hafush:

On je hlavně trochu problém v tom,že nikdo přesně nedokáže říct , jaký postup je ten nejjistější a nejsprávnější při OTA aktualizaci.
14.4.2015 21:42

f269:

Nexus 7 2013 jsem přestal používat po instalaci na verzi Lilo. Běh systému je tak pomalý, že nemá smysl u něj čekat. Vrátil jsem se k Win 8.1 a jsem rád, že mám tyhle wokna. A to jsem byl jejich odpůrcem. Android příšerné v poslední verzi.
14.4.2015 21:38

Michal:

Mám N5 a šlape jak hodinky.
14.4.2015 21:23

Kubis:

Mne na Nexus 5 funguje všetko ako má..robil som čistu inštalaciu..takže neviem kde ti ludia robia chybu keď im to nejde..jedine, že mali chybný hardware
14.4.2015 21:18

wil-m:

nexus 7 2012 3g lollipop 5.0.2 i 5.1. totálně zasekaný, samovolné vybíjení bez jakékoliv zátěže. tablet vydrží sotva den a půl aniž bych na něj sáhl...
14.4.2015 21:07

Shalim:

Nexus 7 2013 Android 5.0.2 - žádné problémy nezaregistrovány. Zpomalení po aktualizaci na lollipop nepozoruji. Jen se mi někdy stává, že mi tablet špatně reaguje na dotyky nebo mi padají až moc appky - toto se stává když je tablet dlouho zapnutý (+ 3 dny). Po restartu vše OK. Jiné trable zatím nemám a doufám že ani žádné nepřijdou. Zřejmě tedy radši aktualizovat nebudu.
14.4.2015 21:05

Faldicek:

Nexus 5 na 5.1 bez problémů, Nexus 7 3G 2012 už také na 5.1, zatím bez problémů, ale s 5.0.2 se těžce pral...
14.4.2015 20:44

longy:

to samé co popisuje člaánek akorát na xperii Z2 už je na reklamaci tak snad se to zpraví :)
14.4.2015 20:35

rousek:

Nexus 7 2012 32 gb Android 5.1.1 funguje poměrně dobře ale setkávám se s dlouhým načítáním multitaskingu a některých aplikací o googlu např. youtube a google play
14.4.2015 20:32

rousek:

Nexus 7 2012 32 gb Android 5.1.1 funguje poměrně dobře ale setkávám se s dlouhým načítáním multitaskingu a některých aplikací o googlu např. youtube a google play
14.4.2015 20:32

rousek:

Nexus 7 2012 32 gb Android 5.1.1 funguje poměrně dobře ale setkávám se s dlouhým načítáním multitaskingu a některých aplikací o googlu např. youtube a google play
14.4.2015 20:32

rousek:

Nexus 7 2012 32 gb Android 5.1.1 funguje poměrně dobře ale setkávám se s dlouhým načítáním multitaskingu a některých aplikací o googlu např. youtube a google play
14.4.2015 20:32

Jenda1:

Nexus 7 2012 po aktualizaci nepoužitelný když se ho pokouším zapnout píše žádny příkaz.
14.4.2015 20:24

baron:

brčál čti komentáře před tebou než se neco zeptáš, lidi to pak nebavíopakovat :P
14.4.2015 20:24

Lukáš Kymla:

N4,5,7 od koupe do dnes bez problemu. Vzdy poslední verze androidu. Da se rici ze cim vyssi verze androidu tim lepsi. Vzdy full wipe a flash factory image. Zajimalo by me zda ti co si stezuji na problémy udelali aspon factory reset...
14.4.2015 20:23

Jambor107:

Nexus 7 2012 WiFi.Po aktualizaci na 5.0 nepoužitelné, 5.0.2 padání aplikací a zasekáváni, 5.1 Těžké zasekáváni.Vyřešeno přechodem na CyanogenMod 12.
14.4.2015 20:17

Brčál:

Mám Nexus 7 (2012) 3g. Po aktualizaci na 5.0 se z něj stal nepoužitelný křáp. Včera update na 5.1. Krapet se to zlepšilo. Kdyby mi někdo poradil, vrátím se na KitKat.
14.4.2015 20:00

Nex4:

