Máte vlastní web? Dejte si pozor, Google má nová pravidla pro obsah i odkazy
- Články
- Jana Skálová
- 4.12.2024
- 3
- Google začal víc bojovat s takzvaným parazitním SEO
- Klade čím dál větší důraz na kvalitu obsahu
- Penalizuje i světoznámé magazíny
Dostat svůj web na přední příčky ve vyhledávači je snem každého provozovatele. Ale aby se to podařilo, je k tomu nutná dlouhodobá a neúnavná práce na webových stránkách. I proto si leckdo pomáhá takzvaným SEO (search engine optimization neboli optimalizace pro vyhledávače), což je úplně v pořádku. Jenže leckdo se běžné postupy snaží obejít a využívá parazitní SEO. To je ovšem nefér nejen vůči konkurenci, ale i vůči uživatelům. A Googlu už došla trpělivost.
Ti, kteří se snaží obejít algoritmy Googlu a dostat se na přední příčky ve vyhledávání s pomocí vysokého hodnocení jiných stránek, podvodného affiliate marketingu nebo slevových kuponů umístěných na nerelevantních webech, nyní budou penalizováni. A to výrazně. Google si přitom více došlápne nejen na weby využívající neférové praktiky, ale i na ty s nekvalitním nebo nerelevantním obsahem. A také na ty s obsahem tvořeným umělou inteligencí.
Penalizace dopadá i na velké hráče
Leckdo přitom po boomu chatbotů začal využívat chatGPT od OpenAI nebo jiné jazykové modely, aby mu pro web psaly články. Je to rychlejší, snazší a dá se na tom lépe vydělat. Nicméně Googlu se nelíbí, že texty generované AI jsou často povrchní, přespříliš optimalizované na klíčová slova a také mnohdy obsahují dezinformace nebo chyby. Naopak texty psané lidmi považuje za hlubší, unikátní a tím i kvalitnější.
Weby nyní budou penalizovány nejen za to, že samy tvoří obsah přes umělou inteligenci nebo neférově využívají odkazy. Ale budou trestány i za odkazy nebo texty dodávané jim třetími stranami. Což už se projevilo třeba u světoznámých online magazínů Sports Illustrated a Forbes Advisor. Na svých stránkách zveřejnily texty generované AI, které jim dodala externí firma. Následkem toho došlo k obřímu poklesu návštěvnosti. Druhý jmenovaný za několik měsíců ztratil 43 % návštěv z vyhledávačů.
Kvalita na 1. místě
Google tak začíná čím dál víc tlačit nejen na kvalitu textů, ale především na jejich důvěryhodnost. Dál bere v potaz i důvěryhodnost domén a počet kvalitních odkazů. A není to proto, že by chtěl “šlapat” na majitele webů. Příčinou je především to, že po prohraných soudech čelí nutnosti uvolnit místo na trhu konkurenčním vyhledávačům, a tak “svým” uživatelům potřebuje dodávat ten nejkvalitnější obsah. Jinak by mu mohli utéct ke konkurenci.
Pro ty, kdo používají vyhledávač Google, jde proto o velmi dobrou zprávu. Leckterým provozovatelům naopak přibudou starosti.
Souhlasíte s postupem Googlu?
Zdroj: The Verge, Techstartups
Jana se psaním živí už dlouhé roky. Začínala ve zpravodajství a lifestylu, teď se věnuje spíš techničtějším tématům. Ráda píše o mobilech, zajímá se o… více o autorovi
Komentáře (3)
Přidat komentář