TOPlist

Hugo Barra promluvil o tajemství úspěchu Xiaomi

xiaomi logo

Xiaomi působí ve světě chytrých telefonů, a poslední dobou spotřební elektroniky obecně, jako zjevení. Společnost, jež vznikla teprve před necelými 5 lety, totiž v současnosti ukazuje záda i mnoha tradičním výrobcům elektroniky, kteří se na trhu pohybují i několik desítek let. Co stojí za úspěchem Xiaomi a na čem je založen jeho obchodní model? To se pokouší objasnit současný viceprezident společnosti – Hugo Barra.

Pro Xiaomi je klíčové udržet co nejnižší náklady pro dosažení potřebných zisků. Toho dociluje kombinací malého portfolia, dlouhodobých smluv s výrobci komponent a oproti konkurenci delším životním cyklem svých výrobků. Dokonce i starší zařízení zůstávají v maloobchodním prodeji ještě dlouho po uvedení jejich nástupců. Kombinací těchto faktorů s výhradně online prodejem dokáže Xiaomi ušetřit značné množství nákladů a tím pádem prodávat své produkty za nižší ceny, než konkurence.

Xiaomi Hugo Barra Hugo Barra

Hugo Barra nejdříve vysvětlil životní cyklus telefonů Xiaomi.

Většina našich produktů zůstává v maloobchodním prodeji po dobu 18-24 měsíců během níž dojde 3x až 4x k jejich zlevnění. Například Mi2 a Mi2S jsou v podstatě stejné telefony a v prodeji strávily dohromady 26 měsíců. Redmi 1 se začal prodávat v září 2013 a Redmi 2 byl oznámen tento měsíc, čili o 16 měsíců později.

Díky dlouhým životním cyklům jednotlivých zařízení pak Xiaomi získá slevu na komponenty od svých dodavatelů, díky čemuž lze v průběhu prodeje hned několikrát skokově snížit cenu daného přístroje. A nezapomněl ani zdůraznit důležitost malého produktového portfolia.

Drtivá většina komponent v našich zařízeních je stále stejná, tudíž, z hlediska zásobovacího řetězce a získávání komponent, využíváme stejné kontrakty, jako u Redmi 1. To znamená, že stále dostáváme stejné slevy na komponenty. Můžeme tak pokračovat ve stanovené nákladové křivce, tím pádem je mít velmi malé portfolio pro nás stěžejní – z toho plyne také fakt, že na trh uvádíme pouze pár produktů ročně a máme pouze dvě produktové řady. (Redmi a Mi, pozn. redakce)

Barra ovšem dodává, že nestačí pouze po dobu 2 let snižovat cenu prodávaného zařízení, ale Xiaomi rovněž staví na zodpovědném přístupu k softwarovým aktualizacím. Vypíchnul přitom také fakt, že Xiaomi poskytuje softwarovou podporu pro svá zařízení déle, než většina konkurence.

Xiaomi má pro letošek velké plány, kdy hodlá expandovat po celé Asii a předpokládá prodej 100 milionů zařízení. I nadále však spoléhá především na prodej prostřednictvím internetu.

Zdroj: Techcrounch.com.

Vašek Švec
O Autorovi - Vašek Švec

Vaška prakticky od dětství zajímaly nové technologie, ať už se jednalo o telefony, počítače či třeba auta. V době, kdy většina jeho kapesného padla na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (15)