Multiplayer Modern Combat 4 – hrajte proti protivníkům z celého světa
- Recenze
- Jaromír Tykal
- 20.2.2013
- 13
Modern Combat 4: Zero Hour je pokračování velice populární série FPS hry od Gameloftu. Tato společnost je v poslední době terčem kritiky v souvislosti s nedodělanými a špatně optimalizovanými hrami. Nicméně troufám si říct, že o sérii Modern Combat to neplatí. Jedná se totiž o jednu z nejlepších her, co si můžete na mobilních zařízení zahrát. Modern Combat se velice podobá úspěšné sérii PC hry Call of Duty, je unikátní pokročilou grafikou, kterou můžete prezentovat možnosti svého zařízení a výbornou hratelností. Ačkoliv je tato hra považována za jednu z nejlepších her pro Android, mnoho uživatelů nevyuživá její skutečný herní potenciál – multiplayer této hry. V tomto článku se to pokusím změnit a nalákat vás k online hraní této jedinečné hry.
Osobně nepatřím mezi velké zastánce hraní her na mobilních zařízení, ale multiplayer série Modern Combat mě zaujal natolik, že si hru občas zahraju a každý nový díl Modern Combat mi v telefonu nesmí chybět. Stejně jako se mění samotná hra této série, i multiplayer prochází neustálými změnami a vylepšeními. Modern Combat 2: Black Pegasus přinesl možnost online hraní, skvělé mapy a RPG systém povyšování, třetí díl Fallen Nation posunul herní zážitek o úroveň výš, přišel s novými prvky military support, kdy si můžete ve hře přivolat na pomoc vrtulník, zavolat vzdušnou podporu anebo rozestavit automatický minigun, který automatický střílí na protivníky v dosahu.
Modern Combat 4: Zero Hour je postaven na novém fyzikálním enginu Havoc, který činí hru mnohem reálnější. Zabití protivníci reálně odpadávají, mnoho objektů lze ve hře rozstřílet a už tak skvělá grafika předchozího dílu byla vylepšena a dovedena téměř k dokonalosti. Také Multiplayer Modern Combat 4 prošel mnoha změnami, změnil se celý multiplayer mode, přibylo několik nových možností a také (bohužel) několik víceméně negativních vlastností.
Proč hrát multiplayer Modern Combat 4?
Jedná se o jednu z nejlepších her, kterou můžete na svém mobilním zařízení hrát po síti s protivníky po celém světě. Audiovizuální zážitek hry je na úrovni počítačových her. Hratelnost je fenomenální. Ve hře se setkáte s obrovským množstvím zbraní, speciálních zařízení a s nejmodernější technologií. Ve hře snad nic nechybí, vše je dovedeno k dokonalosti. Nepřátelé můžete zabíjet jakýmkoliv způsobem – klasickou střelbou, na dálku sniperkou, v tichosti podříznutím nožem, nastražením nášlapné miny aj. Na výběr máte spoustu herních módů – Deathmatch, Team Deathmatch, VIP, Capture the Flag atd. Armádní podpora vás skutečně ohromí, takové efekty po náletu drona jsou vskutku pastvou pro oči, nicméně těch si ve hře bohužel moc neužijete, neboť zabít 10 nepřátel v řadě bez zabití není zrovna jednoduché, ale třeba vám to zrovna půjde.
Začínáme
Láká vás zahrát si s reálnými protivníky? Tak pojďme na to. Multiplayer hry spustíte klasicky jako u každé hry. V Menu vybere Multiplayer, potvrdíte a na další záložce vyberete Online. Pokud by jste zvolili Local Wi-fi, budete moci hrát pouze s lidmi připojenými na vaší síť.
Poté co jste prošli základními úkony, budete si muset vytvořit účet u Gameloftu, pokud jej již nemáte vytvořen z jiné hry. Tento účet je velice praktický, neboť se přes něj můžete připojit k multiplayeru kterékoliv hry od Gameloftu a zároveň všechna vaše data jsou uložena na cloudu Gameloftu, kdy nehrozí, že při odinstalování či smazání hry, byste o svá data či postupy ve hře nenávratně přišli.
