Revoluce ve výrobě baterií pro elektromobily! Tahle se nabije na 80 % za 8 minut a ujedete s ní 1 000 km Hlavní stránka Zprávičky Sdílejte: Jana Skálová Publikováno: 16.12.2024 22:00 8 komentářů 8 Reklama Baterie Large-footprint lithium ceramic battery má dojezd až 1 000 km Vyvíjí ji německá firma FEV ve spolupráci s tchaj-wanskou ProLogium Využívá pevný elektrolyt namísto kapalného Maximální dojezd elektromobilů se u novějších modelů stále zvyšuje, ale reálný dojezd bohužel zatím nebývá nijak slavný. Zejména pokud nejedete plynule a rádi si jízdu užíváte. To ale už brzy může být minulostí. Německá společnost FVE s tchaj-wanskou firmou ProLogium představily svou revoluční baterii Large-footprint lithium ceramic battery (LLCB) pro elektromobily. Slibuje dojezd až 1 000 kilometrů (což ovšem záleží na typu auta i stylu jízdy). A to díky tomu, že je vyrobena z křemíku namísto grafitu a má tak mnohem větší kapacitu. Tento materiál jí umožňuje pojmou 3 600 mAh energie na gram, zatímco grafit má jen 372 mAh na gram. Druhou zajímavostí je, že k její výrobě nebyl použit kapalný elektrolyt, nýbrž byl nahrazen pevným. Je nehořlavý a nehrozí u něj riziko zkratu a úniku jako u kapalného. Podobně jako u nabíjení mobilů i tady můžete využít „rychlonabíjení“. Už po 5 minutách v nabíječce můžete LLCB baterii dostat na 60 % její kapacity. S tímto množstvím energie lze elektromobilem ujet až 300 kilometrů. Za 8 minut se přitom dostanete na 80 % a ujedete tak až 400 kilometrů. Snadnější údržba i výměna Dalším pozitivem této výjimečné LLCB baterie je, že ji lze snadněji udržovat. Je tvořena články, takže v případě poruchy stačí jen vyměnit vadný článek za nový. Díky tomu se může životnost baterie elektromobilu výrazně zvýšit. A dobrou zprávou je také to, že je lehčí než současné baterie. Pokud o ní už nyní uvažujete, ještě budete muset vydržet. Stále je totiž ve vývoji a ani jedna z firem neprozradila, kdy by se mohla dostat na trh a v jakých modelech elektromobilů by mohla do budoucna být. Uvítali byste elektromobil s delším dojezdem? Zdroj: Freepik, FEV, Interesting engineering O autorovi Jana Skálová Jana se psaním živí už dlouhé roky. Začínala ve zpravodajství a lifestylu, teď se věnuje spíš techničtějším tématům. Ráda píše o mobilech, zajímá se o… Více o autorovi Sdílejte: 8 komentářů Vložit komentář elektromobil elektromobilita kapacita baterie Životnost baterie Mohlo by vás zajímat Nová Tesla Model Y je tady. Faceliftovaný model se inspiroval Cybertruckem i konkurencí Jana Skálová 10.1. Sony chce konkurovat Tesle, začne vyrábět svůj vlastní elektromobil. Afeela bude ale jen pro bohaté Jana Skálová 7.1. Xiaomi prý připravuje vůz ve stylu Range Roveru. Takto má vypadat Adam Kurfürst 30.12.2024