TOPlist

HUDIFY: průhledná navigace, která nezaclání ve výhledu

hudify-pruhledna-navigace_ico

HUDIFY je navigace, kterou můžete mít přímo před očima, a přesto vám nebude bránit ve výhledu. Pojďme se na tento projekt, který na Kickstarteru získal již více než dva miliony korun, podívat podrobněji.

HUDIFY: průhledná navigace, která nezaclání ve výhledu HUDIFY: průhledná navigace, která nezaclání ve výhledu

Současná umístění navigací ve vozidlech jsou často kompromisem mezi pohodlím a bezpečností. Často se můžete setkat s držáky, které nejsou stabilní, zaclánějí ve výhledu či ucpávají výdechy klimatizace/topení. Integrované navigace zase mívají obrazovku příliš nízko, mimo zorné pole řidiče.

Nevýhody současných držáků navigací Nevýhody současných držáků navigací

HUDIFY je v podstatě HUD – head-up display, popř. heads-up display. Tedy průhledový displej, promítající informace do skla, takže řidič má údaje v zorném poli a není rozptylován potřebou sklánět či otáčet hlavu, aby se podíval na obrazovku. Na tomto displeji se zobrazují pokyny navigace, aktuální rychlost jízdy, nejvyšší povolená rychlost v daném místě, případně upozornění na rychlostní radar. Díky průhlednosti má řidič informace přímo před očima, ale současně mu nepřekážejí v rozhledu.

HUDIFY ve spolupráci s chytrým telefonem

Autoři využívají navigaci v chytrém telefonu, neboť zařízení samo o sobě disponuje řadou senzorů, jako je GPS či senzor zrychlení. Kromě toho má mobil výkonný procesor, jasný displej a většinou i internetové připojení. HUDIFY tedy v podstatě slouží jako odrazová plocha, odrážející obraz z telefonu k očím řidiče.

Takto funguje HUDIFY v praxi Takto funguje HUDIFY v praxi

K navigování lze využít například navigaci Navmii GPS World, která je dostupná zdarma jako pro Android, tak i iOS. Kromě jiného umí prezentovat informace v podobě “stravitelné” HUDem. Navigace, postavená na mapových podkladech OpenStreetMap, má v současnosti komunitu čítající 24 milionů řidičů a údajně poskytuje i informace o dopravě. Během jízdy jsou zobrazovány následující údaje:

  • Zbývající vzdálenost a čas do cíle.
  • Vzdálenost dalšího manévru.
  • Manévr a název ulice, kam budete odbočovat.
  • Rychlostní omezení v daném místě.
  • Aktuální rychlost jízdy.
Údaje zobrazované během jízdy Údaje zobrazované během jízdy

Aplikace také upozorní, pokud překročíte povolenou rychlost, nebo blížíte-li se k radaru nebo kamerám, snímajícím průjezd křižovatkou na červenou. Umí fungovat i bez připojení k Internetu, v online režimu pak prý plánuje trasu s ohledem na aktuální dopravní situaci.

Navmii GPS World (Navfree)
Navmii GPS World (Navfree)

Kromě výchozího režimu navigování aplikace může zobrazovat také aktuální rychlost a další údaje v několika rozvrženích, které můžete vidět na následujících obrázcích.

Nemusíte však nutně používat Navmii – podporovány jsou všechny aplikace, které umí běžet v režimu HUD (například Sygic). Prostě stačí zapnout příslušný program, přepnout ho do módu zobrazujícího obraz odrazem a vložit telefon do HUDIFY na palubní desce auta.

Kde a za kolik HUDIFY koupíte?

Jak jsme uvedli již na začátku článku, autoři projektu zatím sbírají finance na rozjezd výroby na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Z požadovaných 120 000 kanadských dolarů (asi 2,3 milionu korun) se jim dosud podařilo získat přes 115 tisíc. Do konce kampaně přitom zbývá ještě sedm dní, takže šance na to, že projekt uspěje a dojde k zahájení výroby, je značná.

Aktuálně lze jeden kus HUDIFY pořídit za 54 kanadských dolarů (asi 1050 Kč), do Česka je však nutné připočítat ještě dalších 20 dolarů na poštovné. Celkem tedy zaplatíte 74 kanadských dolarů, tedy asi 1450 korun. Zahájení dodávek je plánováno na červenec 2017. V případě nákupu pěti kusů zaplatíte i s poštovným 337 kanadských dolarů, tedy 6500 Kč, tedy 1300 Kč za jeden.

Zdroj: kickstarter.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (8)