TOPlist

Měl by Google nabídnout tmavou verzi svých aplikací? (Víkendová hlasovačka)

mel-by-google-nabidnout-tmavou-verzi-svych-aplikaci-ico

Jednou z klíčových vlastností operačního systém Android je široká přizpůsobitelnost. Uživatel tak například pomocí sad ikon a grafických témat může kompletně změnit vyznění uživatelského prostředí. V tomto směru vyniká především snaha některých výrobců, ale také tvůrců alternativních ROMek. Poměrně častým způsobem proměny je přepnutí do tmavého rozhraní, které oceňují zejména majitelé zařízení s displeji AMOLED. Obrazovky s touto technologií totiž při zobrazení černé spotřebovávají méně elektrické energie, než při zobrazení bílé barvy. Některé aplikace mají tmavé či černé rozhraní jako možnost ve svém nastavení. Poněkud paradoxně si Google trvá na bílé v kombinaci s pastelovými barvami. Tmavou verzi svých aplikací (zatím) nenabízí. Měl by? To je otázka pro toto kolo Víkendové hlasovačky a diskuze.

Okénko do historie

Podíváme-li se na starší verze Androidu, můžeme konstatovat, že jim dominovaly tmavé barvy. Android 2.0 až 2.3 měl například tmavé systémové nastavení se světlým písmem. Vrcholem této éry byl rok 2011 a Android 4.0 Ice Cream Sandwich, se kterým přišel design Holo, postavený na tmavém pozadí, bílém písmu v kombinaci s modrými a šedými prvky. I zde ale aplikace Google měly světlé uživatelské rozhraní.

Tento trend se udržel tři roky. Zásadní zlom přišel s Androidem 5.0 Lollipop, který představil nový a dodnes platný designový jazyk Material Design. Jak již zaznělo výše, jeho dominantou je bílá barva v kombinaci s pastelovými barvami. Vyhledávací gigant se od té doby jakýchkoli tmavých barev straní a uživatelům tak nezbývá, než se s tím buď smířit, nebo zkoušet různá grafická témata nebo alternativní ROMky.

Změna ve striktním trvání na bílé barvě přišla až počátkem tohoto roku, kdy Google změnil pozadí aplikace Filmy Google Play na tmavé odstíny. Z reakcí uživatelů lze vyčíst převažující pozitivní odezvu, nicméně je tu jedno podstatné “ale”. Ani v případě této aplikace totiž nedal vyhledávací gigant na výběr a nabízí jen jednu jedinou – v tomto případě tmavou verzi.

Většina populárních programů nabízí možnost změny vzhledu. Někdy má uživatel na výběr z několika nadefinovaných témat, jindy si může nastavit barvu takřka každého prvku rozhraní. V případě aplikací Google ale takové možnosti nejsou. Možná trochu paradoxně tak samotný tvůrce systému, proslulého svou přizpůsobitelností, nedává ve svých aplikacích uživatelům žádné možnosti, jak ovlivnit jejich vzhled.

Má Google nabídnout tmavou verzi svých aplikací?

Uživatelé se patrně smířili s tím, že barvy grafického kabátku svých aplikací vybírá samotný Google, proto nebudeme nenasytní a pro účely této Hlasovačky se budeme ptát jen na tmavou verzi. Představujeme si to tak, že by buď v globálním systémovém nastavení, nebo v rámci každého konkrétního programu bylo možné vybírat mezi světlým a tmavým či černým prostředím. Ocenili byste to?.
[gravityform id=”127″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]
V diskuzi pod článkem můžete rozvést své argumenty pro jednu či druhou variantu odpovědi. Zkuste se také zamyslet nad otázkou, zda by Google měl nabídnout jen možnost přepínání mezi světlou a tmavou verzí, více grafických motivů, nebo zdali byste ocenili možnost podrobné konfigurace grafického rozhraní.

Hlasovačka z minulého týdne

Minulý týden jsme se v rámci Víkendové hlasovačky a diskuze ptali, zda používáte v zahraničí mobilní data. Ukázalo se, že roamingové sazby jsou poměrně zásadní překážkou pro 48 % čtenářů, kteří se za hranicemi raději smíří s offline režimem. Proti tomu 30 % hlasujících si datové připojení v zahraničí užívá – nejčastěji ve formě zvýhodněného balíčku. 18 % respondentů pak sází na SIM kartu lokálního operátora v zemi, kde se právě nacházejí.

Hlasovačka z minulého týdne Hlasovačka z minulého týdne

Bude zajímavé sledovat, jak se na chování zákazníků odrazí plánované zrušení příplatků za roaming, které nařízením EU začne platit již letos v létě. Určitě se tedy k tomuto tématu ještě vrátíme, abychom si porovnali stav před a po.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (34)