Jakou barvu má váš telefon? (Víkendová hlasovačka)
- Články
- Karel Kilián
- 24.4.2016
- 33
Řadu let výrobci chytrých telefonů nabízeli svá zařízení v tradičních a většinou nudných barvách. Poslední dobou ale obvyklou černou a bílou doplnily další barvičky – dnes můžeme koupit mobily ve zlaté, modré, stříbrné, zelené, oranžové…. Objevují se také rafinovanější provedení – například Samsung přišel s na první pohled černou, která je však ve skutečnosti modrá. Na jemnější část zákaznické obce zamířili výrobci, jako jsou HTC, Huawei a LG, kteří přinesli růžové varianty svých vybraných smartphonů. Jaké odstíny tedy dominují dnes? A jakou barvu má právě váš telefon? To se pokusíme zjistit v rámci této “Víkendové hlasovačky a diskuze.”
Kromě tradičních názvů barev přicházejí výrobci také s vlastními označeními, jako jsou “růžově zlatá,” “mystická šampaň,” “prvotřídní stříbrná,” “tichá bílá,” “safírově černá” nebo “platinově zlatá.” Celkově lze ale hlavní barevné skupiny dnešních telefonů rozdělit takto: černá, bílá, stříbrná, zlatá a růžová.
Podle barvy prý poznáte sami sebe
Pokud jste si svůj telefon vybírali sami, pak jeho barva dost možná něco vypovídá o vaší osobnosti. Alespoň to tedy tvrdí článek What your phone color says about your personality.
Zda je to pravda, to můžete posoudit sami:
- Červenou si vybírají lidé, kteří mají rádi akci. Jedná se o vášnivé osoby se silnými emocemi.
- Oranžová barva vyjadřuje optimismus a teplo. Telefon v této barvě si tedy vybere člověk, který je přátelský, srdečný a sebevědomý.
- Žlutá je barvou optimismu. Na barevné škále je blízko oranžové a telefony v této barvě si vyberou především vřelí lidé.
- Zelená barva symbolizuje růst a rozvoj. Po zeleném telefonu tedy budou sahat nejčastěji lidé, kteří se rádi nějakým způsobem vyvíjejí a touží po klidu a pokoji.
- Modrá budí dojem důvěry, loajality a celistvosti. V případě telefonu je to barva, kterou budou preferovat především spolehliví lidé.
- Po fialovém telefonu nejčastěji sáhnou zákazníci, pro které jsou typickými rysy vize, idealismus, kreativita a představivost.
- Bílá symbolizuje celistvost, čistotu a dokonalost. Kromě toho také značí sofistikovanost.
- Černá je barvou síly a soukromí. Přístroj v této barvě si zvolí obvykle lidé autoritativní a formální, kterým záleží na jejich soukromí.
- Hnědá je barvou vytrvalosti a trpělivosti. Hnědý mobil tak odráží svědomitého majitele s konzervativním charakterem. Milovníci hnědě nebývají impulsivní a je jim vlastní zodpovědnost.
- Elegantní avšak nikoli honosné stříbro se může zdát jako nudná volba, ale přesto může zaujmout uživatele, kteří nevyhledávají pozornost okolí.
- Zlatá může působit někdy až lacině, zpravidla však po ní sáhnou ti, kdož se neberou příliš vážně a hledají zábavu.
Samozřejmě je nutné podotknout, barva telefonu, který jste si koupili, nemusí nutně odrážet vaši osobnost. Většina výrobců totiž nabízí zpravidla jen několik barevných variant, takže se mnozí zákazníci musí spokojit jen s omezeným výběrem a výsledná volba tak zcela neodpovídá jejich vkusu.
Jakou barvu má váš telefon?
Pojďme se tedy podívat na to, jaké barvy dominují na telefonech našich čtenářů! Pro účely hlasování berte v úvahu barvu, která na telefonu převládá.
[gravityform id=”60″ title=”false” description=”true” ajax=”true”]
V diskuzi pod článkem se můžete rozepsat třeba o tom, co vás přivedlo k výběru barvy vašeho telefonu. Případně můžete přidat i svá přání – v jaké barvě byste chtěli mít mobil, ale výrobce ji nenabízí?
Hlasovačka z minulého týdne
V rámci cyklu “Víkendová hlasovačka a diskuze” jsme se před týdnem ptali, Kolik fotek pořizujete mobilem. Ukázalo se, že fotoaparát v chytrém telefonu rozhodně není jednou z nejzatíženějších komponent: 27 % hlasujících se totiž přiklonilo k jedné až deseti fotkám za měsíc.
Pak už jednotlivé možnosti postupně klesly: 11 až 25 fotek měsíčně pořídí 23 % respondentů, 26 až 50 snímků udělá 21 % čtenářů. Více než stovku fotografií za měsíc pořídí 11 % hlasujících.
Poněkud osamoceně zůstala 4 % čtenářů, kteří fotoaparát v mobilu vůbec nepoužívají. Důvodem je zpravidla to, že vlastní kvalitní fotoaparát a snímky z telefonu jim připadají nedostačující.
Zdroj: mobofree.com.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (33)
Přidat komentář