TOPlist

Kdy přijde první Huawei telefon s HarmonyOS? Naznačil to šéf firmy

Sdílejte:
Marek Houser
Marek Houser
1598868234
Ikona komentáře 13
kdy bude HarmonyOS pro Huawei mobily
Reklama
nezavisle novinky na telegramu
Reklama
nezavisle novinky na telegramu

Před pár dny jsme vám přinesli informaci o tom, že Huawei plánuje do některých svých přístrojů ještě letos vložit operační systém HarmonyOS v nové verzi 2.0. Bude se to týkat notebooků, tabletů a chytrých hodinek. S touto novinkou samozřejmě znovu zesílily dotazy a spekulace, kdy bude HarmonyOS i pro Huawei mobily. Trochu konkrétnější hranice dal teď těmto dohadům přímo šéf firmy Richard Yu. Řekl, že letos se tak jistě nestane, možná příští rok.

harmony os android služby

HarmonyOS (HongmengOS v Číně) představila společnost poprvé na konferenci HDC 2019. Zejména v reakci na obchodní restrikce nedovolující Huawei vkládat do přístrojů Google aplikace. Jako první se dočkaly televize, ale bylo avizováno, že se systém dostane časem právě i do telefonů. Letošní akce HDC začíná 10. září a možná se během ní dozvíme i bližší info o tom, kdy bude HarmonyOS pro Huawei mobily. Zatím se nedá předpokládat, že by tento systém v telefonech úplně nahradil Android. Čínská firma si nicméně hodlá chystat půdu pro zavedení vlastní alternativy.

Chtěli byste vyzkoušet HarmonyOS v mobilu?

Zdroj: hcentral

O autorovi

Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… Více o autorovi

Marek Houser
Sdílejte:

Komentáře

airwar1939:

Nepíši o dnešních Windows, ale o Windows 1.0, které byly uvedeny v roce 1985 jako grafická nádstavba nad 16 bitovým MS-DOS, a teny byl používán na kompatibilních IBM PC od roku 1981. Na MS-DOS měl od roku 1981 licenci IBM, ale vlastníkem byl Microsoft, který ho odkoupil od jiné firmy tuším ze Seatlu. A máte pravdu že současné Windows už běží na jiném základu.
1.9.2020 20:47

karle40:

Dnešní Windows jsou pokračovateli Windows NT 3.1, jejichž základy položil člověk, který původně programoval právě VMS u Digital Equipment. Windows, stavěné jako nadstavba nad DOSem, zanikly verzí ME, vydanou v roce 2000.
1.9.2020 15:16

Martin Prokop:

Ne tak to také nebylo.
1.9.2020 08:04

kulichoid:

Ať jsou v Huaweiech oba systémy a uživatel pak využívá ten či onen podle toho, který mu zrovna sedne lépe.
1.9.2020 00:36

airwar1939:

Ano máte pravdu, Windows vznikly jako nadstavba nad ms-dos od IBM
31.8.2020 22:10

karle40:

Windows nee, ten opravdu není na unixovém základu, ostatní ano. I když Windows NT tuším 4.0 měla vestavěný subsystém pro příkazovou řádku standardu Posix, protože to vyžadovala US Army. A dnes si můžete spustit linux uvnitř desítek. Jenže jádro Windows na unixu postavené není. Stejně tak na něm nebyl systém VMS od DEC, později HP.
31.8.2020 17:25

Jiří Dvorský:

Však Huawei řekl jakou cestu kráčí, nechce otevřenost googlu, ale uzavřený ekosystém jako má Apple... Jde o to, aby tě uzavřenosti nebylo příliš a nestal se z toho druhý iOS... V Číně by to bylo asi jedno, t to budou používat tak i tak, ale zbytek světa se rozhodne podle toho jak moc uživatelsky přívětivé to bude a na druhou stranu jak moc budou USA dělat bububu na spojence...
31.8.2020 17:25

airwar1939:

Pokud je mě známo, tak na základech unixu vyrostli v podstatě všechny dnes používané OS, včetně Windows, iOS, Linuxu nebo Androide. Současný mobilní Android vychází z open systému který pro své potřeby dále vyvíjí Google. Pokud jste ale někdy v minulosti měl možnos vyzkoušet tzv. čistá Android One od Google, a porovnat ho s nějakou verzí, co běží v mobilu jiného výrobce, tak jste pravděpodobně zjistil, že výrobci Android od Google doplňují o mnoho funkcionlit, které Android od Google nemá. Já Harmony OS vnímám tak, že pokud bude vycházet z Androidu, a Huawei ho bude vyvíjet jiným směrem než se bude vyvíjet Google Android, může to být za nějaký čas zajímavá alternativa, v něčem určitě horší, ale v něčem třeba lepší.
31.8.2020 16:27

Martin Prokop:

On Harmony je jen další Unixlike systém , není to nic postaveného od základů znova. Je jedno jestli v tom je víc Linuxu nebo Unixu. Rozlišoval bych právě to jak to prezentuje marketing a právní oddělení které se stara o případný konflikt s licenčním právem a tím co to skutečně technicky je. Proč se tak ptejte marketingu a odpoved nebude vždy technická a logická. Běh aplikací pro Android na Harmony vyžaduje minimum změn , v začátku se hovořilo i o nativním běhu některých bez rekompilace. On ten systém je už taky docela starý jen bez konfliktu s Google ho nepotřebovali tak tlačit.
31.8.2020 15:29

airwar1939:

Linux je také jen jeden a nad ním funguje množství distribucí. Zda je Harmony OS jen další android distribuce + prostředí od Huawei je sporné, protože kdyby to tak bylo, proč by Huawei do telefonů dával čistý android + svoje prostředí, a nedal tam rovnou Harmony OS?
31.8.2020 14:27

Martin Prokop:

A kdyby jste trochu pohledal tak zjistíte že to je jen "další Android" nejedná se o žádný jiný OS z pohledu technologie . Z pohledu marketingu je to samo jinak. .
31.8.2020 14:18

airwar1939:

Se současným řešením kdy dává Huawei do mobilů čistý Android bez Google aplikací jsem nadmíru spokojen Na druhou stranu proč nevyzkoušet i něco jiného než Android? Ideální by bylo, kdyby Huawei nabídnul Harmony OS jako druhý OS do současných mobilů a uživatel si ho mohl vyzkoušet a mít zároveň v mobilu Android.
31.8.2020 13:02

Martin Prokop:

Z principu to ale absenci aplikací a služeb neřeší.
31.8.2020 12:14