Naši operátoři #1: Andrej Babiš a firemní tarify Hlavní stránka Články Sdílejte: David Trlica Publikováno: 24.4.2017 08:00 (Aktualizováno: 2.5.2017 11:46) 17 komentářů 17 V posledních týdnech jsme připravili několik zpráv, které se týkaly nějakým způsobem českých operátorů. Téměř každá se četla nadprůměrně a vyvolala bohatou diskuzi. I to je jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli zařadit téma operátorů pravidelněji do obsahu webu. V prvním díle si povíme, o čem tento nový pravidelný seriál bude. Poté se ještě jednou vrátíme k tématu Andrej Babiš a levné firemní tarify. V novém seriálu se budeme zaměřovat na české operátory Jak ukázaly poslední články, čtenáře zajímají témata, která se týkají operátorů. Pravidelně se tak budeme setkávat u článků z tohoto prostředí. A to hlavně s aktuálními novinkami, například ohledně tarifů. Určitě se ale nebudeme zaměřovat jen na „velkou trojici“, ale také na virtuální operátory, které používá velké množství lidí. Dnes se ještě jednou vrátíme k tomu, o čem se v uplynulém týdnu mluvilo nejvíce. Na začátku týdne se Andrej Babiš pochlubil na sociálních sítích, jak jeho resort dokázal ušetřit na volání a internetu. To se samozřejmě lidem nelíbilo a dali to jasně najevo nejen na Twitteru, ale i na Facebook profilu společnosti T-Mobile. Může Andrej Babiš zajistit firemní tarify pro všechny? Ihned jakmile se Babišovo oznámení začalo plnit odpověďmi naštvaných lidí, snažil se to zachránit. A to tím, že chce zatlačit T-Mobile, aby dal podobnou cenu všem. Šance, že něco dokáže ovlivnit je ale minimální. Dodal to pak i sám na Twitteru, že žádný politik nemá žádnou zákonnou možnost ovlivnit přímo tarify. Pár dní po kauze se objevila webová stránka www.andrejuvtarif.cz, která si dává za cíl získat stejné podmínky u operátorů, jako má MF. Jenže ani od tohoto projektu se nedočkáte levnějšího volání, a to z jednoho prostého důvodu. Doménu vlastní reklamní agentura Global Vision a jejíž klientem není nikdo jiný, než Andrej Babiš, respektive jeho Agrofert a MAFRA. Nakonec ještě Ministr financí dodal, že se výhodným tarifem šetří peníze daňových poplatníků, což je pravda. Má z toho ale veřejnost ještě něco více, než ušetřené peníze? Ano, i ne. Levného volání se asi jen tak nedočká, jak sám T-Mobile prozradil na sociální síti, že nechystají v nejbližší době změny tarifů. S tím, že další dva operátoři přijdou s něčím podobným, se také nedá moct počítat. Na druhou stranu pokud se budou podobná témata objevovat v médiích častěji, bude se zvětšovat i tlak na operátory. Ti už pak budou muset nějak zareagovat. Jak i u nás v diskuzích někteří reagovali, množstevní sleva u firemních tarifů je samozřejmostí. Což je pravda, jedná se v podstatě o klasický marketingový tah. Problém je tu ale s tím, že když si srovnáme ceny pro normálního uživatele a vyjednané ceny například pro Ministerstvo financí. Ty se liší téměř desetinásobně. Samozřejmě se dá něco usmlouvat i u jednotlivce, ale stále je zde obrovský rozdíl. Tak jako tak je buď koncová cena pro uživatele příliš velká a vysoko nad náklady, nebo je naopak pro firemní tarify příliš nízká a doplácí na to pak lidé bez firemních tarifů. Myslíte si, že by se měl zmenšit rozdíl v ceně u normálních a firemních tarifů? Zdroj fotografie: By David Sedlecký (Own work) [CC BY-SA 4.0]. O autorovi David Trlica Už od dětství ho bavily telefony, na půdě byste určitě našli mnoho a mnoho časopisů o telefonech. První setkání se smartphony proběhlo právě u Androidu.… Více o autorovi Sdílejte: 17 komentářů Vložit komentář Andrej Babiš Operátor Tarify Mohlo by vás zajímat Návod: Jak nainstalovat O2 TV 2.0 na jakékoliv Google TV a Android TV zařízení Jakub Kárník 31.8.2023 Jak si vyrobit MicroSIM a NanoSIM aneb proč už klasická SIM karta není in [návod] Ondřej Mika 27.11.2013 K mobilu televize za 1 korunu. Vodafone rozjel srpnovou akci Adam Kurfürst 31.7.2024