Doménu Google.com koupil za 12 dolarů bývalý zaměstnanec
- Články
- Karel Kilián
- 21.10.2015
- 23
Najít volnou internetovou doménu s atraktivním a snadno zapamatovatelným názvem je čím dál tím těžší. Proto byl Sanmay Ved, bývalý zaměstnanec společnosti Google, pracující původně pět let v online marketingu, nejspíš radostí bez sebe, když obdržel e-mailem potvrzení o úspěšné koupi domény Google.com.
Šťastlivec, který aktuálně pracuje pro Amazon, prostě zadal do vyhledávacího pole služby Google Domains název domény Google.com, načež se ukázalo, že je volná a tedy k dispozici k prodeji.
Cena činila pouhých 12 dolarů. No, nekupte to! A tak milý Sanmay Ved doménu registroval a během několika okamžiků obdržel potvrzení e-mailem a textovou zprávou.
Vedovo štěstí ale nemělo dlouhého trvání. Kupující obdržel záhy další e-mail s informací o zrušení nákupu s tím, že doménu koupil někdo jiný. Během několika minut pak dostal Sanmay Ved investovaných 12 dolarů zpět na kartu. V tomto případě bylo zrušení objednávky jednoduché, neboť uživatel k registraci použil službu Google Domains, jejíž provozovatel vlastní doménu Google.com.
12 dolarů a Google.com je vaše!
Celý proces nákupu Ved dokumentoval a vystavil na svém účtu na sociální síti LinkedIn. Poznamenal, že se hned zpočátku domníval, že se jedná o chybu, nicméně stržení 12 dolarů z karty považoval za potvrzení nákupu. Krátkodobého majitele jedné z nejcennějších domén na světě situace příliš nerozrušila, když napsal: “Alespoň jsem se stal člověkem, který vlastnil Google.com, byť jen minutu.”
Není zřejmé, proč byl zákazník schopný koupit doménu Google.com. Možná, že společnost neměla nastavené automatické prodlužování domény, nebo (pravděpodobněji) došlo k chybě softwaru Google Domains. Je to jistě pravděpodobnější představa, než že Google “zapomněl” prodloužit název nejznámější domény na světě. Nicméně ani takový scénář by nebyl úplně ojedinělý – v roce 2003 se podařilo firmě Microsoft nechat si proklouznout mezi prsty doménu Hotmail.co.uk, kterou následně někdo koupil. Vše ale skončilo dobře, když se novopečený majitel dohodl s Microsoftem na předání vlastnictví.
Zdroje: Hi-Tech, Venture Beat, LinkedIn.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (23)
Přidat komentář