Instagram mění počty zhlédnutí. Naštve uživatele nebo naopak?
- Na Instagramu přibude nová univerzální metrika
- Sjednotí se počty zhlédnutí pro reels a jiné formáty
- Pomůže pochopit, jak si obsah vede a kde je prostor pro zlepšení

Instagram má celosvětově přes 1,3 miliardy uživatelů a v Česku ho podle posledních dat využívá okolo 3 milionů lidí. Velký potenciál má nejen pro celebrity, ale i pro influencery, firmy a další lidi, kteří se svým obsahem snaží přinutit své followery k interakci – ať už k návštěvě svého podniku nebo nákupu na e-shopu.
Tato oblíbená sociální síť spadající pod společnost Meta se nyní rozhodla změnit systém počítání zhlédnutí (views). Dosud totiž uváděla jiné počty shlédnutí pro takzvané reels a jiné zase pro další formy příspěvků. Pro některé uživatele to tak mohlo být matoucí. Vedení Instagramu proto oznámilo, že v následujících týdnech zavede jen jednu univerzální metriku, která bude lépe ukazovat, kolikrát byl daný příspěvek zobrazen a tedy jak je úspěšný.
Pro tvůrce to bude jednoznačně změna k lepšímu, protože dokážou lépe pochopit, jaký obsah se sledujícím líbí – a jakému se naopak do budoucna vyhnout. Přitom i nadále platí, že budete moci sledovat rozdíly mezi počty zhlédnutí a mezi dosahem (pokud si například jeden člověk pustí několikrát dokola jedno video, nezmění se tím jeho dosah, ale počet zhlédnutí ano).
Google Play
Instagram není jedinou sítí, která přechází na jiný systém počítání. Meta již dříve udělala obdobnou změnu na své sociální síti Threads. A počty zhlédnutí vidíte také na X/Twitteru.
Za jakým účelem používáte Instagram?
O autorovi
Jana Skálová
Jana se psaním živí už dlouhé roky. Začínala ve zpravodajství a lifestylu, teď se věnuje spíš techničtějším tématům. Ráda píše o mobilech, zajímá se o… Více o autorovi