Google Play: Poradíme, jak vrátit aplikaci i po uplynutí 15 minut (návod)
- Návody
- Jan Dolejš
- 12.7.2013
- 33
Troufáme si tvrdit, že téměř každý, kdo si někdy na Obchodu Play nějakou aplikaci kupoval, tuto situaci zažil – koupíte si novou aplikaci a než zjistíte, že vám aplikace nevyhovuje či nefunguje, uplyne 15minutová lhůta ke vrácení peněz. Ani po čtvrt hodině však není dobojováno a my vám ukážeme, jak požádat o své zlaťáky zpět.
Úvod – proč vlastně?
Možná si říkáte, proč vlastně chtít vrátit aplikaci i po 15 minutách, když je to poměrně dlouhá doba na to, abych aplikaci spustil a vyzkoušel. Je si ale potřeba uvědomit, že někdy tento limit nestačí. Může se totiž stát, že než vše v aplikaci nastavíte a spustíte, daný čas uplyne. Stejně tak může mít aplikace spousty megabajtů, vy pomalé internetové připojení a už je oheň na střeše. A co děti? I ty mohou způsobit nechtěný nákup aplikace, pokud se jejich útočištěm stane chytrý telefon či tablet s Androidem.
A nyní druhá strana mince – pokud jste aplikaci delší čas používali a nyní jste ji prostě nahradili jinou, o peníze nežádejte. Tento postup není fér vůči vývojářům, kteří za vaše peníze pracují a svoji práci splnili dobře.
Zažádání o vrácení aplikace v několika bodech
Jelikož se i nákup aplikací odehrává na stránkách Obchodu Play, nebude pro vás žádným překvapením, že žádat o naše peníze budeme na stejném místě. Jednoduše tedy přejděme na stránky Google Play a přihlasme se ke svému účtu, ze kterého proběhl nákup aplikací.
Nyní přejděme do sekce Moje objednávky a nastavení. Zde vidíme seznam všech nakoupených či stažených aplikací.
Co dál? V seznamu by měla být také aplikace, kterou chceme vrátit. Stačí tedy u této položky zvolit Nahlásit problém, dále vybrat Chci požádat o vrácení peněz a zobrazí se následující tabulka s popisem aplikace.
Google nás informuje o tom, že aplikaci lze vrátit snadno do 15 minut od instalace a uvádí také návod, jak na to. To my však víme, přesto chceme aplikaci vrátit. V dolní části jsme tedy informováni, že v případě polehčujících okolností může být platba vrácena i po 15 minutách a pokud jsme přesvědčeni, že máme na vrácení právo, máme zadat důvod. My jej napsali v češtině, ale jistě by posloužila také angličtina. Nakonec už zbývá pouze potvrdit volbou Odeslat oznámení a doufat.
Aplikaci se podařilo vrátit, nemusí to však fungovat vždy
Krátce po odeslání oznámení nám do poštovní schránky dorazil e-mail, ve kterém stálo:
Dobrý den, obdrželi jsme váš požadavek na vrácení peněz za aplikaci pro platformu Android, kterou jste nedávno zakoupili ve službě Google Play. Vzhledem k okolnostem provázejícím tento nákup můžeme udělit jednorázovou výjimku z našich pravidel pro vracení peněz a vrátit vám částku ve výši 39,99 Kč.
Vzhledem k tomu, že e-mail dorazil opravdu bleskově, jsme přesvědčeni, že náš důvod ani žádný člověk nečetl a rozhodl robot. I tak nám ovšem udělil výjimku a platba bude vrácena. To potvrzuje také další e-mail.
Váš nákup u obchodníka JFDP Labs LTD ve službě Google Play byl zrušen. Všechny poplatky budou vráceny.
Nedalo nám to a vyzkoušeli vrátit ještě jednu aplikaci, která byla zakoupena téměř před rokem. A ejhle! Opět nám hodný strejda Google peníze vrátil. Je nám však jasné, že tento postup nemusí fungovat vždy a některé aplikace se zkrátka nepodaří vrátit. Stejně tak doufáme, že má Google ošetřeno, pokud by se některý chytrolín snažil vrátit veškeré nepoužívané aplikace a získat zpátky peníze.
via SmartMania.cz
Uchvácen mobilními technologiemi a veškerým dějstvím v oblasti IT. Google Android se stal mojí srdcovou záležitostí a nehodlám se jej jen tak vzdát. S oblibou… více o autorovi
Komentáře (33)
Přidat komentář