Japonci vyrazili zbraň z ruky odpůrcům elektrických aut. Jejich nehořlavá baterie je řešení Hlavní stránka Zprávičky Sdílejte: Peťo Vnuk Publikováno: 21.1.2025 22:00 2 komentáře 2 Reklama Vědci z japonské Doshisha University a společnosti TDK Corporation dosáhli významného pokroku ve vývoji lithium-iontových baterií. Nově vyvinutá solid-state baterie přináší nehořlavé řešení, které eliminuje riziko vzniku požáru, což je dlouhodobý problém tradičních baterií. Kombinace kapalných a pevných elektrolytů přináší výraznější bezpečnost při zachování vysoké energetické hustoty. Vyvážený výkon a bezpečnost Tento inovativní design představuje ideální kompromis mezi energetickou hustotou a bezpečností. Použití křemíkové (Si) záporné elektrody a kladné elektrody z materiálu LiNi0.8Co0.1Mn0.1O2 (NCM811) zajišťuje výrazně lepší kapacitu a životnost. Klíčovým prvkem je také použití sklo-keramického elektrolytického separátoru LICGC od společnosti OHARA, který zvyšuje stabilitu a vodivost. Testování pomocí akcelerované kalorimetrie potvrdilo, že nová baterie si udržuje vysokou tepelnou stabilitu i při teplotě kolem 150 °C. Minimalizace vedlejších reakcí a produkce tepla je klíčová pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti. Díky tomuto designu se baterie vyznačuje vysokou kapacitou nabíjení/vybíjení a dlouhou životností. Další výhodou této technologie je nižší riziko degradace materiálů během dlouhodobého používání. Stabilní rozhraní mezi elektrodami a elektrolyty umožňuje efektivnější tok iontů a minimalizuje vznik mikroskopických prasklin, které by mohly ovlivnit výkon baterie. Budoucnost elektromobilů a udržitelné technologie Novinka má potenciál výrazně ovlivnit budoucí vývoj elektromobilů a dalších bezdrátových akumulátorových zařízení, jako jsou drony. Zvýšená bezpečnost a výkon mohou přispět ke zvýšení uživatelského komfortu a podpořit rozvoj šetrný k přírodě. Problém ve světě baterií bývá s aplikací nových objevů do praxe. Klasické lithium-iontové baterie jsou na trhu etablované a nové objevy se málokdy dostanou až ke komerčnímu využití. Na druhou stranu právě tento objev by mohl reálně vylepšit stávající technologii hlavně v rychle se rozvíjející oblasti elektromobility. Dostane se podle vás tato baterie brzy na trh? Zdroj: Doshisa University O autorovi Peťo Vnuk Sdílejte: 2 komentáře Vložit komentář akumulátor Auto baterie elektromobil elektromobilita novinka Přehřívání baterie v mobilu Mohlo by vás zajímat Android Auto dostane schopnějšího asistenta! Takto (zhruba) vypadá Gemini v akci Adam Kurfürst 9.1. Nová Tesla Model Y je tady. Faceliftovaný model se inspiroval Cybertruckem i konkurencí Jana Skálová 10.1. Android Auto dostává nový hudební přehrávač. Mrkněte, jak vypadá Adam Kurfürst 29.12.2024