Nakupujete aplikace v Obchodě Play? (Hlasovačka)
- Články
- Karel Kilián
- 30.5.2018
- 16
Již bezmála osm let mohou čeští uživatelé z Obchodu Play nejen stahovat aplikace, ale také nakupovat. Jak tuto možnost využívají? To je otázka pro toto kolo Víkendové hlasovačky a diskuze, kde se budeme ptát, zda nakupujete aplikace v Obchodě Play.
Obsah článku
Nákupy v Obchodě Play
Čas vývojářů aplikací není zadarmo – to je fakt, o kterém patrně nikdo nebude zbytečně diskutovat. Podívejme se nejprve do světa počítačů. Model, kdy si licenci koupíte v klasickém obchodě, nemusí nutně vyhovovat každému. Už jen ta představa, že musíte někam jít, může být pro mnohé demotivující. Situaci alespoň o něco vylepšila možnost nakupování licencí elektronickou cestou – známým zprostředkovatelem je v tomto směru například SW.cz. Nicméně i tak vás většinou čeká kolečko, spočívající ve výběru produktu, nastavení způsobu platby, zaplacení a dalších operacích.
Poměrně velké zjednodušení v tomto směru přinesl Steam – platforma společnosti Valve Corporation určená k digitální distribuci her a softwaru, nabízející v současnosti více než osmnáct tisíc titulů. Stačí si vybrat hru či aplikaci, zaplatit ji kartou či platební službou (např. PayPal) a můžete stahovat, instalovat a hrát či používat.
Nutno říci, že Obchod Play na Androidu celý proces výrazně zjednodušil. Stačí si vybrat aplikaci, klepnout na tlačítko Koupit a ověřit se heslem či otiskem prstu. Platba proběhne přes Google Pay – zpravidla prostřednictvím uložené platební karty. Během několika sekund se zakoupená aplikace začne stahovat do telefonu. Prakticky stejným způsobem probíhají také nákupy v aplikaci, kdy si například pořídíte herní peníze, lepší výbavu či koupíte herní předmět.
Pirátství už nemá cenu
Cenová politika většiny aplikací pro Android je poměrně příznivá – cenovky se pohybují v rámci desetikorun. To je hladina, kdy už se vlastně ani nevyplatí uvažovat o „pirátění“ programů. Čas, strávený hledáním fungující verze, bývá dražší než cena, za kterou lze aplikaci legálně pořídit. Nemluvě o tom, že programy z nelegálních zdrojů mohou obsahovat škodlivý kód, či se může jednat o podvrhy kýžených aplikací, plné záškodnických funkcí.
Ačkoli nám dnes možnost nakupovat aplikace v Obchodě Play připadá jako standardní záležitost, nebylo tomu tak vždy. Když se ale vrátíme do roku 2010, konkrétně před 1. říjen, zjistíme, že se oficiální repozitář aplikací nejmenoval Obchod Play, ale Android Market. Kromě jiného názvu se od současnosti lišil tím, že na území Česka (a mnoha dalších zemí) byly k dispozici jen položky, které jejich autoři nabízeli jako bezplatné. Možnost nákupu aplikací přišla až v říjnu 2010, kdy se počet zemí, ve kterých bylo možné pořídit placené aplikace z Android Marketu, rozrostl na 32. Pokud chcete vidět, jak to tehdy vypadalo a fungovalo, doporučujeme náš dobový článek Jak nakupovat aplikace v Android Marketu.
Nakupujete aplikace v Obchodě Play?
Dostáváme se postupně k otázce tohoto kola Víkendové hlasovačky a diskuze, která zní: nakupujete aplikace v Obchodě Play? Pro účely ankety počítejte nejen zakoupení programů, ale i nákupy v rámci aplikací.
[gravityform id=”197″ title=”true” description=”true”]
V komentářích pod článkem můžete třeba zhodnotit, jak vám stávající způsob pořizování placených aplikací připadá jednoduchý a kde vidíte prostor pro možné zlepšení. Zkuste také odhadnout, kolik peněz jste celkem za aplikace do svého telefonu či tabletu utratili.
Hlasovačka z minulého týdne
Před týdnem jsme se v rámci cyklu Víkendová hlasovačka a diskuze ptali, zda používáte powerbanku. Výsledky ankety ukázaly, že většina uživatelů není na powerbance vysloveně závislá. Nejsilnější skupina, čítající čtvrtinu hlasujících, potřebuje externí zdroj energie jen několikrát do měsíce. Dalších 23 % pak powerbanku použije méně než jednou měsíčně, 11 % pak jednou za měsíc.
Možnosti jednou týdně a častější zvolilo celkem 23 % respondentů a není bez zajímavosti, že 17 % powerbanku vůbec nepoužívá.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (16)
Přidat komentář