Google ztrácí ve vyhledávání. Proč se tak děje a kdo naopak posiluje?
![google ztraci vyhledavanijpg google vyhledávání](https://www.svetandroida.cz/media/2024/05/google-ztraci-vyhledavanijpg.jpg)
Reklama
- Podíl Google na trhu vyhledávačů výrazně klesl
- Konkurenti jako Bing a Yahoo posílili na jeho úkor
- K tomuto posunu mohly přispět obavy o kvalitu vyhledávání
![search engine market share search engine market share](https://www.svetandroida.cz/media/2024/05/search-engine-market-share-360x160.jpg)
Obsah článku:
- Dopad na americký trh
- Obavy o kvalitu vyhledávání Google
- Alternativní perspektivy
- Interpretace údajů o podílu na trhu
- Proč je to důležité
- Co to znamená pro profesionály v oblasti SEO
Dopad na americký trh
Hlášený pokles se zdá být nejvýraznější na klíčovém trhu společnosti Google, ve Spojených státech, kde její podíl na vyhledávání na všech zařízeních klesl o téměř 10 % a dosáhl 77,52 %.![search engine market share2 search engine market share2](https://www.svetandroida.cz/media/2024/05/search-engine-market-share2-360x160.jpg)
![statcounter graf statcounter graf](https://www.svetandroida.cz/media/2024/05/statcounter-360x354.jpg)
Obavy o kvalitu vyhledávání Google
Mnoho odborníků z oboru v poslední době vyjádřilo obavy z klesající kvality výsledků vyhledávání Google. Část komunity SEO se domnívá, že výsledky vyhledávacího giganta se po nejnovější aktualizaci zhoršily. Tyto obavy se začaly rozšiřovat i na průměrné uživatele internetu, kteří si stále častěji stěžují na stav svých výsledků vyhledávání.![vyhledavani google kvalita vyhledavani google kvalita](https://www.svetandroida.cz/media/2024/05/vyhledavani-google-kvalita-1024x538.jpeg)
Alternativní perspektivy
Webová analytická platforma SimilarWeb poskytla další kontext na X (dříve Twitter) a uvedla, že její data pro USA za březen 2024 naznačují, že pokles společnosti Google nemusí být tak závažný, jak se původně uvádělo.SimilarWeb také vyzdvihl silný výkon Yahoo a kategorizoval jej spíše jako zpravodajskou a mediální platformu než jako přímého konkurenta Googlu v kategorii vyhledávačů.Is Google losing market share to Bing? pic.twitter.com/EwSgLfWBep
— Kristi Hines (@kristileilani) May 1, 2024
The uptick of Yahoo makes me think this can’t be right…
— Kevin_Indig (@Kevin_Indig) May 2, 2024
At the same time, Google is slightly declining ? pic.twitter.com/9i7paeU1QG
— Similarweb (@Similarweb) May 2, 2024
Interpretace údajů o podílu na trhu
Zatímco ohlášený pokles tržního podílu společnosti Google a odpovídající zisky konkurentů, jako jsou Bing a Yahoo, jsou významnými trendy, přesná čísla je třeba brát s rezervou. Měření podílu na trhu vyhledávačů se může lišit v závislosti na zdroji dat a použité metodice, protože každý přístup má silné a slabé stránky.Proč je to důležité
Měnící se trendy na trhu vyhledávačů mohou mít dopad na firmy, obchodníky a běžné uživatele. Google je na vrcholu již dlouhou dobu a formuje to, jak na internetu nacházíme věci a jak se uživatelé chovají. S klesajícím podílem na trhu a získáváním popularity dalších vyhledávačů však vydavatelé možná budou muset přehodnotit své online strategie a optimalizovat pro více vyhledávacích platforem kromě Googlu.![google lupa google lupa](https://www.svetandroida.cz/media/2024/05/google-lupa-1024x576.jpg)
Co to znamená pro profesionály v oblasti SEO
Vzhledem k tomu, že konkurenti společnosti Google získávají půdu pod nohama, strategie SEO se možná budou muset přizpůsobit tím, že zohlední, jak fungují algoritmy a faktory hodnocení jednotlivých vyhledávačů. To by mohlo zahrnovat diverzifikaci úsilí v oblasti SEO na více platformách a udržování aktuálních osvědčených postupů pro každou z nich. Zvýšené zaměření na vysoce kvalitní výsledky vyhledávání zdůrazňuje potřebu vytvářet hodnotný obsah zaměřený na uživatele, který splňuje potřeby cílového publika. Profesionálové v oblasti SEO musí upřednostňovat informativní, poutavý a důvěryhodný obsah, který splňuje algoritmy vyhledávačů a očekávání uživatelů.Používáte jiné vyhledávače, než Google?
Zdroj: X,X, Search Engine JournalO autorovi
Libor Foltýnek
Libor Foltýnek je redaktor s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti technologií a fotografie. Jeho práce je charakterizována důkladným výzkumem, poutavým vyprávěním a praktickými radami, které zpřístupňují… Více o autorovi