Jakou barvu má váš telefon? (Víkendová hlasovačka)
![jakou barvu ma telefon ico jakou barvu ma telefon ico](https://www.svetandroida.cz/media/2016/04/jakou_barvu_ma_telefon_ico.jpg)
Reklama
Řadu let výrobci chytrých telefonů nabízeli svá zařízení v tradičních a většinou nudných barvách. Poslední dobou ale obvyklou černou a bílou doplnily další barvičky – dnes můžeme koupit mobily ve zlaté, modré, stříbrné, zelené, oranžové…. Objevují se také rafinovanější provedení – například Samsung přišel s na první pohled černou, která je však ve skutečnosti modrá. Na jemnější část zákaznické obce zamířili výrobci, jako jsou HTC, Huawei a LG, kteří přinesli růžové varianty svých vybraných smartphonů. Jaké odstíny tedy dominují dnes? A jakou barvu má právě váš telefon? To se pokusíme zjistit v rámci této „Víkendové hlasovačky a diskuze.“ Kromě tradičních názvů barev přicházejí výrobci také s vlastními označeními, jako jsou „růžově zlatá,“ „mystická šampaň,“ „prvotřídní stříbrná,“ „tichá bílá,“ „safírově černá“ nebo „platinově zlatá.“ Celkově lze ale hlavní barevné skupiny dnešních telefonů rozdělit takto: černá, bílá, stříbrná, zlatá a růžová.
Podle barvy prý poznáte sami sebe
Pokud jste si svůj telefon vybírali sami, pak jeho barva dost možná něco vypovídá o vaší osobnosti. Alespoň to tedy tvrdí článek What your phone color says about your personality. Zda je to pravda, to můžete posoudit sami:- Červenou si vybírají lidé, kteří mají rádi akci. Jedná se o vášnivé osoby se silnými emocemi.
- Oranžová barva vyjadřuje optimismus a teplo. Telefon v této barvě si tedy vybere člověk, který je přátelský, srdečný a sebevědomý.
- Žlutá je barvou optimismu. Na barevné škále je blízko oranžové a telefony v této barvě si vyberou především vřelí lidé.
- Zelená barva symbolizuje růst a rozvoj. Po zeleném telefonu tedy budou sahat nejčastěji lidé, kteří se rádi nějakým způsobem vyvíjejí a touží po klidu a pokoji.
- Modrá budí dojem důvěry, loajality a celistvosti. V případě telefonu je to barva, kterou budou preferovat především spolehliví lidé.
- Po fialovém telefonu nejčastěji sáhnou zákazníci, pro které jsou typickými rysy vize, idealismus, kreativita a představivost.
- Bílá symbolizuje celistvost, čistotu a dokonalost. Kromě toho také značí sofistikovanost.
- Černá je barvou síly a soukromí. Přístroj v této barvě si zvolí obvykle lidé autoritativní a formální, kterým záleží na jejich soukromí.
- Hnědá je barvou vytrvalosti a trpělivosti. Hnědý mobil tak odráží svědomitého majitele s konzervativním charakterem. Milovníci hnědě nebývají impulsivní a je jim vlastní zodpovědnost.
- Elegantní avšak nikoli honosné stříbro se může zdát jako nudná volba, ale přesto může zaujmout uživatele, kteří nevyhledávají pozornost okolí.
- Zlatá může působit někdy až lacině, zpravidla však po ní sáhnou ti, kdož se neberou příliš vážně a hledají zábavu.
Jakou barvu má váš telefon?
Pojďme se tedy podívat na to, jaké barvy dominují na telefonech našich čtenářů! Pro účely hlasování berte v úvahu barvu, která na telefonu převládá. [gravityform id=“60″ title=“false“ description=“true“ ajax=“true“] V diskuzi pod článkem se můžete rozepsat třeba o tom, co vás přivedlo k výběru barvy vašeho telefonu. Případně můžete přidat i svá přání – v jaké barvě byste chtěli mít mobil, ale výrobce ji nenabízí?Hlasovačka z minulého týdne
V rámci cyklu „Víkendová hlasovačka a diskuze“ jsme se před týdnem ptali, Kolik fotek pořizujete mobilem. Ukázalo se, že fotoaparát v chytrém telefonu rozhodně není jednou z nejzatíženějších komponent: 27 % hlasujících se totiž přiklonilo k jedné až deseti fotkám za měsíc. Pak už jednotlivé možnosti postupně klesly: 11 až 25 fotek měsíčně pořídí 23 % respondentů, 26 až 50 snímků udělá 21 % čtenářů. Více než stovku fotografií za měsíc pořídí 11 % hlasujících. Hlasování z aplikace. Poněkud osamoceně zůstala 4 % čtenářů, kteří fotoaparát v mobilu vůbec nepoužívají. Důvodem je zpravidla to, že vlastní kvalitní fotoaparát a snímky z telefonu jim připadají nedostačující. Zdroj: mobofree.com.O autorovi
Karel Kilián
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi