Česká služba Zásilkovna, která patří pod hlavičku společnosti Packeta Group, prožívá v posledních měsících opravdu úspěšné období. Na jaře se jí například podařilo získat zakázku na doručování zásilek z LIDL shopu a v červnu spustila kromě doručování na zavedená výdejní místa také dovoz balíků přímo domů. Mimo jiné i díky pozitivnímu dopadu covidové situace na její podnikání se navíc brzy popere s Českou poštou a dalšími konkurenty jako rovnocenný soupeř o licenci na veřejné dodávání zásilek v ČR. Velmi významným prvkem fungování této české podnikatelské senzace je přitom mobilní aplikace. Co všechno vlastně umí a proč je tak oblíbená? Mrkněte na krátký test…
Příjemné zjištění na uživatele čeká hned po stáhnutí a prvním spuštění. Celá služba, a tím pádem i aplikace, vůbec nevyžaduje podrobné údaje z občanského průkazu. Pro vstup do mobilního nástroje bohatě stačí jen telefonní číslo, na které přijde SMS s ověřovacím kódem. Případná práce s adresami probíhá až následně. Propojené telefonní číslo využívá aplikace efektivně k informování o stavu právě doručovaných zásilek. Takže kdykoli ji otevřete, víte, co a jak dlouho míří od vás či k vám.
Aplikace Zásilkovna je obecně tak jednoduchá, jak to jen jde. Odeslání se dá provést třeba i do deseti klepnutí prstem, přijímání je pak pochopitelně ještě mnohem snazší. Při odesílání se nástroj ptá na jméno a příjmení, telefonní číslo a e-mail příjemce. Další údaje o daném člověku potřeba nejsou, pokud se nerozhodnete za příplatek poslat balík přímo k němu domů. Standardní ceník i aplikace standardně počítá s tím, že zásilka poputuje na jedno z výdejních míst, kterých už jsou dnes opravdu mraky. Můžete ale posílat i skrze novinku “Mezi námi” na adresu konkrétního člověka.
Jednou z největších výhod celého systému je, že skrze aplikaci (nebo web) odeslání zásilky snadno rovnou zaplatíte a pak můžete na daném místě pouze předat balík. Ten ani nemusí být vybavený žádnými adresami, obsluha na něj jen připlácne nálepku. Stačí nahlásit kód dané zásilky. Úplně to samé se děje v případě, kdy něco míří k vám. Z e-mailu, SMSky nebo právě aplikace nadiktujete kód a nic dalšího se po vás nechce. Ale zpět k aplikaci.
Při odesílání jsou k dispozici také doplňkové služby jako dobírka, pojištění nebo vynucené prokázání občanským průkazem, pokud je to opravdu potřeba. U každé položky a také v menu se nachází ceník za jednotlivé úkony. Zásilkovna také čas od času rozdává slevové kódy, které se dají před odesláním snadno vložit. Když něco posíláte s dobírkou, můžete aplikaci rovnou sdělit číslo bankovního účtu, na který se platba provede. Jestliže jste koupili něco z e-shopu, který přes Zásilkovnu posílá objednávky, můžete stejnou trasu použít třeba i při reklamaci. Od prodejce dostanete kód, který aplikace přijme.
Z-BOX – Jak vyzvednout zásilku
Perfektně funguje také nové vyzvedávání v tzv. Z-BOXu, které se neohlíží, kolik je hodin. Na otevření a zavření vám dá ovšem časový limit. Abych ale jen nechválil, mám i kritickou poznámku. S posledními aktualizacemi sice přišel například tmavý režim, logičtější formuláře nebo obecně svižnější chod, ale zmizelo našeptávání posledních použitých adres, které bylo opravdu hodně praktické. Snad se zase objeví.
Komentáře (5)
Přidat komentář