Brány Skeldalu: Pomozte s portem legendární české hry na Android
- Zprávičky
- Jan Olejník
- 3.4.2013
- 12
V našem nedávném článku o nejlepších RPG hrách se v komentářích mihlo jméno Brány Skeldalu v souvislosti s tím, že by bylo fajn si tohle legendární české RPG od Jindřicha Rohlíka a jeho Napoleon Games zahrát i na přenosných zařízeních. Jestli je to shoda náhod či snad vůle osudu, těžko říci. Důležité je, že se na serveru Startovac.cz (česká obdoba Kickstarteru) objevil projekt, který má Brány Skeldalu přenést na operační systémy iOS a Android. Za hrou i nyní stojí Jindřich Rohlík, veterán české herní scény, a od veřejnosti si žádá 180 000 Kč na to, aby hru mohl naportovat a následně vydat zcela zdarma, bez reklam a mikrotransakcí.
Věru, částka to není malá, zvlášť když přihlédneme k velikosti českého trhu a některým nepěkným zvyklostem českých hráčů. Hra, která v roce 2008 vyšla jako freeware, bude ale potřebovat kompletní přepsání kódu, protože mobilní procesory jsou postavené na odlišné architektuře než klasické desktopové. Už nyní je ale jasné, že zrovna hardwarový výkon nebude představovat výrazné omezení. Však původní hře stačil ke spuštění počítač s dnes již směšnými 128 MB RAM a CPU na taktu 350 MHz. Dále se kvůli portu musí připravit nové ovládání, které bude fungovat na dotykových displejích a hra díky němu půjde ovládat i na malých displejích. K tomu si připočtěte ještě intenzivní testování a je jasné, že na pár měsíců práce je zaděláno.
Brány Skeldalu jsou českým “krokovacím” RPG/Dungeonem, který se v regálech obchodů objevil roku 1998. Hráč ovládá skupinku nejprve tří, posléze až šesti postav, které putují zemí Roveland. Tento pradávný ostrov je sužován pěti mágy, kteří otevřeli brány pekel a hráčovým úkolem je samozřejmě čaroděje zastavit. Grafika kombinuje předrenderovaná prostředí s ručně malovanými postavami a je skvěle doplněna návykovou hratelností.
Pokud máte zájem stát se sponzorem tohoto smělého projektu, zastavte se na oficiální projektové stránce na webu Startovac.cz a podívejte se, jakými částkami můžete projekt podpořit. Osobně jsem spíš realista a obávám se, že požadovaná částka je poměrně vysoká. Na druhou stranu, pokud by se projekt podařilo zafinancovat, byl by to pro český herní průmysl výrazný krok novým směrem.
http://youtu.be/bkQMny1DJwA
Komentáře (12)
Přidat komentář