Technologie jdou neuvěřitelně rychle dopředu a vidět to nemusíme jen u našeho odvětví. Již brzy se může stát, že si budeme úplně běžně navrhovat oblečení z pohodlí domova přes telefon. Ve skutečnosti to už tak u některých výrobců funguje. Díky rozšířené realitě by ale navrhování mohlo nabrat úplně nový směr.
Rozšířená realita může hrát v navrhování oblečení velkou roli
Nejprve se ale podíváme na průkopníka vlastního navrhování přes telefon. Tím se stala společnost Nike, která v roce 2012 rozšířila svou službu NikeiD i na telefony. Aplikace se postupně vylepšovala a dnes se přes ni dá už upravit několik desítek modelů bot. Funguje to tak, že si uživatel vybere základní tvar boty a následně si může upravit barvy u devíti různých částí boty. Na konec si na ně může přidat i vlastní text nebo grafiku.
Do svých prodejen pak navíc Nike umisťuje speciální stojan s projektorem, pomocí kterého se dají všechny změny zvolit, a zákazník rovnou uvidí svůj design, který se promítá na bílou botu. Dalším krokem v tomto odvětví je právě rozšířená realita. Pokud by například fungovala na principu Google Tango, tak by si lidé mohli prohlížet boty ze všech stran s možností přiblížit si i detaily. Odpadla by tak nutnost chodit do obchodu a zkoušet si svůj design na speciálním stojanu.
Druhá věc je designování vlastních triček. Samozřejmě již nějakou dobu existují reklamní agentury, které dokáží vytvořit tričko s vlastním designem. Zde ale nastává problém s cenou, která se rapidně navýší, pokud byste si chtěli koupit pouze jedno tričko s vlastním designem. Nicméně i zde se začíná situace měnit k lepšímu. S tím, jak se vše automatizuje, padá i cena triček s vlastním designem u specializovaných webů.
Před několika lety existovaly služby, jako Garmz nebo Fabrickly, kde si mohl kdokoliv navrhnout oblečení a případně to prodávat dále. Tento model se ale moc neosvědčil, proto i oba projekty již neexistují. Mnohem větší úspěch mají projekty, ve kterých si lidé můžou designovat své vlastní oblečení. V zahraničí se stále zvyšuje zájem například o Apliiq, Cafe Press, nebo Spreadshirt. Tyto projekty spojuje několik věcí, tím prvním je cena, která se příliš neliší od oblečení koupených v obchodech, tou další věcí je rychlý a intuitivní online editor, který bez problémů funguje i v mobilním prohlížeči. Díky tomu není problém si tričko nadesignovat kdekoliv.
Jak do toho zapadá rozšířená realita?
Jak jsme se přesvědčili v testu Google Tango, tak rozšířená realita je spíše na začátku své cesty. Budeme se s ní setkávat ale stále častěji a častěji. Společnosti, jako Google, Facebook nebo Snapchat, se kolem rozšířené reality točí. Výsledky můžeme vidět už nyní, ať je to právě Google Tango, videofiltry na sociálních sítích, nebo zakládání nové platformy. První náznak toho, jak by se u oblečení mohla využívat rozšířená realita, se ukázal tento rok na veletrhu CES.
Gap’s Augmented Reality App Could Make Fitting Rooms Obsolete
Jedná se prozatím o beta verzi aplikace, která se nazývá DressingRoom a je vytvořena ve spolupráci se značkou Gap. Aplikace buď změří vaši velikost, nebo případně můžete zadat vlastní rozměry. Obrys vaší postavy se pak objeví před vámi na stojanu a na něm si následně můžete zkoušet různé oblečení z nabídky Gap a porovnávat, jak by vám padly různé velikosti. Samozřejmě chybí zde možnost navrhnout si oblečení, jedná se spíše o ukázku, jaké by mohlo být praktické využití rozšířené reality. Ve spojení s návrhem oblečení by se pak mohlo jednat o jeden z hnacích motorů rozšířené reality a důvodů, proč by si lidé kupovali telefony s vylepšenou realitou.
Lákalo by vás navrhovat si vlastní oblečení v rozšířené realitě?
Zdroje: gapinc.com, forbes.com.
Už od dětství ho bavily telefony, na půdě byste určitě našli mnoho a mnoho časopisů o telefonech. První setkání se smartphony proběhlo právě u Androidu.… více o autorovi
Komentáře (1)
Přidat komentář