Já mám NEXUS 4 už dva roky a nikdy sem neměl problém od 4.2 do 5.0.1 Lollipop
14.4.2015 19:52

Matthew:

Mám Nexus 7 2013 LTE a napriek ponúkanej aktualizácii si spokojne frčím na Androide 4.4.4 KitKat. Doteraz ma nič nepresvedčilo o update na Lollipop a táto správa ma len v tom podporuje. Zostávam verný plnohodnotnému, výkonnému a stabilnému KitKatu :) Nič mi tam nechýba :)
14.4.2015 19:47

pipin:

Nexus 5 vše v pohodě a 5.1 mi vyřešila rychlost systému. Je tedy pravda, že pro přechodu na 5.0 jsem dal radši wipe. Jediný problém mám s kamerou - občas má problém se připojit.
14.4.2015 19:46

Petr k:

Po telefonování či i jindy mi na Nexusu 6 spadnou data a pomůže jen restart. Zkusil jsem vypnout LTE a zatím se tak neděje. Nicméně toto v předchozí verzi nebylo.
14.4.2015 19:46

baron:

Gwaihir jj taky jsem pred instalací OTA dal full wipe a po instalaci wipe cache a to na všech těch věcech
14.4.2015 19:41

martin251386:

já mám nexus 6 a po telefonování spadnou mobilní data a nejdou zapnout dokud mobil nerestartuji. Dělá to někomu taky? Nebo nějaká rada?
14.4.2015 19:39

baron:

Aleš jo jde použij nexus root tolkit tady od svět androida máš aj návod, bez rootu Já mam moto G2 5.0.2 a nemám vubec žádne problémy, rodiče mají dva nexusy 2012 (wifi v. 5.1 a druhy 3G v 5.0.2) a jedou v pohodě u toho 3G dokonce zlepšení dotyku kde na kitkatu furt blbnul
14.4.2015 19:39

slanecek:

Na N5 s 5.1 mi často padají aplikace, ztrácí se klávesnice. Potíže s pamětí RAM.
14.4.2015 19:38

Martin P.:

Nexus 7 model 2012 16GB/ WiFi a 32GB/ 3G po aktualizaci na 5.0 příšerné zpomalil . Zasetkávání, program xybž přestal reagovat atd.... Řešením byl downgrade na 4.4 U Nexu 4. na update na 5.x ani nemám už odvahu.
14.4.2015 19:32

Jarpet:

Už mně to nebaví,je to stále stejná písnička!! Zde zmíněnými neduhy netrpí ani nex5, ani nex7 2013. Oba přístroje trpí příchodem androidu 5. Jakákoli aktualizace je k ničemu. Lollipop je velice nepovedený a rodí jen další problémy. Když byl kitkat, měl jsem špičkové přístroje, ale to je historie. Je čas na změnu systému, protože už to trvá dlouho a zlepšení v nedohlednu. Koupil jsem špičky a teď mám průměr... A to dost slabý..
14.4.2015 19:28

Gwaihir:

Ještě jsem četl, že by mohlo pomoci nahrát stock ROM přímo od Googlu, že ota proces může obsahovat bugy. Hlavně je třeba udělat wipe cache.
14.4.2015 19:25

bufalobil:

me tedy nepomohla ani 5.1. Doufal jsem v to ale nee.
14.4.2015 19:21

Gwaihir:

Já měl na svém Nexu 7 2012 3G problémy i s 4.4. Pořád se setkal, každou chvíli restart 3g části. Výměna Sim trochu pomohla, upgrade na 5.02 ten tablet málem zabil. Takže wipe a line to bylo až hrůza. Dnes přišla přes ota verze 5.1 a subjektivně je to výrazně rychlejší. Uvidíme za pár dní.
14.4.2015 19:14

Lubca:

Nexus 5 2013 ... dlouhodobý problém s fotoaparátem apka nefunguje ani žádná alternativní a je nutné restartovat chyba se vyskytovala/je na 5.0 i na 5.1 tam už méně často
14.4.2015 19:13

JBM:

xD
14.4.2015 19:13

Aleš:

