Cílené reklamy na Facebooku: Nově budete vědět, odkud vaše osobní informace společnost získala

Cílené reklamy jsou jeden z hlavních způsobů, jak společnosti jako Facebook nebo třeba Google získávají peníze. Již nyní se můžete na Facebooku podívat na informaci, proč se vám daná reklama zobrazí. Nově ale přibude i jedná mnohem zajímavější informace. Facebook uživatelům odhalí, kdo vaše osobní informace sdílel a nabídl je.
Facebook brzy uživatelům odhalí více informací z toho, jak cílené reklamy fungují
V minulém roce se společnost Facebook skloňovala v mnoha skandálech. Pravděpodobně i kvůli nim se 28. února spouští nová funkce, která má jediný cíl. Informovat uživatele ohledně toho, jak cílené reklamy fungují a odkud Facebook ví informace o dané věci, ke které se vztahuje reklama.
Častokrát se v minulosti spekulovalo například nad tím, že Facebook poslouchá okolí a reklamy cílí podle toho, co slyšel. Na konci února si to již budete moct zkontrolovat. Pokud si u reklamy klepnete na tlačítko „Proč se mi reklama zobrazuje?“, uvidíte nově i informace o tom, kdo na Facebook vaše informace nahrál. Pokud se tedy informace budou týkat dané reklamy. Vidět to můžete na screenshotu výše.
Nyní je k dispozici jen možnost zobrazení informací ohledně toho, která společnost si reklamu zaplatila a pro jaké publikum je určena. Větší transparentnost je rozhodně krok správným směrem a po skandálech z minulého roku je to přesně ta cesta, kterou se musí Facebook vydat, aby dokázal získat důvěru uživatelů zpět.
Google Play
Jak se vám líbí tyto novinky? Zajímá vás, kdo vaše informace sdílel s Facebookem?
Zdroj: engadget.com
O autorovi
David Trlica
Už od dětství ho bavily telefony, na půdě byste určitě našli mnoho a mnoho časopisů o telefonech. První setkání se smartphony proběhlo právě u Androidu.… Více o autorovi