Japonci vyrazili zbraň z ruky odpůrcům elektrických aut. Jejich nehořlavá baterie je řešení

Vědci z japonské Doshisha University a společnosti TDK Corporation dosáhli významného pokroku ve vývoji lithium-iontových baterií. Nově vyvinutá solid-state baterie přináší nehořlavé řešení, které eliminuje riziko vzniku požáru, což je dlouhodobý problém tradičních baterií.
Kombinace kapalných a pevných elektrolytů přináší výraznější bezpečnost při zachování vysoké energetické hustoty.
Vyvážený výkon a bezpečnost
Tento inovativní design představuje ideální kompromis mezi energetickou hustotou a bezpečností. Použití křemíkové (Si) záporné elektrody a kladné elektrody z materiálu LiNi0.8Co0.1Mn0.1O2 (NCM811) zajišťuje výrazně lepší kapacitu a životnost. Klíčovým prvkem je také použití sklo-keramického elektrolytického separátoru LICGC od společnosti OHARA, který zvyšuje stabilitu a vodivost.
Testování pomocí akcelerované kalorimetrie potvrdilo, že nová baterie si udržuje vysokou tepelnou stabilitu i při teplotě kolem 150 °C. Minimalizace vedlejších reakcí a produkce tepla je klíčová pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti. Díky tomuto designu se baterie vyznačuje vysokou kapacitou nabíjení/vybíjení a dlouhou životností.
Další výhodou této technologie je nižší riziko degradace materiálů během dlouhodobého používání. Stabilní rozhraní mezi elektrodami a elektrolyty umožňuje efektivnější tok iontů a minimalizuje vznik mikroskopických prasklin, které by mohly ovlivnit výkon baterie.
Budoucnost elektromobilů a udržitelné technologie
Novinka má potenciál výrazně ovlivnit budoucí vývoj elektromobilů a dalších bezdrátových akumulátorových zařízení, jako jsou drony. Zvýšená bezpečnost a výkon mohou přispět ke zvýšení uživatelského komfortu a podpořit rozvoj šetrný k přírodě.
Problém ve světě baterií bývá s aplikací nových objevů do praxe. Klasické lithium-iontové baterie jsou na trhu etablované a nové objevy se málokdy dostanou až ke komerčnímu využití. Na druhou stranu právě tento objev by mohl reálně vylepšit stávající technologii hlavně v rychle se rozvíjející oblasti elektromobility.
Dostane se podle vás tato baterie brzy na trh?
Zdroj: Doshisa University