Mám asi týden na nexusu 5 android 5.1 a telefon se po aktualizaci začal hrozně rychle vybíjet,nevydrží ani den i když ne něm nic nedělám,hrůza,jde to vrátit na 5.0 ? Předem díky za rady
14.4.2015 19:08

bufalobil:

lolli pop je tragedie na mem nexusu 7 2012 i S4. Nepomohl ani hard reset ani fullwipe. Pomohl az navrat na kitkat
14.4.2015 19:05

Googler:

Můj Nexus 5 vystřídal Android 5.0., 5.0.1, 5.1. Zatím v pohodě, ale někdy se nelze připojit k fotoaparátu(pomůže restart), někdy také znatelné zpomalení - systém si najednou zabere 1,5Gb z paměti RAM(restart pročistí). Doufám, že mě nepotkají i horší problémy:)
14.4.2015 19:01

Hobit11:

Tak přesně dopadl můj Nexus7 2013. Cca dva dny po aktualizaci a 14 dní po záruce.
14.4.2015 19:01

Milli:

Nexus 7 2013 (výhra od SA). Pokud vyšla aktualizace tak mi ji tablet nabídl, stáhl, ale při instalování vždy vyskočila chyba. Proto jsem nahrál obraz ručně. Mám poslední verzi systémů od samého začátku a vše bez problémů.
14.4.2015 18:56

nepoviem:

nexus 7 2012 po update na 5.0 bol nepouzitelny, takze na nom dozivotne bude asi CM11, mozno vyskusam este CM12, nakolko sa ten tablet uz takmer nepouziva. na n7 2013 bezi 5.02 celkom solidne, hlavne sa zlepsila vydrz baterie cca o 20%.
14.4.2015 18:54

Maxim:

Co má Motorola společného s Nexusem 5 či Nexusem 7 ?? :)
14.4.2015 18:51

Dominik Fryč:

Mám Nexus 5 s Androidem 5.1, téměř bez problémů jen občas problém s kamerkou (Can't connect to camera), instantně pomůže restart telefonu, dlouhodobě vypnutí HDR+ a Smart Lock rozeznávání obličeje.
14.4.2015 18:34

Vodnik:

Nexus 2012 Wifi - po instalaci Lollipopu se silně zpomalil, neustálé pády aplikací, samovolné restarty. Takže šel zpět na Kitkat a vše je v pohodě. Jen to teda není zrovna triviální operace a hrál jsem si s tím dobře 5 hodin
14.4.2015 18:33

jujda:

Po všech aktualizacích je můj nexus 5 naprosto v pohodě. 5.1 je OK, žádný z uváděných problémů nemá ani nexus 7 2013 .
14.4.2015 18:30

teofilix:

Mám nexus 7 (2013) a jsem moc vděčný za článek, protože už dlouho váhám zda mám aktualizovat nebo ne a jak čtu, tak opravdu ne stejně tak svůj note 3 ne :D ten lollipop byl od začátku špatný. Už samotná grafika hrůza děs.
14.4.2015 18:30

O:

Aktualizace na Android 5.0 a nasledne na 5.1 mi z Nexusu 7 (2012) Wi-Fi udelala nepouzitelnej krap, protoze porad na neco cekam, porad zatuhava atp. Posledni dobou uvazuji o rootu a nahozenim nejake alternativni romky, protoze tohle uz se fakt neda
14.4.2015 18:25

Matěj Zíka:

mám nexus 5 aktualizovaný na android 5.1 a žádné vážné problémy kromě zpomalení a občasného erroru fotoaparátu nemám
14.4.2015 18:25

Ventil:

Při koupi Nexusu 5 jsem měl problém s mikrofonem (nikdo mě neslyšel a místo hlasu slyšela protistrana pouze škrkání, křápání apod.), naštěstí nakoupeno oficiální cestou (německý Google Play), takže se k tomu Google postavil čelem a po pár drobných ověřeních mi zaslal nový telefon. Od té doby s N5 v pohodě nezaznamenal jsem žádné potíže ani na 5.0, ani na 5.0.1, ani na stávající 5.1.
14.4.2015 18:24

Jan Kříž:

Mam již android 5.1 na N5 a nemam žádné problémy
14.4.2015 18:15

Game:

No já teda mam Nexus 7(2012) wifi a doufám ze mě tohle nepotká... Jelikož už není v záruce samozrejme
14.4.2015 18:15