TOPlist

Češi, hodinky Garmin mají vážný problém! Pokud máte tyto modely, nezapínejte aktivitu s GPS

  • Sportovní hodinky Garmin mají vážný problém, končí ve smyčce restartování
  • Děje se tak u některých modelů po zahájení aktivity s GPS
  • Garmin o problému ví, na internetu kolují možná řešení

Sdílejte:
Adam Kurfürst
Adam Kurfürst
28.1.2025 20:00 (29.1.2025 18:04)
Ikona komentáře 0
Garmin hodinky bootloop
Reklama

Aktualizace (29. 1. 2025, 18:04): Garmin zveřejnil oficiální řešení problému, blíže se mu věnujeme v novém článku.

Původní znění

Zdá se, že některé modely sportovních hodinek Garmin mají vážný problém. Pokud vlastníte model, který je uveden na seznamu níže, důrazně vám doporučujeme nespouštět aktivitu vyžadující GPS. Učiníte-li tak, hrozí že hodinky skončí v nekonečné smyčce restartování.

Případy tohoto typu se hemží oficiální subreddit Garminu. Uživatelům, kterým se při pokusu o spuštění aktivity zobrazila obrazovka s modrým trojúhelníkem, z níž není úniku, je plno a neustále přibývají příspěvky od dalších.

Garmin bootloop trojúhelník
Takto může vypadat smyčka restartování na hodinách Garmin

Pozitivní je, že samotný Garmin si je situace vědom a na vyřešení chyby pracuje. Magazín Forbes upozornil na stránku japonského webu podpory, jež na seznam postižených zařízení zařadila cyklopočítač Edge 1040 a tyto modely chytrých hodinek:

  • Řada Garmin Forerunner (pravděpodobně celá řada)
  • Garmin vívoactive 5
  • Garmin Venu 3
  • Garmin Descent Mk3
  • Garmin Epix 2. generace
  • Řada Garmin Fenix 7
  • Řada Garmin Instinct 3

„Společnost Garmin prověřuje hlášení o zařízeních, která při spuštění aktivity GPS zobrazují modrý trojúhelník. Funkčnost může obnovit resetování stisknutím a podržením tlačítka napájení. Další informace o trvalé opravě poskytneme, jakmile budou k dispozici,“ uvedl Garmin pro Forbes.

Jak situaci vyřešit?

Na sociální síti Reddit se již stihlo objevit několik možných řešení, s nimiž přišli samotní uživatelé. Zdá se, že mnohým pomohlo provést tzv. „hard reset hodinek“, který lze vyvolat podržením určité kombinace tlačítek (pro každý model se liší, proto doporučujeme vyhledat „[Název hodinek] hard reset“ a postupovat podle návodu). V tomto případě neztratíte žádná data, která se vám předtím synchronizovala s chytrým telefonem.

Uživatel sociální sítě Reddit vystupující jako weathergraph poznamenává, že problém zjevně vzniká v důsledku ustavičného nahrávání porušeného souboru do hodinek. Doporučuje proto následující postup:

Pokud je zařízení již ve smyčce (rozklikněte):

Zde je návod na obnovení továrního nastavení – přidal jsem kroky, které pro mě nebyly zřejmé:

Vypněte hodinky. To lze provést podržením tlačítka Light (vlevo nahoře) po dobu až 30 sekund. UJISTĚTE SE, ŽE JSOU HODINKY SKUTEČNĚ VYPNUTÉ, NIKOLIV JEN BOOTOVACÍ SMYČKA.

Stiskněte a podržte tlačítko Zpět (pravé dolní tlačítko) a tlačítko Start/Stop (pravé horní tlačítko).

Krátkým stisknutím tlačítka Světlo zapněte hodinky a zároveň podržte tlačítka Zpět a Start/Stop – STISKNĚTE POUZE KRÁTCE SVĚTLO, ABYSTE ZAPNULI HODINKY, NEPOKRAČUJTE V PODRŽENÍ SVĚTLA (podržením tlačítka Světlo/napájení po dobu 10 a více sekund dojde k vynucenému restartu hodinek, což přeruší tento postup).

Po prvním pípnutí uvolněte tlačítko Start/Stop (takže nyní pouze pokračujete v držení tlačítka Lap).

Po druhém pípnutí uvolněte zbývající tlačítko Lap. Resetování je úspěšné, pokud se hodinky zapnou a projdou úvodními kroky nastavení.

Všimněte si, že poté musíte hodinky 955 odebrat z nastavení bluetooth telefonu a z aplikace Conect, než je znovu připojíte. Tím se neodstraní zálohy v cloudu (pokud je používáte).

PO OBNOVENÍ TOVÁRNÍHO NASTAVENÍ:

V hodinkách již může být poškozený soubor GPE.bin, který je třeba odstranit:

Nastavte hodinky bez připojení k telefonu nebo wifi. S počítačem synchronizujte pouze prostřednictvím kabelu USB a aplikace Garmin Express, ale před odpojením hodinek se musíte ujistit, že jste odstranili poškozený aktualizační soubor. Tímto způsobem je také možné obnovit předchozí zálohu hodinek (Garmin Express → Nástroje a obsah → Nástroje → Zálohování, vyberte zálohu, nechte ji synchronizovat a opět před odpojením odstraňte soubor GPE.bin).

Synchronizace přes telefon nebo wifi vždy stáhne nefunkční aktualizaci, dokud ji Garmin ze svých serverů nestáhne!

Vypněte synchronizaci s telefonem (nebo vůbec s hodinkami přes bluetooth).

Pokud chcete synchronizovat, synchronizujte přes Garmin Express v počítači, ale před odpojením musíte odstranit soubor s aktualizací:

Ukončete (kill) Garmin Express

Otevřete OpenMTP (nebo Android File Transfer) a zobrazte obsah zařízení

Odstraňte všechny soubory (GPE.bin) v adresáři Garmin/RemoteSW/

Teprve poté je možné hodinky bezpečně odpojit od napájení

Setkali jste se někdy s podobným problémem?

Zdroje: Forbes, Reddit, Garmin (1, 2), MobilMania

O autorovi

Adam Kurfürst

Adam studuje na gymnáziu a technologické žurnalistice se věnuje od svých 14 let. Pakliže pomineme jeho vášeň pro chytré telefony, tablety a příslušenství, rád se… Více o autorovi

Adam Kurfürst
Sdílejte: