Google dává do vyhledávání prvek, jenž rozdělí české uživatele Hlavní stránka Články Sdílejte: Marek Houser Publikováno: 31.3.2023 18:00 9 komentářů 9 U příležitosti blížícího se mezinárodního dne fact-checkingu (ověřování informací) oznámil Google několik novinek, které v rámci jeho vyhledávání souvisejí právě se zdroji informací a celkově lepší orientací ve velkém množství zpráv a článků. Mezi celkem pěti novinkami patrně nejvíce zaujme globální spuštění funkce, která pomocí barevné škály a textového popisu poskytuje hodnocení zdroje vyhledávané informace. Ve zkratce jde o jednoduché znázornění, jak moc se dá danému webu či jinému zdroji věřit dle měřítek odborníků. Google Google LLC Instalovat (Free) Google Play „Při vyhledávání ve službě Google se vám pravděpodobně zobrazí výsledky z řady webových stránek a zdrojů, které znáte – možná je to váš oblíbený obchod nebo blog, který pravidelně čtete. Mohou se však objevit i weby nebo zdroje, na které jste dosud nenarazili nebo je neznáte tak dobře. Abychom lidem pomohli vyhodnotit informace a pochopit, odkud pocházejí, bude naše funkce „O tomto výsledku“ (About this result) v nejbližších dnech k dispozici ve všech jazycích, kde je vyhledávání dostupné,“ popisuje Google na blogu. V následujících dnech se tato funkce objeví (vy už ji možná i vidíte) také v České republice, kde má sice potenciál pomáhat správné cílové skupině, ale ještě více asi vyvolat velké emoce a přilít olej do ohně. Vzhledem ke zdejší rozdělené společnosti a úspěšnosti fake news, dezinformací a pevné důvěře ve vlastní vybrané zdroje bude pravděpodobně tato novinka z jedné strany sice doporučovaná, ale z druhé zase zavrhovaná. Pokud se k ní tedy větší množství lidí fakticky dostane. Na první pohled viditelná totiž není. Ve výsledcích Google vyhledávání na desktopu i mobilu se začne objevovat nové menu se třemi tečkami vpravo vedle nadpisu z vyhledaného webu. Po rozkliknutí se zobrazí barevná škála značící důvěryhodnost webu a několik vět v popisu. Nově přibude také informace o konkrétním autorovi, ale zatím jen pro angličtinu. Stejně tak postupně do anglicky mluvících zemí přichází i prostředí Perspectives, které bude mít v carouselovém formátu (posunovací okýnka vedle sebe) za cíl nabídnout k hledanému výrazu zdroje s různými pohledy na věc. Do dalších regionů Google rozšiřuje také zvláštní upozorňování v případech, kdy uživatel vyhledává informace o čerstvém „živém“ tématu a tyto informace se mohou rychle měnit. Google v rámci těchto fact-checkingových aktivit spolupracuje se stovkami odborných institucí. [cite author=“Tip“]Nechcete si nechat ujít zprávičky, články, návody či recenze ze Světa Androida? Můžete nás sledovat i přímo přes Google News nebo na Facebookové stránce. Máme také komunitní skupiny na Discordu a na Facebooku. Další možnosti sledování najdete v našem návodu.[/cite] Jak moc v tomto budete věřit Google vyhledávání? O autorovi Marek Houser Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… Více o autorovi Sdílejte: 9 komentářů Vložit komentář dezinformace fake news Google vyhledávač Vyhledávač Google Vyhledávání Google Mohlo by vás zajímat Android Auto dostává první letošní aktualizaci. Co je nového? Adam Kurfürst 10.1. Google Quick Share přináší pro všechny skvělou funkci, kterou už Samsung umí dávno Libor Foltýnek 8.1. Fotky Google mají novou utajenou funkci. Už jste ji objevili? Jana Skálová 24.12.2024