No konečně. Facebook nám dá více vybrat, co chceme vidět

Historii sociální sítě Facebook můžeme rozdělit na období před a po roce 2009. V tu dobu totiž služba zavedla vlastní algoritmus pro zobrazování příspěvků, které se dodnes uživatelům neukazují všechny a taky ne nutně chronologicky. Obsahu je od přátel, členů rodiny, skupin či stránek moc a člověk nemá šanci jej všechen prohlédnout. Tak se začalo filtrovat a současně vydělávat na inzerentech, kteří chtějí být skrze algoritmus více vidět. V průběhu dalších let se algoritmus neustále proměňoval a s ním i možnosti, jak si obyčejný uživatel může zobrazování příspěvků nastavit. V roce 2022 čeká v tomto ohledu Facebook další významná změna.
Google Play
Mateřská společnost Meta před pár hodinami na svém blogu oznámila, že dá brzy uživatelům do ruky efektivnější možnosti pro výběr toho, co chtějí v kanálu příspěvků (News Feed) více vidět. Přibudou nová tlačítka pro volbu, co chceme vidět méně a co více. A konečně by se mělo na viditelné místo vrátit i ovládání celého kanálu příspěvků z hlediska řazení podle času či atraktivity. Jednoduše řečeno: Uživatel bude mít větší sílu se s často chybujícím algoritmem přetahovat. Facebook nyní testuje chystané novinky u úzké skupiny uživatelů. Celosvětově a pro všechny by měly být změny zavedeny v první polovině příštího roku.
Jak často chodíte na Facebook?
Zdroj: Facebook
O autorovi
Marek Houser
Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… Více o autorovi