Mapy Google prozradí, jestli budete čekat ve frontě
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 23.11.2016
- 6
Google v pondělí oznámil další novinku ve svých Mapách, o které se již několik měsíců šuškalo. Jde o zobrazení aktuální návštěvnosti firmy či podniku v reálném čase. Snadno tak zjistíte, jestli budete čekat ve frontě, nebo budete rychle odbaveni.
“Oblíbené časy” poskytovaly průměrné údaje o tom, jak rušné je obvykle místo v různých dnech v týdnu. Už v září unikly přes bývalého zaměstnance Googlu obrázky, podle kterých měl graf takzvaných “oblíbených časů” dostat nové funkce. Konkrétně šlo o nápis “live” a text “Not too busy”, naznačující chystané zobrazování aktuální situace. Data měla pocházet ze stejného online sledování, jaké slouží například k zobrazení průjezdnosti silničních komunikací. V té době však nebylo jisté kdy ani, zda vůbec Google uvede tuto funkci do praxe. V polovině října pak naznačila probíhající práce na této funkcí také “rozborka” zdrojových kódů. Přípravu této funkce odhalila také interní testovací verze webových Map Google.
Budete čekat ve frontě?
Konečně jsme se dostali do bodu odhalení, kdy vyhledávací gigant na svém oficiálním blogu ohlásil spuštění této funkce, přinášející nejen odhad vytíženosti, ale i skutečný stav. Váš telefon vám tedy dokáže říci, kolik lidí se aktuálně nachází v místě, kam máte namířeno, takže můžete odhadnout, jestli budete čekat ve frontě. Uvedenou novinku určitě oceníte při shánění vánočních dárků, kdy vám prozradí, jak plno bude v nákupních centrech.
Google vypouští tuto funkci krátce před “černým pátkem” (“black friday”), což je každoroční událost v USA a Kanadě, kdy většina velkých obchodních řetězců zahajuje období výprodejů za výrazně snížené ceny (zdroj: Wikipedia). V tomto dni bývá zatížení obchodů opravdu enormní, takže průměrné odhady časů naprosto selhávají. Živé informace budou pro zákazníky jistě mnohem užitečnější.
Kolik času v místě strávíte?
Také další novinky v Mapách Google se týkají míst. Aplikace poskytuje informaci o průměrném času, který zákazníci v daném místě stráví. Můžete si tak udělat lepší představu o tom, jak dlouho se zdržíte. Nutno konstatovat, že odhad je poměrně vágní – například v případě supermarketu uvádí “20 minut až 1 hodinu”, což je poměrně široké rozpětí a významný rozdíl.
Samostatná otevírací doba
Třetí novinkou je zobrazování samostatné otevírací doby, pokud se liší od celého podniku. Jestliže tedy například park a zámek mají odlišnou otevírací dobu, Mapy Google to budou umět zohlednit. Stejně tak budou vědět, že kino v rámci obchodního centra zavírá později než zbytek celého objektu.
Příspěvek na oficiálním blogu neuvádí, kdy se nové funkce objeví uživatelům. Je pravděpodobné, že budou postupně zapínány na straně serveru, takže možná ani nebude nutná aktualizace aplikace. S ohledem na blížící se “černý pátek” však čekáme, že jako první budou dostupné uživatelům v USA. Výše uvedené funkce budou k dispozici nejen v Mapách Google, ale také v rámci výsledků vyhledávání.
Co říkáte na oznámené novinky? Je to to, co Mapy Google potřebovaly? Nebo byste dali přednost jiným funkcím? Napište nám, jakým!
Zdroje: androidpolice.com, blog.google, androidguys.com.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (6)
Přidat komentář