TOPlist

Zákys ve hře už nebude problém. Microsoft přináší digitálního trenéra, který vás nenechá na holičkách

  • Xbox představuje novou umělou inteligenci, tzv. „Copilot for Gaming“
  • Copilot for Gaming by měl pomáhat hráčům videoher se strategií, coachingem i herními mechanikami
  • AI by měla zůstat co nejméně invazivní, kontrolu nad ní bude mít vždy pouze uživatel

Sdílejte:
Pavlína Čížková
Pavlína Čížková
12:00
Ikona komentáře 2
Copilot prichazi na Xbox e 1742146434444

Microsoft nedávno na svém blogu Xbox Wire představil zásadní změnu, která hráče videoher buď urazí nebo nadchne.

Přichází totiž s novou verzí své umělé inteligence Microsoft Copilot – je navržena pro platformu Xbox, a tak se z ní může stát všestranný asistent pro hraní videoher.

Microsoft Copilot pomáhá se stahováním

Zůstává zde otázka, proč? Nevezme Microsoft Copilot videohrám jejich esenci?

Celá filosofie za integrací Copilota do platformy Xbox stojí na myšlence, že by pozornost hráčů neměla odcházet od videohry ani v případě, kdy si prostě během hraní přestanou vědět rady. Taková situace vůbec není ojedinělým úkazem.

Dosáhnout tohoto výsledku chce Xbox skrze vždy přítomnou, ale zároveň neinvazivní umělou inteligenci.

Hráči by měli mít možnost se na ni vždy obrátit, a zamezit tak zdlouhavému Googlení návodů nebo neustálému pokukování na webový prohlížeč.

Strach, že se videohry ale stanou příliš jednoduchými, protože jim Microsoft Copilot sebere jejich „zážitkovou“ esenci, naštěstí může jít stranou. Umělá inteligence vám rozhodně nebude servírovat řešení všech problémů na stříbrném podnose, leda byste si to vyloženě přáli.

Xbox nad začleněním Copilota do své platformy uvažuje velmi opatrně. Cílí na to, aby se hráčům zbytečně nevnucoval, ale zároveň zůstal vždy připraveným.

Zatím je postaven na třech principech, jimiž jsou schopnost, přizpůsobivost a personalizace.

Přestože umělá inteligence bude na platformě efektivně nápomocná v různých aspektech, pánem situace by měl vždy zůstat uživatel. Proto si hráči sami budou moci rozhodnout, kdy a jak chtějí s umělou inteligencí interagovat.

Chtěli byste si při hraní videoher nechávat radit umělou inteligencí?

Zdroj: Xbox Wire

O autorovi

Pavlína Čížková

Pája nemálo kdy slýchá, že vypadá, jako by do přítomnosti přišla z cyberpunkového budoucna. Nejen svou prezentací, ale i svými zájmy dává veřejnosti každý den… Více o autorovi

Pavlína Čížková
Sdílejte:

Komentáře