V další části jste se již dostali do hlavního přehledu online hraní. Zde máte přehled o vašem celkovém postupu ve hře. Můžete se podívat, jakou máte hodnost, kolik jste získali zkušeností, kolik misí jste již odehráli a dále přepínat mezi dalšími záložkami hry, jako je vytváření nové hry, obchod pro nákupy nových zbraní a vylepšení, odhlášení z vašeho účtu aj.
Inovace?
Největších změn se dočkalo samotné připojení k nové hře. Nyní nezískáváte zkušenosti automaticky za každou odehranou hru, ale musíte si zvolit, zda-li chcete hrát hru o zkušenosti anebo klasickou hru bez povyšování. Hlavní nevýhodou této změny je, že v režimu hry o zkušenosti si lze zvolit pouze režim hry a nelze vybrat konkrétní mapu. Do hry jste připojeni náhodně, což znamená, že nelze vidět, kolik hráčů je připojených a zda-li daný typ hry byl vůbec vytvořen. Osobně se mi tato změna ani trochu nelíbí, neboť často narazíte na případ, kdy se ocitnete ve hře sami. A v případě dlouhých prodlev při načítání hry je to skutečně otravné.
Menu spuštění hry bylo v předchozím díle mnohem přehlednější. Na obrázku výše si lze všimnout, že počet místností a typů hry je k dispozici pouze v případě klasické hry (Custom match) bez možnosti získat hodnosti a ocenění. Položme si otázku, kolik hráčů si vybere hru bez možnosti postupu?
Při hraní multiplayeru získáváte zkušenosti, za které se zvyšuje váš level, vy se povyšujete a získáváte vojenské hodnosti jako např. četař, poručík, major, plukovník atd. Tyto zkušenosti získáváte za každé zabití, vyhraný zápas, asistenci ve hře, popřípadě splněný úkol. K tomu získáváte ještě jakési peníze, za které si můžete v obchodě nakupovat nové zbraně, různé druhy granátů anebo armádních vylepšení, popřípadě zbraně vylepšovat. Tyto peníze si můžete koupit i pomocí mikrotransakcí.
Nejhorší vlastností online hraní je skutečnost, že je hra zpočátku nejtěžší. Online protivníci jsou skutečně ostří a vy máte proti nim nastoupit s tou nejhorší výbavou. Zde je však změna oproti předchozímu dílu. Dříve se vám zbraně odemykaly s postupem hry, nyní si veškeré zbraně můžete koupit již po prvním spuštění za mikrotransakce. Pro Gameloft je to skvělý tah, jak vydělat na mikrotranskacích více peněz.
Ve čtvtém díle došlo ke změnám i v nákupu technologií. Nyní nemáte automatický přístup ke všem vymoženostem, ale vyberete si jednu ze čtyř profesí a podle ní si můžete zvolit váš typ vylepšení. Po dosažení levelu 10, 20, 30 a 40 se vám odemyká kvalitnější výbava.
Závěr
Hodně se mi zde líbila síla, díky které vidíte nepřítele i skrz zeď, ale co se týče armádní podpory (military support), zde přišla podle mě změna k horšímu. V minulém díle jste nálety, radar, turret a helikoptéru získali automaticky po zabití určitého počtu nepřátel v řadě. V tomto případě si danou military support nejprve musíte odemknout za body a následně až pak ji můžete využívat. Bohužel Gameloft chce vydělávat peníze na každém kroku. Jak již bylo řečeno, body získáváte i za samotné hraní, ale jejich přísun není nijak výrazný a člověk musí odehrát opravdu nespočet desítek hodin, aby nashromaždil potřebné množství na danou zbraň či vylepšení. Další peníze jsou potřeba např. při změně svého avatara. Můžete si upravit pozadí, popřípadě hlášku ve hře, která se zobrazí nepříteli, jehož jste právě zabili. Nicméně hra se dá vcelku slušně hrát aniž byste za cokoliv zaplatili.
Velice mě zaujala nová možnost hlasování po dohraném zápase, kdy můžete vybrat, jestli chcete hrát právě navrženou mapu.
Shrnutí
- + RPG styl – levely a hodnosti
- + military support
- + reální protivnící
- + vynikající audiovizuální zpracování
- + neomezené množství zábavy
- – zápas se dlouho načítá (odvislé od HW vašeho telefonu)
- – připojit se lze jen přes Wi-Fi
- – hodně mikrotransakcí
- – chybí chat
- – v Ranked Mode nelze vybrat hru
Komentáře (13)
Přidat komentář