Máte pocit, že vašemu poskytovateli přeplácíte za připojení k internetu? Jelikož je konektivita špatná či pomalá? Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydal brožuru s podrobným přehledem pro všechny spotřebitele, kteří si chtějí právě tyto údaje ověřit. Tedy hlavně fakt, zda jim jejich poskytovatel služby přístupu k internetu dodává služby skutečně v takové kvalitě, jak udává ve smlouvě. Brožura od ČTÚ, která nese výstižný název “Rychlost internetu – její měření a reklamace” obsahuje také postup podání reklamace u poskytovatele. Případně i námitky proti vyřízení reklamace u ČTÚ, včetně vzorových podání. O těchto radách jsme vás informovali nedávno i u nás.
Jaké informace nová brožura Rychlost internetu od ČTÚ například obsahuje?
Jaké údaje nyní musí poskytovatelé uvádět ve svých smluvních podmínkách
Jak si změřit rychlost internetu a na co si při měření dát pozor
Jaký je postup při podání reklamace kvality služby u poskytovatele a případně námitky proti jejímu vyřízení u ČTÚ
Vzor textu reklamace i případné námitky proti jejímu vyřízení a kontakty na příslušná pracoviště ČTÚ
Osmistránkový dokument, který si můžete prohlédnout v galerii a je také v originále k dispozici online, je dalším krokem úřadu v oblasti kontroly a osvěty kolem dodržování pravidel. Podle nich musejí poskytovatelé zejména garantovat několik nově stanovených procentuálních hladin reálných rychlosti v porovnání s těmi inzerovanými. Co pravidla definují a na co by si měli zákazníci dávat pozor?
U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o tom, co je velká trvající a velká opakující se odchylka a jaký je vliv velkých odchylek a výpadků služby na výkon práv spotřebitelů.
Komentáře (4)
Přidat komentář