Jaká je ideální velikost displeje? (Víkendová hlasovačka a diskuze)
- Články
- Karel Kilián
- 18.2.2017
- 82
Poprvé v historii cyklu Víkendová hlasovačka a diskuze se vracíme k tématu, kterým jsme se v minulosti zabývali. Ideální velikost displeje mobilních telefonů je totiž relativním pojmem, závisejícím na mnoha faktorech. Při výběru může hrát roli způsob používání a/nebo délka prstů.
Najít kompromis není úplně jednoduché. Na příliš malém displeji se obvykle špatně čte a nepohodlně píše. Příliš velký displej zvětšuje téměř přímo úměrně velikost zařízení a pro většinu uživatelů není telefonování z přístroje, který se rozměry přibližuje malému tabletu, pohodlné. Jedna věc je ale jistá: v průběhu let se obrazovka chytrých telefonů postupně zvětšovala. Samozřejmě se tak nedělo na základě svéhlavého rozhodnutí výrobců. Ti jen reagují na požadavky zákazníků, pro které je obrazovka nejdůležitějším vstupně-výstupním zařízením.
Našich čtenářů jsme se ptali na ideální velikost displeje koncem listopadu roku 2015. Jistě bude zajímavé zjistit, jak se v tomto směru během roku a čtvrt změnily preference. 42 % hlasujících stačil ke spokojenosti telefon s úhlopříčkou displeje mezi 4,6″ a 5″. Následovaly displeje s úhlopříčkou 5,1 až 5,5″, pro které se vyslovila přesně třetina hlasujících. Větší displej (od 5,6″ výše) vyhovuje celkem 12 % čtenářů, stejně jako menší úhlopříčka (pod 4,5″).
Jaká je ideální velikost displeje?
V anketě níže můžete hlasovat pro jednu ze šesti možností, přičemž mluvíme o velikosti obrazovky mobilního telefonu, nikoli tabletu.
[gravityform id=”116″ title=”false” description=”true” ajax=”true”]
V diskuzi pod článkem se můžete podělit o své názory (například jak velký displej je pro vás už „příliš velký“ a jaký naopak „příliš malý“) i zkušenosti (třeba o to, s jak velkými obrazovkami máte zkušenosti).
Za týden se podíváme nejen na výsledky, ale i na trend, kterým se posunuly preference naší čtenářské obce v této otázce.
Hlasovačka z minulého týdne
V hlasovačce z minulého týdne jsme se ptali, zda věříte benchmarkům. Ukázalo se, že pro mnoho čtenářů nejsou benchmarky vůbec podstatné – největší skupina, čítající 43 % respondentů k nim vůbec nepřihlíží při koupi nového telefonu. Pro dalších 24 % jsou výsledky syntetických testů jen vedlejším kritériem, pro dalších 22 % pak nejsou podstatné, ale někdy se na ně podívají. Jen pro 11 % hlasujících jsou výsledky z benchmarků jedním z klíčových kritérií při volbě nového telefonu.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (82)
Přidat komentář